een heleboel te vertellen - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu een heleboel te vertellen - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

een heleboel te vertellen

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

14 September 2015 | Duitsland, Bautzen

Lieve allemaal,
Het is maandag,vandaag. We waren op donderdag vertrokken. Ton had file op de a6,ik niet, want Petra belde precies op tijd. Allebei getankt, bakje koffie bij Peet en samen verder. Tot Oberhausen, toen geshopt,geslaagd en wat gegeten. Ik zei,zullen we maar verder gaan anders zitten we morgen in de file. Dus tot Arnsberg gereden, naast de Lidl was de camperplaats. Na het eten het plaatsje in en op de terugweg stond een man met een jonge buizerd op zijn hand. Die moest de omgeving leren kennen.
Volgende dag tot Leipzig gereden. Het navigatiesysteem had het begeven, dus de camperpleek moeten vragen. Op het laatste stukje een man ons voorgereden, want hij zei, dat we het anders niet konden vinden. Heel vriendelijk. Maar we waren de hele stad doorgegaan en Leipzig zag er niet aantrekkelijk uit. Dus de volgende dag weer verder,tot Meissen. Daar prachtige camperplek aan de Elbe. Mooie stad, bekend van porselein. Ineke ik heb geen vingerhoedje gekocht, de goedkoopste was 28euro en de duurste 262euro. Toen waren we in het Manufactur van porselein. Waarschijnlijk zijn we wel op de foto gezet door een flitspaal op een onbenullig weggetje, maar niet gezien welke snelheid je mocht.
Zondag de 6e begon met regen,regen,regen. Dus met 2paraplus eind gelopen. Petra belde, dat ze tijdens de apenloop gestoken was door een stel wespen. Wel 6 steken had ze. Dankzij Deborah heeft ze de 10km uitgelopen en naar de ehbo geweest. Ik las toevallig een artikel in de margiet, dat je paracetamol moest prakken en dat erop doen als pesto. Dat heeft goed geholpen. Alleen het gezoem heeft ze nog savonds gehoord.
Maandag ook Meissen en dinsdag naar Dresden vertrokken. Op een niet officiele camperplek gestaan aan de Elbe. S Middags naar Dresden gelopen, misschien net 2 km langs het water. Dresden was mooi, maar de vervuiling heeft zijn werk gedaan. En ontzettend druk.Woensdag zijn we weer naar Dresden geweest en savonds ook, maar dat gegeven was nog niet doorgedrongen in Dresden. Jammer!
We hebben wel in stijl koffie met gebak genomen. De mensen zijn heel vriendelijk, maar kijken een beetje minachtend naar jou, want zij zien er heel modern en keurig netjes uit. Niet allemaal natuurlijk!Donderdag naar de Neustadt van Dresden geweest. Veel mooier, nieuwer en prachtige dingen gezien. De molkerei die in ieder boekje staat, wordt door de eigenaar en personeel niet goed gerund. Je mag geen fotos nemen en daar letten ze alleen maar op. De mosterdwinkel ernaast was heel vriendelijk personeel, maar die hadden geen tegeltableaus.
Wel een heerlijk vers broodje met thuringer en mosterd.
Vrijdag weer vertrokken, maar eerst boodschappen doen. We hadden bij Saturn een nieuw navigatiesysteem gekocht. Ton lidl ingetoetst en garmin bracht ons......bij het bahnhof,station. Kijken oja een lidl.Daarna naar slot Moritzburg gereden. Een jachtslot, prachtig, binnen niet onderhouden, maar wel te zien dat er niet op geld gekeken werd. Leer behang,wat na August de sterke, niets meer aan gedaan is. Daarna naar de camping in Bautzen, wat een prachtige,schone,nette camping!!!!
Zaterdag en zondag op de fiets naar Bautzen geweest. Niet een lange fietstocht, maar een inspannend stukje, op en neer maar weer.
Gisteren was open monumentendag, dus naar het Sorbenmuseum geweest. In heel Bautzen loopt niemand meer in klederdracht,wat wel voorgespiegeld wordt. Zondag 2 wassen gedraaid, die in 2 uur helemaal droog waren. Vandaag stukje om het meer wandelen en morgen, dinsdag naar Gorlitz, tegen de Poolse grens.
Hans en Emy veel plezier in de Huttenheugte.
Ab en Laura het gaat snel jullie vakantie,blijf genieten. Rijdt de camper goed? Het was heel leuk, jullie als 1e op de blog te kunnen lezen vanuit Amerika.
Paul en Wendy, het is nog even en we bellen nog, maar alvast een fijne vakantie in Amerika.
Arie hoe is het met de trombosebeen,nog even afwachten he,voor je elastieken kous. Maar Arie en Rita we wensen jullie vast een fijne zonnige vakantie.
Ger alvast gefeliciteerd met je 83e verjaardag. Weinie de 23e hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Henk en Wil voor de 27e alvast gefeliciteerd met jullie 52jarig huwelijk.
Ik weet niet, wanner ik de volgende blog kan maken, nu zit ik aan een gewone computer.
Voor iedereeen de hartelijke groetjes
Liefs van Ton en In

• 14 September 2015 - 16:05

Maaike Polman:

Fijn om weer even een relaas van jullie te verkrijgen zodat een ieder weer op de hoogte is van jullie wel en wee. Ik kan niet wachten tot de volgende.... ;-) xxx

• 14 September 2015 - 16:16

Laura En Ab:

Hallo zus en zwager,
    Hier is alles goed. We komen tijd te kort, maar we genieten geweldig.
    De verhalen horen jullie later wel, want anders loopt het internet vast.
    Geniet de verder en lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 14 September 2015 - 17:49

Petra :

En dat is navigatie nummer 10 ofzo?!
    Wat doen.jullie toch met die dingen?! :-)
    Geniet lekker maar doe maar niet te veel van
    dat soort avonturen!
    Dikke zoen

• 15 September 2015 - 17:10

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Hoi Ineke en Ton,
    Jullie eerste reisdagen waren behoorlijk regenachtig maar de afgelopen week was het zomers toch?
    Wij hadden ook goed weer aan de Moesel. 3 dagen behoorlijk gefietst, waarvan 2 dagen in Traben Trabach en 1 dag in Bern Kastel. Bram is nu de caravan naar de stalling aan het brengen, en het
    regent weer lekker.
    Wij hebben nog een keer in dat heerlijke restaurantje gegeten in B. Kastel, het zat er barstensvol!

Hopenlijk voor jullie nog veel genoegen in Praag en omstreken.
    Groeten van bram en Anneke

• 16 September 2015 - 14:29

Roelien:

Hoi Ineke en Ton

Wat een mooi verhaal weer .. lekker genieten samen
    Mis je wel op de sport ,altijd zo gezellig met je .
    veel plezier nog,
    groetjes Roelien en Ben

• 18 September 2015 - 13:15

Wendy:

Wat een verhalen alweer! gelukkig is het eten lekker!

Veel plezier en lekker genieten.

Alvast bedankt voor de felicitaties voor m'n moeder, dat jullie eraan denken.

Liefs Wendy

• 21 September 2015 - 15:16

Jofra:

Weer gezellig verhaal,ben benieuwd naar jullie route .wij gaan dinsdag weer naar huis ivm regen en nemen meteen caravan mee .

• 22 September 2015 - 10:19

Hans:

Lieve Ton en Ien het zijn weer prachtige verhalen. Wij zijn afgelopen vrijdag terug gekomen uit Dalen bij Emmen. We hebben met het weer onzettend veel geluk gehad. Zowel in de dierentuin als met fietsen en wandelen hebben we het droog gehad, maar als we in het huisje waren ging de hemel open. De huisjes van centerparks zijn behoorlijk gedateerd die mogen ze wel eens opknappen. Maar we hebben het heerlijk gehad,weer even ertussenuit. Genieten jullie er ook maar van dit hebben jullie vast te pakken. Liefs Hans en Emy

• 24 September 2015 - 16:33

Henk & Wil Joustra:

Lieve Ton en Ineke. Net jullie verhaal gelezen ,je had inderdaad veel te vertellen ,dat is wel een teken dat je genoeg mee maak. Hier gaat alles zijn gangetje ,het moet wat beter weer worden dat is pet
    maar daar doe je niets aan .ik ben laatst met John naar Sail geweest met een Motorsloep over het
    IJ ,John had een uitnodiging gehad van Peter Homan ,en die mij weer uitgenodigd .heb leuke foto,s
    kunnen maken 3,5 u op het IJ gevaren daarna met zn alle heerlijk gegeten. Was wel een erg mooie dag
    Wij wensen jullie nog een mooie en fijne tijd.
    Kussen van uit de St Jan