wat vliegt er in de lucht? - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu wat vliegt er in de lucht? - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

wat vliegt er in de lucht?

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

25 Mei 2015 | Spanje, Plasencia

Lieve allemaal,
Ik had afgelopen zaterdag een verslag gemaakt, maar hij is verdwenen, zie ik net.
Dus 2e keer! Vorige week maandag zijn we uit Caceres vertrokken, eerst richting Trujillo, de zilverstad. Klein plaatsje, maar in de hoogte gebouwd. Oud, nog ouder en oudst. Maar om 11uur was het al 40graden, dus beneden gauw aan een cerveza. Toen kwamen we in Montfrague, waar de gieren zijn. Het is een groot natuurpark, vele kilometers, prachtig, maar de salto di gitano was het sensationeelst. We konden er net bij op de parkeerplaats met de camper. Op de voorste rots kon je zo een gier zien zitten en toen ik bleef kijken zaten er nog een moeder en kind een stukje onder.
En tientallen in de lucht ver boven ons. Plasencia ligt ongeveer 30km verder en de camping was snel gevonden.
We hebben een lekker rustig plekje, als de spanjaarden er niet zijn!
Hier vliegen een blauwe ekster, dieko t zo op de leuning van je stoel en op de grond. En de wielewaal is schijnbaar zo herkenbaar, dat de mansen die uitstappen meteen het geluid herkennen. De hop hebben we op de oprit gezien en snachts is de nachtegaal te horen. En de specht en de uil laten zichook horen.
Dinsdag bleek er markt te zijn, en het is hier de kersenstreek, dus kersen gekocht en grote tomaten. Heerlijk.
we hebben het ontzettend gezellig met Wim en Kootje, de 1e avond was het 10uur toen we naar binnen gingen en maar een broodje namen.
Vrijdag gingen kootje en wim weg, wij zijn met de camper boodschappen gaan doen en nog naar de gierenrots, waar ze in formatie vlogen. 2 en 3 en 4 naast elkaar . Niet hoog, dus hopelijk goede fotos.
Toen op Wim zijn plekje gaan staan. Heerlijk!
Ik ben vandaag jarig, maar het is gewoon wasdag, want morgen gaan we naar Portugal.
Dank voor jullie mailtjes
Alle vakantiegangers goede reis en geniet ervan
liefs to en in

• 25 Mei 2015 - 12:09

Ineke En Jan:

Hallo Ton en Ineke
    Jij aan het wassen, ik aan het poetsen. Wat zijn we toch een husvrouwen.
    Maar eerst willen wij je feliciteren met je verjaardag. Ik heb gisteren wel een kaart bij je in de bus gedaan, dus die vind je wel bij thuiskomst.
    Jullie ook nog bedankt voor de sms bij mijn verjaardag. Altijd weer een fijne verrassing.
    Ik lees dat jullie je nog steeds vermaken en mooie dingen zien.
    Veel plezier nog en tot ziens.
    Jan en Ineke

• 25 Mei 2015 - 15:47

Henk Koeslag:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Ineke.
    Bedankt voor je verslag.
    Groetjes, Henk.

• 25 Mei 2015 - 18:12

Hanneke:

Hieperdepiep hoera! Feest in Spanje, van harte gefeliciteerd In! Een gezellige dag gewenst, en proost!!!!!
    Geniet van jullie dagen, en goede reis naar Portugal, dikke zoen xx

• 25 Mei 2015 - 18:28

Marieke:

Feliz cumpleaños!! Ole ole, neem maar n wijntje (of meer).... Mooi dat jullie het zo goed hebben, en ja die gieren blijft toch echt heel bijzonder!! Prachtige beesten! Geniet van alle mooie en lekkere dingen ... Ook straks in Portugal! Wij toosten vanavond op je gezondheid! Xxx

• 25 Mei 2015 - 20:31

Wendy En Paul:

hallo Ton en Ineke,

Er is er 1 jarig, hoera hoera! Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren met mooie camperreizen en gezondheid gewenst.

Peet, Paul en ik hebben er net bij Loetje een glaasje op gedronken! Hopelijk smaakt de cerveza ook weer heerlijk.

Hier een beetje wisselvallig. Al was het gisteren een prachtige dag en hebben we lekker geluierd op het dakterras. Ook DJ had het naar z'n zin zo de hele dag met ons: in de zon, uit de zon, half in de zon. haha.

Veilige reis naar Portugal en veel plezier daar.

Liefs van ons.

• 25 Mei 2015 - 22:23

Charlotte:

Hi Ineke en Ton
    Elke keer weer leuk jullie reisverslag te lezen. Ineke gefeliciteerd met je verjaardag. Volgende week weer lekker sporten, nu nog een beetje fysio. Groetjes Charlotte

• 26 Mei 2015 - 09:30

Laura En Ab:

Hallo Familie,

Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar jullie zin. Ons weekje zit er al weer op en we hebben ons fantastisch vermaakt. Allerlei leuke dingen gedaan (jaarmarkt, zwembad, kasteel Ammerzode en spelletjes gedaan). We hopen dat je gisteren nog een leuke verjaardag hebt gehad en we gaan er van uit dat jullie geen gier hebben gegeten!
    Goede reis verder naar Portugal en blijf genieten.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 26 Mei 2015 - 14:14

Maaike Polman:

Lieve Ineke (en Ton),

Het mocht dan gisteren wel een gewone wasdag zijn ondanks het feit dat je je geboortedag vierde, maar mijn welgemeende felicitaties wil ik je toch niet onthouden!! Van harte gefeliciteerd dus met je verjaardag (we drinken er bij jullie terugkomst nog een keer een borrel op) en heel veel plezier in Portugal!!

Veel liefs,
    Maaike xxx