Ook voor toeristen - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Ook voor toeristen - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Ook voor toeristen

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

31 Mei 2022 | Duitsland, Lübeck

Lieve allemaal,

Dankjulliewel voor alle appjes,telefoontjes,sms'jes,mailtjes met mijn verjaardag!

Woensdag op mijn verjaardag zijn we met de bus van Travemūnde naar Lübeck gegaan. Goed te doen. Uitgestapt bij het hoofdstation,lopen,lopen en lopen. Het is een mooie stad,maar eerst koffie met marsepein gebak genomen. Ik mocht kiezen.

Aangezien we ook mittagtisch daar hebben genomen,kan ik vertellen,dat ze kippenlevertjes hadden met appel,gebakken uien en wortelstamp.

Nooit deze combinatie gegeten,maar heerlijk. Ton met een wijntje,ik appelschorle.

Toen de halte voor de terugreis vinden. Nee hoor,de bus ging anders terug als heen. Dus weer naar het station gelopen!

De rest van de dag niet veel meer gelopen.!

Maar over de €9,00 ticket per maand,per persoon had ik nergens gelezen,dat het ook voor toeristen zou zijn.

Astrid van mijn sportje schreef, Ineke het is ook voor buitenlanders! Bedankt Astrid,vandaag gekocht 2x €9,00 voor de hele maand juni 2022!

We zijn 2x gaan fietsen vorige week,1x langs het strand,door de duinen, heuveltop,heuvel af, koffie gedronken in Niendorf, een klein buitje en toen terug via de gewone weg. Zondag de andere kant op gefietst,echt een rondje.

Langs de haven terug,daar is 1,5 week een soort havenfeest. Gezellig.

Gisteren zijn we met de camper naar een camperplek in Lübeck gereden. Staan heerlijk. Op de fiets vandaag in een kwartier in het centrum.

Wasje gedaan op de hand, alles weer droog.

Zo dat was het weer voor een week.

Liefs van ons.

Groetjes aan ieder.

• 01 Juni 2022 - 00:21

Jofra:

Sorry helemaal je verjaardag vergeten !!!!! Had het niet genoteerd nieuwe agenda zo jammer .fijn weer te lezen hoe jullie genieten !!! Groetjes jofra

• 01 Juni 2022 - 07:50

Petra :

Klinkt goed mopjes!
    Dikke kus

• 01 Juni 2022 - 10:34

Ab En Laura Borgstede:

Kijk, dat is vakantie vieren en genieten. Ga zo door.
    Blijven bewegen en lekker eten, prima toch.

Lieve groetjes, Laura en Ab

• 01 Juni 2022 - 11:18

Hans:

h

• 01 Juni 2022 - 11:30

Hans:

Ton en Ien jullie hebben het maar druk, goed om te lezen dat jullie zoveel ondernemen.Ik hoop dat het weer ook een beetje meewerkt. Lekker eten en drinken en vooral blijven bewegen. Voor dat je het weet is deze vakantie om want de tijdt vliegt. Hier is alles rustig probeer elke dag te wandelen of te fietsen is goed voor het lijf. Geniet er van jullie zijn goed bezig. Lieve groet Hans

• 06 Juni 2022 - 15:09

Henk En Wil Joustra:

We zitten onder de luifel bij de caravan het is wel droog maar ontzettend veel wind.de visite is net weg .ze kwamen even koffie drinken.het was erg gezellig . Gisteren bij Diny geweest in Neede.heb van de week een paar keer lekker zitten vissen in Berkel.morgen maar weer even op pad gaan. Richting Winterswijk .staan hier heerlijk.n stevige knuffel doe voorzichtig

Verslag uit: Duitsland, Lübeck

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in