We zijn weer thuis!! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis!! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!!

Door: tonenineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

17 Juli 2012 | Nederland, Almere-Buiten

Na 7.500km zijn we zondagmiddag heelhuids weer in Almere aangekomen.
Verwelkomd door Petra en de buren naast natuurlijk in de regen,of was het net droog?
Het was heel jammer, dat de laptop ermee ophield, hij doet het nog steeds niet,dus Hardware outlet of zo moet er even naar kijken.
Petra had het verslag even overgenomen, dus ga ik nu verder.
Vanwege het slechte weer in Andenes, zijn we de volgende dag richting Narvik gegaan.Overnacht op een camperplaats aan het fjord bij Narvik, heel mooi maar de E6 wordt 'snachts ook druk bereden!
Volgende dag gas bijgevuld en de laatste Noorse kronen in de supermarkt uitgegeven.Op naar Kiruna in Zweden. Een goede weg met nog vrij veel sneeuw op de bergen om je heen.Kiruna ging en |Jokkmokk kwam, daar geprobeerd geld te wisselen, maar het was midzomerweekend en dat betekent, vrij! Dus banken waren dicht, zelfs supermarkten waren dicht en restaurants!
We hebben niets meegemaakt qua feest, want het is alleen familie en vrienden en eigenlijk is het drinken worstjes eten en in een paar plaatsen waaronder Mora wordt er gedanst om de meiboom heen in klederdracht, maar daar kwamen we een paar dagen later.
Zweden is: bomen en meertjes eindeloos, rechte wegen, dus na Noorwegen een beetje eentonig.
We hebben een paar dagen in \Mora gestaan aan het meer. Vrijdagmorgen zouden we weer verdergaan, we kijken uit het voorraam en wat zien we?Kamelen en zebra's en ezels en muildieren en bij het water stonden olifanten.!!! Het circus was er, voor 1 dag de tent opzetten ebn waarschijnlijk 'savonds weer afbreken.
Op naar Karlstad! Daar aangekomen in de stromende regen, hebben we de stad onder de paraplu bekenen enzijn we doorgereden naar Amal. Daar overnacht aan de haven. De volgende dag naar de Zweedse kust gereden. 3 jaar geleden hadden we in Stromstad gestaan, nu op een camping gestaan met veel vaste gasten.Na 2 dagen waren ze aan ons gewend,heerlijk gestaan en warm dat het werd! Om half elf was het al 42 graden!!Toen via \gotenburg, waar het ook weer ontzettend regende, we even op de fiets de stad zijn ingeweest, omdat ik wol had gekocht 3 jaar geleden, en tekort kwam.Maar niet meer in de winkel te koop, maar ze zei zeker op internet. Doorgereden naar Malmo, op de fiets de stad gezien en overnacht.Via de prachtige brug met windkracht 9 rustigaan gereden en de tunnel kwamen we in Denemarken. In Odense fietsen er weer af, maar dat ging niet want Ton haeeft waarschijnlijk mijn fietssleuteltje laten vallen in het gras met de fietsen weer op het rek zetten. Dus de volgende keer reservesleutels mee!!Odense was zo klein dat we na 2 uur weer in de camper zaten en door zijn gegaan naar Kolding. Daar 2 nachtjes op de camping gestaan. Ik wilde Ribe graag zien, dus daar naartoe gereden. Ribe is het oudeste stadje van Denemarken. Verschillende camperplekken, we stonden prima, Italianen kwamen naast ons staan en verder stonden er eeen poolse camper, een \Noorse een \Zweedse en nog een \Nederlands busje."s Avonds van het muntgeld een ijsje gekocht, we konden het niet eens opmaken, dus de volgende dag net over de Duitse grens eerst in de supermarkt het Deense geld weer opgemaakt, toen in de Duitse supermarkt de gewone boodschappen en een drankvoorraadje.
Naar St.Peter Ording gereden, dat was ons aangeraden op de heenweg al door Duitsers op een camping in Denemarken in Tannisbij.De volgende ochtend besloten om in 2 dagen naar huis te rijden. Het was daar mooi, maar met fietsen kon je het natuurgebied in en de duinen, lopend kom je niet zo ver.
Van zaterdag op zondag in |Bad Zwischenahn gestaan, nog nooit van gehoord, een beetje gegokt, maar de moeite waard. Leuk plaatsje direct aan het meer, waar je in 12 km omheen kon fietsen.Zondag de laatste 230km naar huis gereden.
Het is mooi geweest, onze laatste keer naar het Noorden, want volgend jaar willen we naar Tsjechie en Hongarije en Oostenrijk.
SDank voor jullie reacties. Ikvond het erg leuk om te doen. Hopelijk tot volgend jaar
Liefs Ton en Ineke

• 17 Juli 2012 - 10:58

Petra:

Welkom thuis!

• 17 Juli 2012 - 11:08

Hanneke:

Welkom thuis lieverds!
    Blij dat jullie weer gezond en wel in ons regenachtige kikkerlandje zijn!! Fijn dat Peet ons op de hoogte heeft gehouden, en we nu alsnog de rest konden lezen.

Fijn voor ons allemaal dat jullie terug zijn, tot vrijdag. Dikke zoen xx

• 17 Juli 2012 - 11:19

Marieke:

Welkom in t ook koude en natte Nederland! xx

• 17 Juli 2012 - 11:21

Erica:

Gezellig dat jullie weer terug zijn! Jammer van de laptop en het fietssleuteltje, maar gelukkig zijn jullie zélf in orde.
    Wow, de vis is zeker een joekel. Is 'ie nu helemaal op? ;-)
    Welkom terug en tot snel!
    Dikke kus!

• 17 Juli 2012 - 20:06

Maaike Warmer-Polman:

Jammer van de laptop, maar dankzij enige improvisatie hebben we toch van jullie mogen vernemen. Fijn dat jullie weer veilig en wel terug zijn in Nederland, in Almere. Welkom thuis!

Lieve groet, Maaike

• 17 Juli 2012 - 20:29

Hans:

Lieve Ton en Ien blij dat jullie er weer zijn en dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd.
    Ook toevallig dat ik net aan het s.m.sen was toen bleken jullie al in nederland te zijn.
    We hebben al aardig bij gepraat het waren maar zeventig minuten dan kan je nog lang niet alles vertellen.
    Jullie hebben in ieder geval genoten als jullie weer weggaan hoop ik dat er weer een nieuwe comp mee gaat is toch leuker om elke keer de verslagen te lezen. liefs Hans

• 18 Juli 2012 - 08:26

Wil Westera:

Hallo Ineke en Ton.Fijn dat jullie wer heelhuids thuis zijn en hopelijk niet al te nat.Met ons gaat het ook goed ,veel gedaan de maanden dat jullie weg waren o.a. naar Ijsland, ook heel bijzonder.Volgende week weer met de boot op pad, richting Belgie.Eerst gaat Gerrit zondag nog een beetje zeilen met kleindochter Julia en komt de fam. hier eten. Gisteren was Emma aan de beurt.Fre en fam. gaan volgende week met vakantie naar Noorwegen, ze hebben flink wat warme en regendichte zaken gekocht.Het is best weer wennen altijd weer thuis te komen ,dat duurt iedere keer langer en dan die bergen wasgoed, zet je tanden er maar in.Maar toch heerlijk weer in je eigen bed, hoewel na zo,n lange reis is je camperbed ook heel eigen natuurlijk. Nog bedankt trouwens dat ik mee kon reizen via de mail met jullie.Leuk hoor. Groet Gerrit en Willy

• 18 Juli 2012 - 18:21

Laura En Ab:

Welkom in het hollandse weer. Het zal even wennen zijn. Lieve groetjesXX

• 19 Juli 2012 - 06:32

Familie Vos:

Fijn dat jullie weer terug zijn! En weer genoten hebben van een fijne vakantie!
    Tot snel!

Xxxx