de reis en de aankomst 2015 - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu de reis en de aankomst 2015 - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

de reis en de aankomst 2015

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

12 Maart 2015 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal,
Weer een jaar verder!
We zijn zaterdagochtend 7maart vertrokken. Ton met de apk en grotebeurt en nwe distributieriem gekeurde camper en ik met de kia op weg naar Petra, waar de kia 4maanden blijft staan, dan kan ze er af en toe een stukje in rijden.
Na een laatste senseo vertrek, uitgezwaaid door Petra.
Het eerste deel verliep voorspoedig tot we een aantal kilometers voor Mons, Bergen waren. We stonden stil 2rijden dik, dan mocht de ene rij 5meter opschuiven, dan de andere rij.
Petra smsde, dat er in heel Belgie 1 file stond! Wat een mazzle hebben we.
Ondertussen broodje gemaakt.
File is 1 ding, maar als de snelweg daarna helemaal afgesloten is, staat er inBelgie geen bord, hoe je verder moet.
Het navigatie wilde onsweer terug hebben naar de afgesloten snelweg, dus dat was niet meteen opgelost. Via Charleroi zijn we verder gereden. Net over de franse grens zijn we gestopt in een vestingsstadje Rocloi. Met 3 campersovernacht, heel rustig en .... de volgende ochtend vers frans stokbrood.
Wij verder eerst even stukje snelweg om op te schieten, vooruit tot Troyes.
Maar het was wel heerlijk rijden, heel rustig en we schoten goed op. Overnacht voor de kerk inEguzon.
Daar was de bakker smaandags dicht, duseigen brood gegeten.
En lekker tolweg blijven rijden. Zonder gaten in de weg en rotondes.
Overnacht in Martinet in Spanje. Nog in de Pyreneen.
We proberen steeds een andere route te nemen, ook nu.
De bedoeling was om 1 dag in Toulouse te blijven, om de stad te zien, maar de stad wilde ons niet. Geen plek voor de camper, dus doorgereden. We wilden viaAndorra, maar de col wzs afgesloten, dus moesten we via de tunnel en50km omrijden, om verder via Lleida en Zaragoza te kunnen rijden.
Toen weer tol en verder vrij zo'n 300km via Teruel.
We besloten door te rijden, want het navigatie vertelde ons, dat we om 18.15u bijde camping zouden zijn. Dat klopte! Plek gevonden, er waren nog maar 4 plaatsen vrij, de Engelsen hebben een goedkope overnachting, dus zijn rijk vertegenwoordigd.
Heerlijk geslapen en toen bleek, dat de brandstoffilter toch gelekt had. Ton had het onderweg wel gezien, weer een natte plek op straat, maar de camper was eigenlijk helemaal met vettigheid.
Dus Ton de buitenkant en ik de binnenkant weer schoongemaakt, ik gewassen en broodje en nog wat gehaald. Lekker bekend, dusmakkelijk.
Vandaag ook weer heerlijk weer, naar de markt geweest en verse tuinbonengekocht en sinaasappels.
Pepe mag niet meer op zijn plekje staan van de politie, om sinaasappels te verkopen.
We hebben aardige burenom ons heen en amuseren ons met de consumentengidsen en plussen van Roelien en Ben.
Net doorgegeven aan Belgen, die in Zeeland wonen.
Morgen vast de boodschappen doen voor het weekend, want er wordt regen verwacht. Dat willen we niet op de fiets.
wij wensen iedereeneen fijnweekend.
Geniet van het leven
tot de volgende mail
Ton en In

• 12 Maart 2015 - 21:55

Petra:

Fijn dat jullie veilig aan zijn gekomen en lekker kunnen genieten van het vertrouwde plekj..
    Geniet lekker!

Xxxx

• 13 Maart 2015 - 08:52

Roelien En Ben Keizer:

Hoi Lieve Ineke en Ton
    Wat lekker dat jullie goed zijn aan gekomen . leuk alles weer te lezen wat een reis.
    Geniet lekker samen ,goede reis verder.
    Wat goed van Sjef he. Fietje vertelde het zelf aan mij
    Goede reis verder en tot de volgende keer dikke knuffel
    Roelien .
    en ook van Ben de groeten

• 13 Maart 2015 - 11:45

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Hopelijk gaat de rst van de vakantie zonder deze makke.
    Zo te lezen is de situatie in Belgie nog hetzelfde als 40 jaar geleden. Wij hebben toen ook zulke dingen meegemaakt. Maar zonder gsm en met 2 kleine kinderen. Maar ook toen hebben we een leuke vakantie gehad.
    Veel plezier en tot de volgende mail.
    Jan en Ineke

• 13 Maart 2015 - 13:35

Ger En El:

Al vroeg op vakantie jullie hebben groot gelijk geniet ervan zolang jullie het kunnen doen wij hebben dat ook gedaan en kijken nog altijd terug op een fijne tijd.
    Hier gaat alles goed ,we hebben tijdelijk Joeri in huis hij heeft zijn eigen gedoetje op zolder denkelijk zal hij binnenkort weer een eigen woning hebben.
    Hoe dit gegaan is vertellen we jullie wel als jullie weer terug in Nederland zijn.
    Nog een heel fijne vakantie en wees voorzichtig.
    Groetjes van El en Ger

• 13 Maart 2015 - 15:26

Laura En Ab:

Hallo zus en zwager,

De start van de vakantie is inmiddels gebruikelijk geworden!!
    Voordeel is natuurlijk wel dat het alleen maar beter kan en gaat worden en zo te lezen klopt dit ook.
    Zijn inmiddels aan het genieten van ons nieuwe zonnescherm, want deze is vanmorgen geplaatst.
    Geniet van alle mooie dingen en natuurlijk VEEL PLEZIER.
    Tot het volgende reisverslag.
    Lieve groetjes, Laura en Ab

• 13 Maart 2015 - 20:17

Hans:

Lieve Ton en Ineke, fijn dat jullie weer lekker op reis zijn. Het was vandaag een frisse maar mooie dag ik ben de hele dag heerlijk in de tuin bezig geweest, is ook een beetje vakantie. Geniet er van,doe voorzichtig en dan wordt het vast weer een mooie vakantie. En wij kunnen de verslagen weer lezen, leuk hoor. Liefs Hans en Emy.

• 13 Maart 2015 - 21:32

Hanneke:

Wat fijn dat jullie goed zijn gearriveerd! Ga er lekker van genieten, dat gaat vast lukken :-). Hier hadden we de afgelopen dagen ook Spaanse temperaturen, achter glas dan. Jammer genoeg schijnt het met het weekend iets minder mooi te zijn, ach, we gaan het zien. Ook met minder weer ben ik blij dat het weer even weekend is.
    Fijne dagen gewenst voor jullie, en tot het volgende bericht,
    Zoen, Hanneke xx

• 14 Maart 2015 - 08:41

Henk & Wil Joustra:

Lieve luitjes
    wij zijn blij dat jullie weer op je eerste bestemming zitten ,
    en dat de reis goed verlopen is . Het doet nog een beetje onwerkelijk aan
    nu al op vakantie ,maar het is daar al lekker warm.
    Pas goed oip elkaar en geniet met volle teugen.
    wij kijken uit naar het volgende verhaal.
    Een heel fijne tijd liefs v.u. de St Jan

• 14 Maart 2015 - 10:52

Marieke:

Hola chica i chico!! Goed te lezen dat het vrije vakantieleven voor jullie weer begonnen is, het door te brengen in het land der tapas, don quiche-ot (of ipv quiche een lekkere tortilla!) en sangria is absoluut geen straf.... Olé! Ga er samen heerlijk van genieten van al t moois en lekkers!! Dikke beso van Gerome i Maria Ole Ole

• 14 Maart 2015 - 10:54

Jofra:

Het werkt!!!! Lekker he ff snelweg herkenbaar! Het genieten druipt er vanaf :-)) liefs jofra.

• 15 Maart 2015 - 15:30

Familie Vos:

Hoera, de vakantie is weer begonnen!
    Geniet ervan!

Dikke kus,
    patrick, Irene, Aaron en Sarah

• 15 Maart 2015 - 20:09

Marijke En Aart:

Hallo Ton en Ineke

mooi dat jullie goed zijn aangekomen op het vakantieadres
    geniet van het mooie weer en de dingen die jullie willen zien.
    groet en tot horen.