De wind waait,maar de zon schijnt - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu De wind waait,maar de zon schijnt - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

De wind waait,maar de zon schijnt

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

24 Maart 2018 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal,
Dank voor de mailtjes! Gisteren een warme wind dag met heerlijke zon! Daar krijg je toch geen genoeg van! Vannacht windkracht 6 en flinke regen. Maar afgelopen woensdag de cap de la Nao gefietst. Prachtige vergezichten,op de baai en het binnenland. En snel naar beneden! Het was niet steil! Gisteren naar de visafslag geweest. We dachten eerst,dat we te laat kwamen,maar toen kwamen er 2 vissersboten! Toch de visafslag! Geen hele grote vissen,maar vele kleine soorten en garnalen,inktvissen en krabben.
Overal kun je kijken! Hopelijk zijn de foto's te zien.
Nog een paar dagen dan halen we Petra van het vliegtuig in Alicante. Paul en Wendy gaan ook woensdag naar Egypte voor een week.
Morgen bij nr6 uiteten! Het is een Duitse eigenaar,dus ....
Ik probeer voor de Pasen nog een mail te sturen, maar of het lukt...
Dus alvast fijne Paasdagen en liefs van ons

• 24 Maart 2018 - 13:20

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Hoi Vakantiegangers,
    Leuk hoor al die berichtjes.
    Wij zitten hier nog steeds in de rotzooi, kunnen nu niet eens de straat meer uit.
    Maar voor de deur hebben we nu een keurig voetpad, dat scheelt al.
    Lukas van Anneloes heeft steeds oorontsteking, al aan de 2e kuur, zo zielig.

Ik heb afgelopen woensdag de gehele dag in het stembureau gezeten, van 9.00 uur tot ruim over 24.00 uur s' nachts. Daarna was het 2 dagen bijkomen.
    Vanavond gaan we naar Ruud en Suzan .

Voor jullie en Petra, hele gezellige dagen samen en de hartelijke groeten vanuit de Zaanstreek
    Anneke

• 25 Maart 2018 - 09:25

Petra :

Ik kan niet wachten tot het woensdag is!!
    Dikke kus van mij

• 25 Maart 2018 - 10:00

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Volgens ons komen jullie niet om van de honger. Maar goed met al die beweging (fietsen en wandelen) heb je dat ook nodig.
    Petra veel plezier in Spanje en Paul en Wendy vee plezier in Egypte.

Wij zullen proberen om Nederland in het gareel te houden!!!

Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 25 Maart 2018 - 13:37

Joke/frans:

Je verhaaltjes zijn weer hardstikke leuk , heerlijk dat jullie zo genieten !!!! Nu wij nog over ruim 4 weken

• 26 Maart 2018 - 18:55

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Wij zijn jaloers op het mooie weer bij jullie, maar gunnen het jullie van harte. Hier zal het wel een koude Pasen worden.
    Je hebt al een bericht over de buurt gekregen. Hier begint de rommel ook. Naast ons huis zijn de bomen weggehaald, maar de stronken hebben ze laten staan. Waarom? Geen idee.
    Erder geen nieuws. Veel plezier voor jullie allemaal.
    Groetjes,
    Ineke en Jan

• 27 Maart 2018 - 08:30

Hans:

Lieve ton en Ien, jullie vermaken je gelukkig prima en er is veel te zien en te doen.
    Ik lees in nog geen enkel verslag of ton al gevist heeft dan hoef je niet naar de visafslag.
    petra heel veel plezier in spanje en paul en wendy ook een mooie vakantie.
    Hier is het redelijk goed weer zondag hebben we al buiten gezeten met koffie drinken.
    En we hebben heerlijk gefietst, ik moet wel aan de conditie werken want nu Emy een e bike heeft valt het niet mee om haar bij te houden.
    Hele fijne vakantie verder en geniet er van.
    Groeten Hans en Emy

• 02 April 2018 - 14:25

Henk Joustra:

Goede middag lieve Ton en Ineke
    Het is hier intussen tweede paasdag geworden met regen en geen zon.
    maar vermaken ons prima, genoeg leesvoer om handen.
    De tuin staat er prachtig bij met al die mooie crocussen en narsissen .

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in