Ton omhelst lantaarnpaal en foto's Fallas - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Ton omhelst lantaarnpaal en foto's Fallas - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Ton omhelst lantaarnpaal en foto's Fallas

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

19 Maart 2014 | Frankrijk, La Bresse

Hallo allemaal, we hebben hier prima internet dus de foto's kunnen jullie zien.
Hier nu heerlijk weer, dus op de fiets naar Valencia.Gelukkig weten we de weg en dat scheelt, maar Ton dacht, dat ie ook de snelheid wel in kon schatten en dat kon ie niet, dus we moeten een loopbrug over om over het spoor te kunnen naar de moderne gebouwen in Valencia. Het eerste stuk loop je omhoog en dan is het de bedoeling, dat je rustig erafgaat met een gangetje.
Maar Ton zijn snelheid was zo hoog, dat hij uit de bocht vloog, een lantaarnpaal kon pakken, zodat hij niet over een betonnen muurtje viel.
Hij mag niet klagen, zijn oor is beschadigd en zijn borst is gekneusd en een plekje op zijn been.
Zijn bril lag een meter terug.
In Valencia pleisters gekocht en het was te doen, tot hij weer bij de camperkwam, toen ging ie even liggen.
De Fallas, de beelden, worden echt pas vrijdag en zaterdag opgezet, zie foto's. Zondag was het zo verschrikkelijk druk, dat we meteen de wijken zijn ingegaan.
Maandag en dinsdag waren 'smiddags de bloemenoptochten, waarbij iedere vrouw een boeketje hoofdzakelijk witte anjers bij zich heeft.
Aan het eind v.d.tocht bij Plaza de Virgin worden de boeketjes in het geraamte van de virgin, maagd, gedecoreerd. Vorig jaar was het een ander patroon als dit jaar.
vanavond is er nog de vuurwerkoptocht, alles wat kan draaien wordt vuurwer ingedaan, heeeeel apart.
om 12.00uur is dan de 1e verbranding van ZEUS op het "stadhuisplein".
Daarna alle afbeeldingen in de stad, maar voorafgaand nog een vuurwerk.
Daarna is het LENTE.
Wij gaan morgen naar Javea, dat is beke dterrein

• 19 Maart 2014 - 11:12

Hans:

Lieve Ton en Ien heerlijk dat jullie je vermaken met Ton er bij gaat dat zeker lukken. Ton je hebt mazzel dat het zo is af gelopen, kijk wel een beetje uit. Want dit zijn geen leuke dingen. Wij vermaken ons ook prima het is een prachtig huisje in een mooie omgeving. We hebben ook al heel veel gefietst langs heel veel lantaarn palen (grapje).Het is hier nu prima weer om te wandelen e.o fietsen. Heel veel liefs en knuffels. Hans en Emy

• 19 Maart 2014 - 11:28

Henk & Wil Joustra:

Ik heb geen lantaarn meer gezien , heeft Ton hem omgetrokken en meegenomen. Hij moet wel een beetje rustig aan doen want hij heeft nog wat weken om te genieten.
    Jullie hebben het volgens mij best naar je zin ,en lekker weer dat is ook lekker meegenomen.
    Het is hier ook aardig weer morgen ook nog ,en dan n paar dagen wat minder.
    leuke sandalen heb je trouwens aan Spaanse kleppers.
    Wij wensen jullie een fijne tijd en rij wat rustiger.

Veel liefs v.u de St Jan .

• 19 Maart 2014 - 12:03

Petra:

Jezus pa! Kijk nou toch eens uit!
    Wel blij dat jullie genieten!
    Xxx

• 19 Maart 2014 - 13:22

El En Ger Hoogenhoud:

Het is niet te hopen dat je meer palen tegen komt, je moet er wel langs rijden maar niet tegen aan.
    Het weer is nu goed daar en laten we hopen dat het zo blijft, Javea kennen we ook er is daar op zaterdag een grote markt en ook een grote wijnhal waar grote ketels met wijn staan en waar tegen betaling wijn gekocht kan worden.
    We wensen jullie nog een heel fijne vakantie en geniet ervan zolang het nog kan.
    Wij hebben dat ook gedaan en nooit spijt van gehad.
    Goede reis en wees voorzichtig ,
    Groetjes El en Ger

• 19 Maart 2014 - 17:15

Hanneke:

Zo, gevaarlijke avonturen beleven jullie zeg... Doen jullie wel een beetje rustig aan? Inderdaad nog veel weken om te genieten hoor :-). Doe dat vooral, prachtig weer, prachtige omgeving, wat wil je nog meer? En je voeten zijn al lekker gekleurd In hahaha.
    Veel moois en lekkers gewenst! Xx

• 20 Maart 2014 - 09:19

Marieke:

Ton tegenwoordig een soort van 'vliegende Hollander'??... Maar gelukkig dat die paal er stond (en je dus toch nog snel van begrip bent en die kon pakken ipv de muur ;-) dat had een hoop pijn en blessures kunnen veroorzaken!)... Fijn dat jullie het zo lekker naar jullie zin hebben, én goed weer! Geniet daar in het mooie Espagne en veel liefs van hier.. OLE!

• 20 Maart 2014 - 11:32

Henk Koeslag:

Dag Ton en Ineke,

Die klapper is goed afgelopen. Had je een fietshelm op?
    Gelukkig is er weing schade ontstaan.
    Nu maar verder genieten. Jullie hebben inmiddels goed weer.
    Groetjes, Henk.

• 21 Maart 2014 - 12:06

Jan En Ineke:

hallo Ineke en Ton,
    Behalve valpartijen lezen we wel dat jullie genieten. Ga zo door.
    Vanmorgen stond in de krant dat campers steeds populairder worden. Jullie zijn dus echte trendsetters.
    Ik heb zelf ook een mooi verhaal.
    Vorige week ben ik in Amersfoort (vermoed ik)mijn trouwring verloren (niet zo mooi). Na een flink aantal tranen zei Jan, dan kopen we toch een nieuwe. Wel nadat we het hele huis hadden omgegooid.
    We kwamen bij de juwelier en ik zei wat ik wilde. De reactie van de verkoopster was van, oh wat leuk. Gaat u trouwen, wel gefeliciteerd. Ik vond het wel grappig.
    Nogmaals veel plezier en genieten.
    Jan en Ineke

• 22 Maart 2014 - 11:58

Laura En Ab:

We zullen maar zeggen, goed afgelopen!!
    Mooie foto's van de omgeving, de beelden en de bloemen.
    Blijf genieten (en doe voorzichtig),
    Lieve groetjes Laura en Ab

• 22 Maart 2014 - 17:11

A.vredenbregt:

Ton eigenlijk zou je er een beetje rekening mee moeten houden dat je een
    AOW-er bent van een jaar of 70.

Ja, echt, alles wordt een beetje minder, trager, ook het reaktievermogen.

Mannen willen daar niet van horen he.
    Gelukkig maar dat het goed is afgelopen!!

Veel genoegen Anneke

Wij gaan vanavond naar Noor en Eef.