weer thuis - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

08 Oktober 2015 | Duitsland, Bautzen

Hallo allemaal, we zijn weer thuis.Maandag vanaf Erfurt richting huis gereden, overnacht in bad soolen-allendorff en dinsdagavo d bij Petra warmgegeten en lekker thuis geslapen, tot a.s.zondag dan gaan we naar Jan en Gera in Belgie. Ton om te schilderen en ik om Gera te helpen en afentoe eten te maken. Het weer wil zijn best doen, dus dat is fijn en daarna naar Roermond om mijn electrische fiets te laten maken. Waarschijnlijk iser iets met het elctronische gedeelte.
Maar eerst de laatste week en nog even een verhaaltje, dat we in Zwickau naar een trabant tentoonstelling zijn geweest.Er werd een film gedraaid overde fabriek, waar en hoe de trabant gemaakt werd. Heel interessant, verschillende soorten stonden in de zaal en een meneer die 42jaar bij trabant had gewerkt, en nogleefde, vertelde ons over de auto's.
Van Zwickau naar Gera gereden. Op grote parkeerplaats gestaan, het was zondag, dus rustig, maar we stonden bij een groot park, mooi aangelegd. Maandag van Gera naar Jena, waar het zeiss planetarium was, ofnog is? Wehebben het niet gezien, in het oude ge ouwis een overdekt winkelcentru gekomen. Dinsdags naar Weimar gereden. Het was maar 30km, dusom 9.30u stonden weopdecamperplek. Wat een mooie stad, met veel historie. De volgende dag met de camper naar slot belvedere gereden.Niet oogverblindend maar wel de moeite waard, en prachtige tuin met bloemen en park. Toen weer terug naar de camperplek.Toen konden we water tappen, iets wat ons al 2euro had gekost en geen water voor hadden gekregen,3x was scheepsrecht. Savonds heerlijk gedoucht en haren gewassen.
op 1 oktober was het snachts onder nul geweest, zelfs ton had een fleeceplaid. Petra haar 1e werkdag bij de nieuwe baas en Aartjejarig.
Vrijdag zijn we naar Erfurt gereden. Door verschilllende mensen was ons een camperplaats aangeraden. Het was bijzonder! Er was gezegd een aardige eigenaar, nou niet tegen mij! Nahme zei hij, omdat ik heb verbeterde, dat hij het kenteken fout had. De volgende dag was hij vriendelijk.Erfurt is de moeite waard, zaterdags was het duitse eenheidsdag, dus alles dicht. Zondag alles open, omcat alles zaterdag dicht was geweest. De oktoberfeesten waren begonnen, dus een ontzettend grote kermis op een klein stukje grond. De dom en de kerk warensavonds verlicht, dus mooi.
Het was zeer de moeite waard dit deel van Duitsland. En hele vriendelijke mensen en prachtige omgeving.
Dankjulliewel voor jullie reageren en tot volgend jaar
liefs ton en ineke

• 08 Oktober 2015 - 16:00

Petra:

Welkom thuis!

• 08 Oktober 2015 - 16:05

Marieke:

Welkom terug en veel plezier weer in Belgie! Laat het mooie weer nog maar even aanhouden (hebben wij dat ook!). Kus xx

• 09 Oktober 2015 - 16:42

Laura En Ab:

Welkom thuis en een goede reis naar België. Heel goe dat jullie zo hebben genoten.
    Groetjes,
    Laura en Ab