lang gewacht, maar toch nog gekomen - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu lang gewacht, maar toch nog gekomen - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

lang gewacht, maar toch nog gekomen

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

26 Mei 2013 | Frankrijk, La Bresse

Lieve allemaal,dank voor jullie reacties en voor de verjaardagswensen. Wij waren zelf de verrassing,om gisteren onverwachts bij henk en wil in la bresse te komen. We hebben mijn verjaardag met zijn viertjes gevierd. Vandaag hebben wij henk en wil uitgezwaaid,want na 3 weken regen,kou en zelfs sneeuw hadden ze besloten om vandaag,zondag,naar arlon te gaan en daar nog hun laatste vakantiedagen doorbrengen.
Wij gaan morgen naar metz en rijden dinsdag naar huis.
Maar de afgelopen paar weken zal ik nog verslag van doen.
We waren met mariette engerold van de camping naar de camperplaats in lagos gegaan. Mooie plaats is lagos prachtige stranden en warm.
Gerold wilde op haaienjacht en dt hebben ze meteen besproken voor vrijdags.
Niets voor ons met het gegeven van vorig jaar de walvissafari in andenes. Ton echt zeeziek van het begin tot het eind en ik toen we weer van de boot af waren.
Gerold had de eerste,kleinste haai gevangen en zijn lach was van oor tot oor.!
Ton was smorgens meegegaan en doorgelopen naar de vismarkt en had ruim 2 kilo tong gekocht en verse tuinbonen. Bonen gedopt en toen zijn wij ook op pad gegaan..
En savonds heerlijk tong gegeten!!!!
Zaterdags zouden we gescheiden onze weg weer vervolgen.
Zij naar spanje en wij naar portugal.
Gerold zei,zal ik mijn zonnebril maar opzetten,dan zien jullie mijn tranen niet!ja heel gezellig met elkaar gehad!
wij het eerst op weg naar sagres. De uiterste punt van portugal en europa.
We stonden op een camperplek,die er niet uitzag,maar een uitzicht,dat we hadden! We stonden zo boven zee!
Maandag zijn we naar de westelijkste punt gereden,waar duitse worst te koop was,de laatste voor amerika! Nou smorgens om 11uur smaakt dat best wel!
Toen langs de kustweg naar boven gereden, een playa opgezocht en overnacht op een prachtig plekje. En nog gezwommen in zee,maar er stond een heel krachtige stroming en we lagen bijna met ons strandkleed in zee, toen een flinke golf bijna tot onze voeten kwam.
Zelfs een duitser kwam langs met zelfgebakken brood, om te verkopen.
Dinsdag weer verder gereden tot een mooi plekje ook aan zee,met een binnenmeer,waar ze in gingen kiten,omdat er flinke wind was.
Savonds ging het daar regenen! Volgende dag naar fatima gereden,een bedevaartsplaats,waar we van verschillende mensen over gehoord hadden,maar het was niet indrukwekkend. Toen begon het harder te regenen! Donderdags weer verder gereden,met de bedoeling naar spanje te gaan.
Vrijdag in salamanca aangekomen,de camperplek had een prachtig uitzicht op de kathedraal,savo ds was het helemaal fantastisch!
Zaterdags bij de lidl en de mercadona de laatste boodschappen gedaan in spanje. Doorgereden naar palencia,waar het ontzettend druk was met campers uit alle landen. Zondags ook gebleven,vanwege de regen. Maandag naar burgos gereden,mooie stad, daar overnacht!
Toen de weg over de pyreneen,helemaal mistig en regen,jammer. In frankrijk overnacht en uiteindelijk dwars door gereden tot la bresse.
Enkel route national,en dan moet je constateren,dat we de vorige keer,dat we dat deden,toch grotere afstanden konden rijden,maar ja,we worden toch ouder. Zo dit is mijn laatste verslag,ik doe geen fotos,want ik zit in mijn uppie in de kantine van de campi ng. Ik moet afsluiten.
Het is droog,dus we gaan na het broodje eten,nog even wandelen. We waren wel naar de markt geweest,maar met de camper!!!
Iedereen bedankt voor het lezen! We hebben een hele fijne en gezellige vakantie gehad en over het weer in spanje en portugal geen enkel gemopper
Liefs van ton en in

• 26 Mei 2013 - 16:27

Hanneke:

Hi lieve Ton en In,

Fijn voor ons dat ook jullie zo langzamerhand weer richting - nog altijd veel te koude - Nederland komen! Jullie hebben een heerlijke tijd gehad, lekker om op terug te kijken!
    Met een beetje mazzel wordt het eind deze week ook hier eindelijk wat beter en warmer, laten we het maar hopen... Iedereen is die "herfst" intussen spuugzat. Ik loop nog altijd in mn winterkleding, eind mei, niet leuk toch?!
    Ik wens jullie nog heerlijke dagen, en een goede thuisreis dinsdag!
    Dikke zoen xx

• 26 Mei 2013 - 19:37

Jan En Ineke:

Hallo Ton en Ineke
    Ik hoop dat deze mail jullie zal bereiken.Mijn e-mail vertoont wat kuren.We wensen jullie nog een paar fijne dagen met mooi of slecht weer.

Ook ik heb weer mijn winterjas te voorschijn gehaald. Het is zo koud hier.
    Dus dat wordt een fijne thuiskomst voor jullie.
    Uit jullie reisverslag hebben we begrepen dat ook jullie niet zonder water hebben gezeten.
    Nog een goede reis en veilig thuis.
    Groetjes, Jan en Ineke

• 26 Mei 2013 - 22:17

Hans:

Lieve Ton en Ien heel erg fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad veel gezien lekker gegeten en heel veel mensen ontmoet hebben.
    Maar we zijn wel blij als jullie weer heelhuids thuis zijn, we hebben dan ook nog wel het een en ander bijtepraten.
    Het was weer leuk om zo met jullie in contact te blijven.
    Dikke knuffel van ons Hans en Emy

• 27 Mei 2013 - 09:34

Familie Vos:

Wat gaat de tijd toch snel! Jullie komen bijna alweer terug!

Zo te lezen hebben jullie weer genoten van een geweldige vakantie.
    Geniet nog van jullie laatste dagen & tot snel!

Dikke knuffel,
    Patrick, Irene, Aaron & Sarah

• 27 Mei 2013 - 13:09

Erica:

Jullie hebben al weer flink wat kilometers gedraaid zeg. Veel plezier nog even, houd het vakantiegevoel maar zo lang mogelijk vast.

Dikke kus!