homokwal en octopus - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu homokwal en octopus - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

homokwal en octopus

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

29 Maart 2015 | Spanje, Xàbia

We hebben sinds vrijdag het mooiste weer! Alles groeit en bloeit. Meestal Ton snijdt de mooiste boeketjes af, mimosa, sinaasappelbloesem, margrietjes, wilde orchideetjes en gisteren had hij lavendel gevonden en afgesneden.
Ton is nu op de electrische fiets naar de top, hopelijk helder zicht, ik ben thuis, want de blaasontsteking is er weer, dus morgen weer naar de dokter voor kuur.
Maar eerst de afgelopen week, behalve flinke buien en koude ook een enkele dag zon en heerlijk weer.
En de sensatie:vrijdag of zaterdag gingen de buurtjes v.d.overkant, Keet en Chris, naar een groot winkelcentrum en namen op verzoek 2 potten honing mee met aardenwerken potten. Ik ga naar hun caravan, chris zit daar en zegt o keet is er niet, dus ik zeg ik leg 20euro neer en het wisselgeld komt wel.
Keet komt naar onze camper en zegt, waar heb je geld neergelegd,ik zeg op tafel in jullie caravan. Nou zoek maar ik kan het niet vinden! Nee ik ook niet.
Hoe kan dat nou! Ton kijk even in mijn portemonnee, er zaten 2 x 20 euro in. Ja zegt Ton, dat zit erin. Dus wat ik gedaan heb, weet ik niet, maar we hebben erom gelachen.
Zaterdag gingen we naar de Mercadona om boodschappen te doen, viade droge rivier. Dat is 1gatenweg, dus het enegat o twijken en pats boemvolgend gat, lekke band!
Gelopen en terug fietsen weer opgehaald.
Daarna naar de kunstmarkt, maar er stond er geen.
Ton band geplakt,2sneetjes. Volgende dag wil ik op de fiets stappen band plat. Had 1plakker niet goed geplakt! Nu doet ie het prima.
Woensdag bij het eten, lekker een sangria met citroen, nou weet ik niet wat ik deed, een slok nemen en met neerzetten, viel mijn glas om. Over de bank, op het verwarmingskleedje, maar niets meer te zien.
Maar eerst woensdagmiddag gingen Ton, Chris en JP, Chris zijn vriend, met zijn 3en vissen met 2hengels. Netjes om de beurt, niets gevangen. Ton wel 4 metalen visjes verspeeld, dat ie vast zat.
Vrijdagmiddaggingen Chris en Ton samen vissen, Keet kwam me halen, wij zaten samen te borduren en kletsen en het geborduurde weer uithalen, omdat het niet klopte, daar waren de mannen terug met een grote smile.
Raad eens wat we gevangen hebben.Een OCTOPUS, zie foto.
De hele straat liep uit en de buurvrouw achter foto's gemaakt.
Chris en Ton hebben hem schoongemaakt, hij ligt in stukjes inde vriezer, moet eerst besterven.
De dag erna ging Ton alleen, toen had hij een hele mooie kwal aan zijn haakje, een roze. We hebben hem later nog met zijn 2en gezien, maar geen fototoestel mee.O toen we de camping afgingen is er meteen een best drukke weg. Ton en ik kletsten, ik zag de auto te laat, was op tijd met remmen, maar te laat met afstappen, dusviel heel langzaam om.Maar helemaal niets aan de hand hoor!
Donderdag op de markt hebben we de eerste witte spaanse asperges gekocht.Vrijdag gegeten, heerlijk waren ze, gewoon met spaanse eierengekookt, beenham met de hand gesneden en botersaus.Goddelijk!
Ook hebben we zwarte knoflook, gewoon bij de Lidl. Keet kwam ermee aan. Het smaakt als balsamico, niet pittig, eerder zoet.
Gisteren waren ze in de aanbieding, 1euro goedkoper, dus gekocht, nadat wevrijdag met zijn 2en waren gegaan en de boel op stelten hadden gezet, Keet had al betaald,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Ineke

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 176432

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 31 Mei 2017

vakantie 2017. bonjour et au revoir

06 Maart 2015 - 25 Juni 2015

SPANJE 2015

05 Maart 2013 - 31 Mei 2013

Viva la vida in Spanje voorjaar 2013

07 Mei 2012 - 19 Juli 2012

Scandinavie 2012

Landen bezocht: