Een eigen badkamer,, wat een luxe! - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Een eigen badkamer,, wat een luxe! - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Een eigen badkamer,, wat een luxe!

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

09 Mei 2015 | Spanje, Cáceres

Lieve allemaal, bijna 14 dagen zijn weer omgevlogen!
We zijn nu in Caceres, op een camping, waar iedere plek zijn eigen huisje heeft met toilet, douche en wastafel, heerlijk!
Vandaag op de fiets naar de bruisende stad geweest.Goed te doen, via de n630, maar wij hadden heen een ventweg en die ging hoger en steiler. Terugweg was beter, alleen naar beneden!
In Almere is altijd wat te doen, mar in Caceres ook, dit weekend een muziekfestival, overal stonden bandjes te spelen. Het oude geretaureerde centrum was prachtig en heel gezellig. Morgen weer!
Maar eerst de afgelopen weken. Petra op maandag naar het vliegveld gebracht en uitgeleide gedaan, dus koningsdag.Wij nar Sevilla gereden, maar zo druk omdat alles van de feria er nog stond, door de stad en weer eruit richting Huelva. Naar El Rocio gereden, de paarden en zandsta. 1keer per jaar komen daar een miljoen bezoekers voor de veulens, die gemerkt worden, te zien.Dat is een goede bijverdienste, om paarden en mensen in huis te nmen. We hoorden van een belgische, dat er dan 8000euro in de week binnenkwam met 12 of 14 gasten.
Op de camping gestaan, eerst broodje en tukje, toen werd het heerlijk weer en heb ik wassen gedraaid. Om 20.00u was alles droog en weer fris beddengoed. Volgende dg op de fiets het dorp in, nou ja fiets aan de hand, want enkel zand! Aan de rand ligt het aan het nationale park Donana, prachtig mooi. Broodje en salami gehaald en op een bankje opgegeten.
volgende dagen omgeving gefietst.Ik zag een schauw op de straat van een roofvogel, die boven me vloog! Dat was niet een lekker gevoel!! Overal zijn ooievaarsnesten op electriciteitspalen wel 3 onder elkaar.
Vrijdag 1mei naar de kust gereden, nationale vrije dag voor de werkende spanjaarden. Op parkeerplaats voor 1euro zelfs overnacht met 4 campers. Volgende dag naar Huelva gereden, boodschappen gedaan, toen was het om 11u al 30graden, dus niet de stad ingegaan, maar aan de terugreis begonnen. Over de n435 naar boven. Eerste overnachtingsplek was in Valverde del Camion, was de plaats er eerst of de wielrenner.Heerlijk onder de bomen gestaan, niet goed voor mijn hooikoorts, maar wel koel.
Zo hebben we gehopt van plaats naar plaats, dus Zafra, Merida en toen Badajoz.Mooie stad, we hadden de camper aan de overkant gezet en toen via de brug van Palmas naar de stad. Bij het vvv zeiden ze, dat er net een camperplek was gekomen naast de brug. Camper opgehaald en daar neergezet. Ton kon vissen en ik borduren. Volgendee dag eerst smorgens sta d in, bijtijds terug, Ton was weer vissen en ik zat in de camper te borduren, buiten te warm. In ene een klap, ik dacht, het lijkt wel of iemand tegen de camper rijdt, en ja hoor, een mercedesbus is achteruit tegen het bovenraam gereden, raam kapot. Het spijt me. Ja op papier gezet en weg ws ie. Ton met tape raam geplakt, zover mogelijk. Hele parkeerplaats leeg, wij staan aan de stoeprand en daar moest ie draaien??!
We blijven hier nog ruim een week en gaan dan de Montfrague, een natuurpark in, naar Plasencia.
Iedereen weer bedankt voor de mailtjes.
Bram en Anneke, einde bestraling!, wanneer de 1e controle?
Joke en Frans lekker weekje gehad, dus nu met zijn 2tjs weer afkicken, maar fijne vakantie en misschien zien we elkaar.
Paul en Wen, weekje Cyprus is weer bijna voorbij.
Voor Henk en Wil en Hans en Emy nog een weekje te gaan voor jullie vakantie.
Aart en Marijke, gaat het weer een beetje?
Arie heb je e vissen al gezie of de reiger?
voor alle moeders morgen fijne moeerdag en tot de volgende keer
Liefs
Ton en In

  • 09 Mei 2015 - 18:55

    Marijke En Aart:

    Hallo ton en ineke.
    Mooi dat het goed gaat en mooi weer hebben.
    Met marijke gaat het redelijk goed.
    Verder is er niet veel nieuws. Wel een reiger
    wij hebben het net weer op de vijver moeten leggen.
    groet vanuit almere.

  • 09 Mei 2015 - 18:56

    Ineke En Jan:

    Hallo Ineke en Ton,
    Weer een leuk verhaal. Alleen die mercedesbus is minder leuk. Alles al weer gerepareerd?.
    Op je vorige verhaal heb ik niet kunnen reageren. Ik had weer last van mijn hand. Het is de artrose in de duim, de trigger vinger en aan die zelfde vinger een cyste. Hoe krijg ik het voor elkaar. Allemaal kleine ongemakken en ik kan er 100 mee worden. Alleen de artrose was de oorzaak van het niet schrijven.
    Nu weer een stuk beter dus wil ik reageren.
    Ik merk dat jullie je goed amuseren en veel zien en je beschrijving is zo dat ik voor me zie hoe het daar toegaat.
    Hier is het weer op en af. Gisteren lekker in het zonnetje en vandaag wat koud en regen. Ik vind het niet erg maar er zijn mensen die meteen beginnen te mopperen. Zeurpieten.
    Ik wens jullie nog een mooi verblijf.
    Groetjes van Jan en Ineke

  • 09 Mei 2015 - 22:12

    A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

    Hoi Ton en Ineke,
    Wat hebben jullie het toch heerlijk, alleen die man met die mercedes bus, volgens mij wilde hij kijken of er iemand in die camperbus zat, raam forceren en dan wat jatten. Of is dat een foute gedachte.??

    Wij hadden vandaag de verjaardag van Finette. Hele gezellige middag Koert was er ook, plus Stefan en zijn ouders. raaaaaaar toch, maar goed het ijs is weer gebroken Er waren gelukkig veel anderen gasten, ouders met kinderen..

    Onze caravan staat momenteel voor de deur. Bleek bij controle de koelkast niet meer te sluiten, ander slotje erin. En nu het hok toch voor de deur staat, gaan we maar een paar dagen naar de Drunense duinen. Er wordt een paar dagen mooi, warm weer voorspeld. Lekker fietsen met z'n twee, heb dus tegen die meiden gezegd dat ik er niet ben met moederdag. trouwens we hebben ze vandaag al weer gezien.

    Over 3 weken zijn wij dan aan de beurt om ruichting het zuiden te gaan.
    Voor jullie, nog veel genoegen daar in het zuiden.
    Groetjes Bram en Anneke

  • 10 Mei 2015 - 11:30

    Henk Koeslag:

    Hoi In eke en Ton,

    Genieten dus voor jullie. Wat een domoor om jullie aan te rijden. Hoe is het mogelijk om dat te doen met een camper zo groot als die van jullie. Ik hoop dat die je schade gaat vergoeden.
    Veel plezier verder.
    Groeten, Henk.

  • 11 Mei 2015 - 12:48

    Laura En Ab:

    Hallo Zus en Zwager,

    Wat een avonturen weer. Alleen ga niet te veel wennen aan de "eigen badkamer".
    Gisteren waren de (klein)kinderen langs gekomen en Pa Piet. Het was erg gezellig. Nu zijn we ons aan het richten op het weekje vakantie in Herperduin. Wel even lekker om er tussen uit te zijn.
    Verder geen echt nieuws vanuit Almere.
    Blijf maar lekker genieten.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

  • 13 Mei 2015 - 16:29

    Ger En El:

    Hallo Ton en Ineke,
    Wel een luxe vakantie met badkamer en dat op een camping ,hier gaat alles naar wens ,gisteren heb ik mijn hoor apparaten gekregen ,gekregen is niet het goede woord wel betalen natuurlijk.
    Ik hoor nu alle geluiden vrij hard en dat is nog maar het begin , ik moet voor controle over 2 weken terug komen en dan worden ze weer bijgesteld , ik ben er nu al goed aan gewend en valt me best mee .
    Het in je oor doen van de onderdelen gaat nog niet zo handig maar dat went wel.
    Ineke zijn jullie met je verjaardag weer thuis of blijven jullie nog van jullie vakantie genieten , ik zou dat maar doen , verder nog een goede reis en geniet er maar van.
    Groetjes El en Ger

  • 14 Mei 2015 - 15:59

    Hans:

    Lieve Ton en Ien we zijn weer in de lucht, hoop ik. dit is even een test om te kijken of het versturen nu wel lukt. We hebben al contact met elkaar gehad, dus we zijn wel weer bij gepraat. We gaan a.s maandag op tijd richting de eifel eerst gaan we wandelen en daarna melden we ons bij het park waar het huisje staat waar we die week inzitten. Als dit weer goed gaat ga ik van onze vakantie ook wel wat schrijven. Liefs en groetjes uit een zonnig Maurik Hans en Emy

  • 16 Mei 2015 - 09:10

    Wendy:

    Hallo Ton en Ineke,

    wat klinkt het weer heerlijk, behalve van die ruit dan...

    Wij hebben alweer een weekje gewerkt.
    Cyprus was heerlijk. Echt een aanrader in mei. Heerlijke temperatuur, relaxte sfeer. Iedereen spreekt Engels en de restaurants blijven de hele dag open.
    We hebben zelfs nog een mooie wandeling gemaakt en cultureel gedaan. Jaja het moet niet gekker worden.
    Prachtige mozaïek opgravingen. Heel bijzonder om te zien.
    Op de slot avond hebben we nog even een mooi Cypriotisch feestje meegemaakt met live muziek.

    Helaas regent het op dit moment hier... nou ja wel lekker weekend.

    Heel veel plezier daar.

    Dikke kus

  • 16 Mei 2015 - 14:56

    Henk & Wil Joustra:

    hallo Ton en Ineke

    Had die vent met die Mercedes bus niet gewoon bij jullie aan kunnen kloppen ,in plaats van je raam
    aan puin te rijden .Zo heb je al gouw een hoop schade zonder dat je rijd .
    Wij zijn op enkele dingentjes na gepakt om maandag op pad te gaan .
    Het is ook in La Bresse nog steeds koud ,maar we nemen onze winter pakken en sneeuw schoenen
    wel mee .vermaken doen we ons wel .
    We hebben er wel veel zin in .Het was wel even wennen met deze auto om alles er in te krijgen,
    als je een station wagen gewend ben, maar het viel niet tegen.
    wij wensen jullie verder n schade vrije en mooie tijd toe.

    veel liefs v u de St Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Ineke

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 176016

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 31 Mei 2017

vakantie 2017. bonjour et au revoir

06 Maart 2015 - 25 Juni 2015

SPANJE 2015

05 Maart 2013 - 31 Mei 2013

Viva la vida in Spanje voorjaar 2013

07 Mei 2012 - 19 Juli 2012

Scandinavie 2012

Landen bezocht: