de Duitsers zijn aardige mensen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu de Duitsers zijn aardige mensen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

de Duitsers zijn aardige mensen

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

24 April 2016 | Nederland, Almere Stad

Lieve allemaal,
Dankjulliewel voor alle mailtjes. Gezellig! Ik zal meteen met de titel beginnen. We staan nu op een camping inOliva, in een straatje met nu 2 nederlandse stellen en de rest is Duitser. Maar zo aardig! We werden meteen in de groep opgenomen en nu doen we ook mee met jeudeboules. Als we nog mee mogen doen, want we waren goed, de hollanders.
Maar na het boulen is het een biertje drinken met zijn allen, heel gezellig.
Gisteravond trad een zanger op in de bar, voor ons, het volgende straatje. Femy, onze hollandse buurvrouw begint alleen te dansen. Ik naar buiten, wij hadden net gegeten en ik was mijn agenda aan het bijwerken. Wij dansen, Ton erbij, die had afgewassen. Onze duitsers zetten een tafel buiten in het midden en een stel blikjes bier. Wij een tafel erbij . In ene krijgen we rukwinden, dus iedereen luifels in en alles dicht. Tot 23.00u, toen kregen we spetters uit de lucht. Nu weer stralend weer.
Dinsdag gaan we weer hier weg en gaan we naar Gandia, misschien 10km hoger vanaf hier.
En de afgelopen 2 weken hadden we vrijgestaan. Vanuit Albir via Javea, om gas te tanken en diesel en de nieuwe tvkrant. Doorgereden via de kustweg naar Moraira. Eerst op een mooie parkeerplaats, maar toen we terugkwamen van het stadje, bleek dat we met de camper niet mochten staan. Toen op grote parkeerplaats gestaan tot zaterdag.
Naar el portet gewandeld prachtig zicht op zee, heerlijk.
volgende dag andere kant op en de campi g beklommen. De camping ligt vrij hoog. 20 %steiging zeker. Maar prachtige camping, helemaal niet druk.
2dagen naar het strand geweest. Stoelen mee en kleed. En nog kwamen ze op ons lip zitten.
Daarna naar Denia gereden, via de Montgo. Goed te doen met de camper. Prachtig plekje aan de haven, maar de weg naast ons was racebaan. We lagen te schudden in bed. Zondagmorgen weggereden, na bijna slapeloze nacht. In el Velger gaan staan, gewoon straatje dat naar het strand ging.
prima gestaan. Vanaf dinsdag hier, met veel plezier.
Femy en man Paul zij met de tent, hele bijzondere mensen, daarnet kwam ze nog even kijken wat ik aan het doen was.
Voor iedereen een zonnige koningsdag, met veel sneeuw, heb ik gelezen!!
Ab en Laura, Irene en Patrick en de kleintjes, veel plezier in ik dacht Hellevoetsluis, volgens mij is dat volgende week, want Laura gaat toch niet met Koni gsdag op vaka tie?
Irene en Maaike jullie alvast gefeliciteerd. En natuurlijk deze week met koningsdag ook Jeroen van harte gefeliciteerd.
Geniet !, doen wij ook
Ton en In

• 24 April 2016 - 15:04

Hans:

Lieve Ton en Ien gelukkig hebben jullie het helemaal naar jullie zin. is erg goed om te horen. Hier is het weer vandaag behoorlijk van slag, veel wind regen en hagel, meer smaken hebben we niet. Ik heb vandaag even in Maarn gewandeld Emy had B.B.H het blijft een prachtige omgeving. Verder hebben we weinig nieuws, alles gaat zo zijn gangetje. liefs Hans en Emy

• 25 April 2016 - 12:01

Laura En Ab:

Hallo Zwager en Zus,
    Heel gezellig weer om de verhalen en belevenissen te lezen. Vakantie is inderdaad eind deze week, dus kan Laura gewoon haar Koningsdag vieren. Hopen dat het weer wat beter gaat worden!!
    Eigenlijk verder geen nieuws, dus nog veel plezier....
    Lieve groetjes Laura en Ab

• 25 April 2016 - 12:35

Familie Vos:

Hallo!

Zo te lezen maken jullie weer genoeg mee!

Dank voor de felicitatie alvast. Mijn verjaardag hebben we afgelopen vrijdag met een klein groepje gevierd. Was erg gezellig. Inderdaad gaan we bijna met paps en mams op vakantie. We hebben er zin in!

Helaas is het hier niet zo'n mooi weer. Wij waren van plan om op Koningsdag met de kids spullen te gaan verkopen, maar ben bang dat dit niet doorgaat vanwege het weer. Erg jammer met zo'n leuke feestdag. Aaron heeft zelfs allemaal oranje en rood,wit,blauwe loom armbandjes gemaakt om zelf te verkopen ;-) Volgens mij heeft hij deze ooit nog eens van jullie gekregen.
    Dan maar bewaren tot volgend jaar.

Veel plezier nog!

xxx van Patrick, Irene, Aaron en Sarah

• 30 April 2016 - 19:39

Ineke En Jan:

Hallo Ineke en Ton,
    We lezen dat jullie het weer heel fijn hebben. Houden zo.
    Hier is het koud en regen. Van de week was het kouder dan met de Kerst. Nu wordt het beter.
    Van de week zijn we bij Annerie geweest. Heel gezellig natuurlijk, maar met jou erbij nog meer.
    De volgende bijeenkomst is op 25 mei, en terwijl ik het opschrijf bedenk ik me dat jij dan jarig bent. Ben je dan al terug?
    Jan en ik hebben van de week aardig wat tijd doorgebracht in het ziekenhuis. Eindelijk wilde hij naar de dokter met zijn dikke enkel, die maar dik blijft. Eerst dachten ze aan een trombosebeen, maar dat is het niet. Het blijkt een forse inwendige bloeding te zijn. Met bewegen en rust moet het weggaan. Maar de dokter vond wel dat zijn benen er niet goed uitzien. rood en opgezet. Een slechte doorbloeding. Geen wonder met suikerziekte maar ook door het roken. Nu moet hij naar de vaatchirurg. Hij sputtert wel wat tegen, maar we zetten to h door. Dus weer fijn in het medische circuit.
    We wensen jullie nog een heel fijne tijd .
    Onze hartelijke groeten.
    Jan en Ineke