Ton vergist zich 1uur - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Ton vergist zich 1uur - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Ton vergist zich 1uur

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

19 Juni 2015 | Spanje, Plasencia

Lieve allemaal,
We zijn vanmiddag thuisgekomen. Eerst naar Petra haar huis, omdat de Kia daar stond, daarna Ton in de camper en ik in de kia naar huis.
Eerst Broer Ab zijn vraag, waarom mieren vermouth lusten. Op de camping in Sanxenxo had Ton voor mij een vermouth ingeschonken, mijn zoete moscatel was even niet te koop. Maar vanwege de warmte gingen we achter de camper zitten en toen we naar binnen gingen, vond Ton mijn glas vol met mieren, die vonden de zoetigheid wel lekker! Maar zondagavond gingen we naar bed, een mug, licht aan, ja mug, dood, licht uit. Meteen daarna zoem, zoem , zoem, een mug, licht aan, nee niets vinden, licht uit. Na 5minuten zoem, zoem, zoem, mug. Urenlang, bloody hot, niet slapen, mug na mug,.
smorgens werden we pas om 8uur wakker, dus pas om 10uur weg v.d.camping.Maar we hebben vakantie, dus wat maakt een uur uit. Maar Ab, als ik nou een glas vermouth had neergezet, hadden de muggen zich daarin verdronken??
Nu vanaf dinsdag. Maandag was Ton jarig, leuke dag met heerlijke tapas, vrie delijke mensen. Dinsdag begon met regen, dus langs de kust was niet veel moois aan. Maar het werd droog en in Frankrijk de weg, geen tol, maar 6x een bijdrage, 2,70euro, 5,20euro enz. Klasse 2 dus de helft meer als klasse 1.
Rustige goede weg, soms 2, maar vaak 4baans, N10.Overnacht in klein plaatsje, waar de camperplek mooier was als het plaatsje Chateau Lizard. Volgende dag prachtig weer, tot het geweldig mooie plaatsje Vendome gereden. Grote parkeerplaats, aan het water, de Loir, met 2 watervallen! We waren al om 12.30u.in het plaatsje, dus 2x die dag op onderzoek gegaan. Heel veel bloemen, planten, zelfs alle bruggen hadden plantenbakken.
Donderdag tot Arras gereden, prima camperplek aan de rand van de stad. Vrijdagmorgen was Ton eerst naar het toilet gegaan, 10over 7, nou nog even. Eruit, ik ook, we hadden donderdagavond gedoucht, dus even gewassen, aangekleed, toen zegt Ton, hoe laat denk je dat het is? 10 over half zeven! Uurtje te vroeg!
Dus om kwart voor acht reden we weg. Spits, dus file bij Lille, maar 10km lokale weg, verder snelweg. Om half uur thuis, in de camper geluncht, alles bij de hand, toen even gaan liggen. Camper gedeeltelijk uitgepakt.De tuin ziet er mooi uit. Zeer groen, bloeiende rozen, pioenrozen en aardbeien.
en onkruid, alle soorten, dus wie wil?
Iedereen bedankt voor de mails. In de herst willen we graag naar Duitsland, dus tot dan!
liefs ton en ineke

• 19 Juni 2015 - 23:22

Charlotte:

Hallo Ton en Ineke
    Bedankt voor jullie leuke reisverslag. Ja, Ineke, maandag weer aan de bak, alle tapas eraf sporten. Tot dan.

• 19 Juni 2015 - 23:43

Marieke:

Welkom thuis!! Even wennen maar kou is best lekker......

• 20 Juni 2015 - 08:01

Hanneke:

Fijn dat jullie weer thuis zijn, welkom terug! Vast weer even wennen hier, xx

• 20 Juni 2015 - 08:40

Henk Koeslag:

Hoi Ton en Ineke,

Jullie zijn wel kilometervreters, zeg.
    Ik moest je verslag twee keer lezen omdat ik niet begreep dat je al weer thuis waren.
    Ik zal jullie nog wel bellen, omdat mijn ogen niet zo goed meer werken door de kleine letters.
    Tot horens.
    Henk.

• 20 Juni 2015 - 15:38

Familie Vos:

Welkom thuis!

Leuk om thuis te komen in een mooie tuin!
    Tot snel!
    Xxx

• 06 Juli 2015 - 18:13

Hans:

Lieve Ton en Ien het zit er weer op, het waren weer leuke verhalen. Het is gelukkig allemaal goed gegaan dat is het belangrijkste. Na zo,n prachtige vakantie zal het ook weer fijn zijn om in je huis te zijn. En dan weer aan de volgende vakantie gaan denken. Wij hebben het er ook weer op zitten, het was prachtig, een hoop beesten om het huis gehad wilde zwijnen herten dassen en wilde paarden we hebben genoten. Wij wensen iedereen die nog op vakantie gaat heel veel plezier. Liefs Hans en Emy