We zitten in de zon! 27 graden!! - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu We zitten in de zon! 27 graden!! - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

We zitten in de zon! 27 graden!!

Door: Ton en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

16 December 2022 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal, daar zijn we weer! Het is echt winter in Nederland, maar zon en bijna schaatsweer! Wij hebben afgelopen nacht de eerste nachtvorst gehad. Toen ik gisteravond naar bed ging,kon ik niet wat worden,dus sokken aan, plaid op bed. Nee hoor mijn neus bleef koud,onder de dekens met dat meisje,nee ook niet,dus mijn rode gehaakte neus opgezet en ja hoor in slaap! Petra had het dopje met draadjes voor om mijn oren te doen,maar ik had hem nog niet opgehad!

Afgelopen week hebben we best regelmatig regen gehad. Zondag praktisch de hele dag. Maandag droog,dus was gedraaid en Eric en Ton hebben de voortent van Gera en Jan opgezet. Ik heb Jan geholpen met haringen en spanrubbers om aan de tent te zetten. Gera ging koffie zetten inThermoskan, Spaanse Krakeling erbij. Zo zaten we met zijn zessen. Om 13.00 uur was het klaar. Toen droogde mijn was ook al aardig. Broodje gegeten, toen kon het bed van mij weer opgemaakt worden en was het meeste droog.

Dinsdag was ik niet lekker,maag en darmen speelde op,misselijk,hele nacht niet geslapen. Woensdag overdag best wel geslapen, donderdag hoofdpijn en duizelig. Donderdagmiddag je Gerri.nog even na haar Spaanse les,ze had ons 14 dagen niet gezien. Ik lag net weer in bed,maar ben eruit gegaan toen ik haar Stem hoorde. Lekker kopje gemberthee gedronken. Ze had haar zoon en vriendin uit Denemarken over. Haar zoon had door het hele huis gelopen en was toen gaan zitten en niks gezegd. Toen vroeg ze: hoe vind je het? Toen zei hij, ik ben helemaal flebber gasted!

Als jij er niet meer bent,kunnen we het verhuren! Zo mooi!!

Varren was helemaal trots,dat zijn Moeder dat gedaan had. In Nederland deden ze alles samen. Het was gelukkig mooi weer,dus heerlijk langs het strand gewandeld. Ik kan er voorlopig weer tegen,zei Gerri.

Woensdagavond kwamen onze naaste buren. De oplevering van hun nieuwgebouwde huis was donderdag,de verhuizers zouden om 9 uur voor de deur staan. Gisteravond in hun nieuwe huis geslapen! Vandaag de notaris!

Vanmorgen Petra gevideo- appt en de laatste dingen afgesproken. Ze komt zaterdag om 17.45 uur aan. Gereserveerde auto huren en ruim 120 kilometer in het donker rijden.

Zwager Hans is dinsdag weer thuisgekomen. Dinsdag erin,woensdag 4 bypasses, was het donderdag,dat hij al naar de gewone afdeling ging? Zondag naar ziekenhuis Amstelveen.

Sneller kan toch niet!!

We appen iedere dag en nu kan hij ook videoappen. Zondag waren Paul en Wendy bij hem geweest, Petra vrijdag geloof ik.

Dat was weer een week Javea.

Op de camping wordt het steeds drukker.

Allemaal een fijne week.

Tot de volgende keer!

Liefs van Ton en In.


  • 16 December 2022 - 17:36

    A. Vredenbregt:

    Nou hier ligt het ijs in de sloot, geschaatst wordt er nog niet, maar toch, lekker winters.

    Afgelopen zondag had ik een nichtje op visite, maandag kleding naar de arbeidsmigrant bij de kerk gebracht, om mee te nemen naar Roemenie, Dinsdag kwam de dienstarts van Bram, Dermataloog geweest in het AMC, nu inmiddels 83, woont meestal in Japan maar nu een middagje bij mij, bijgepraat, met hem naar het graf, was een hele goede middag. Woensdag ging Lon met een stel naar het afscheidsconcert van de Dolly Dots, heb ik Finette heen en weer gereden naar Klassiek ballet, heb daar geslapen, donderdag weer terug, supergladop straat, door naar Mien, daar gegeten, was dus een drukke week. Vandaag toch even op de fiets heel voorzichtig glibberend want ik wil niks breken, naar de winkel. Morgen naar Lonneke Thijs geeft een feestje , hij wordt 18 jaar. Zo is de hele week gevuld maar het is ook af en toe heel stil hoor 'Geniet er van en een goede week gewenst.

    Hartelijke groet Anneke

    Wat gezellig dat Petra met de feestdagen bij jullie is Verder lijkt het mij wel leuk om een foto te ontvangen met dieFeest NEUS op.Alle gekheid op een stokje het is bij jullie toch een stuk warmer dan hier hoor.


  • 16 December 2022 - 20:18

    Charlotte Sturkenboom:

    Nou, Ineke, dat klinkt allemaal weer erg gezellig. Je hebt het drukker dan thuis. Hier inderdaad ijzel, op de snelweg ging het goed, maar toen ik uit de auto stapte, ging ik bijna onderuit. We waren met 5 op sport. In de kleine zaal, de grote is zo koud. Weet niet of je het al meegekregen hebt, maar Marion is opgenomen in het ziekenhuis, wat er precies aan de hand is, ze was wel uitgedroogd. Ze krijgt nu onderzoeken, ze is al zo’n tijd aan het kwakkelen. Geniet nog maar lekker, gezellig dat Petra komt, gezellige feestdagen en een goed nieuwjaar.


  • 17 December 2022 - 15:05

    Ab En Laura Borgstede:

    Hallo Zus en Zwager,

    Ja, jullie hebben daar betere temperaturen dan in Nederland. Zelfs een beetje gevaarlijk met die gladheid.

    Gezellig dat Petra jullie kant opgaat. Hier gaat alles zijn gangetje. Hebben inmiddels kennis gemaakt met de nieuwe buren. Ze zijn het hele huis aan het opknappen, maar dit was ook wel nodig.

    Alvast prettige feestdagen en een goed en gezond oud- en nieuwjaar.

    Lieve groetjes,

    Laura en Ab


  • 21 December 2022 - 19:45

    Jan En Ineke:

    Hallo Ineke en Ton,

    Heerlijk die zon met 27. Ik kan het gradenteken niet vinden, dus maar met een punt. Je snapt het wel.

    Ik ben blij dat die vorst weg is. Vroeger vond ik het heerlijk maar nu met die oude botten en hoge gasprijzen, hoeft het niet meer.

    Verder geen nieuws.

    Wij wensen jullie fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2023. Je Kwrstkaart ligt bij jullie op de mat, dus t.z.t vind je hem wel.

    Nog veel plezier en growten van Jan en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2023

We zijn weer thuis!

21 Februari 2023

Er zijn weer lege plaatsen op de camping

06 Februari 2023

We zitten binnen!

24 Januari 2023

Het regent,het hagelt ! Alles is nat!!

17 Januari 2023

Het waait flink,de zon schijnt, de was droogt!!
Ton en Ineke

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 176478

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 31 Mei 2017

vakantie 2017. bonjour et au revoir

06 Maart 2015 - 25 Juni 2015

SPANJE 2015

05 Maart 2013 - 31 Mei 2013

Viva la vida in Spanje voorjaar 2013

07 Mei 2012 - 19 Juli 2012

Scandinavie 2012

Landen bezocht: