Kapsalon Christina, deel1 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Kapsalon Christina, deel1 - Reisverslag uit Granada, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Kapsalon Christina, deel1

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

25 April 2015 | Spanje, Granada

Hallo lieve allemaal
Veel nieuws, gauw beginnen.
Zondag met de taxi naar het Alhambra,dwarsdoor de stad,door de kleine straatjes naar boven.
Kaartjes al bij de receptie van de camping besteld en aftehalen bij de balie.
We waren niet de enige.De tuin was al prachtig en om 12 uur mochten we het paleis in. Dat duurde even!
We hebben geen foto zonder andere mensen erop, maar dat is ook wel eens leuk.
Daarna het kasteel, toen was het mooi geweest. Het is voor ons de 3e keer, je kunt het wel 20x bezoeken,het is en blijft ongelovelijk mooi en knap gemaakt.
Lopend naar beneden, een los Italianos ijsje halen. We waren via de achterkant gelopen,het was 1mensenmassa binnen.
En het ijsje smaakt weer! Ton zei,we nemen een taartje mee met 2 bussen, dat redt het taartje wel. Thuis in punten gesneden en in de vriezer, voor 5x.
Maandag voor de laatste keer met de bus naar Granada,als je het weet is het een prima,snelle verbinding. Enkele dingen niet gekocht en onderweg lekker een meegenomen ijskoffie.
Dinsdag weer op weg naar Ronda. Via een prachtige weg. Camper op parkeerplaats gezet, wat een wind!
Maar in Ronda was het heerlijk weer. Ton en Petra zijn een pad naar beneden gelopen, konden niet onder de brug kijken,maar wel elkaar op de foto genomen en ik hun van boven naar beneden. Terug bij de camper , was het binnen erg warm,maar er kon geen raam open vanwege de wind. Ton ging een tukje maken. Toen besloten om naar de kust te rijden,wanthier blijven slapen,dan deed nie and een oog dicht met die wind en warmte.
Nou,dat hebben we geweten. We kwamen meteen de sierra de nieves in, heel smal redelijk hoog, erg bochtig. Petra wist niet hoe ze zich vast moest houden en is in 2 veiligheidsriemen gaan zitten,om beter te kunnen blijven zitten! Het was prachtig,maar de weg was heftig! Toen we de sierra uit waren,werd de weg breder en niet zo bochtig.
Uiteindelijk waren we tegen 9uur bij de camping. Ton en Petra hebben een plekje gezocht en ik ons aangemeld, met paspoorten de camping acsi kaart. Petra heeft gauw een eitje gebakken, Ton de luifel eraan en vastgezet.
Nog wat gedronken en toen slapen!
De volgende ochtend werden we door de mevrouw,nederlandse,begroet met: nou een beetje privacy met een kop die 7 dagen onweer vorspelde, of ochtendziek! Ton zei:privacy op een camping hoeft u niet te verwa hten, dan moet u bij de begraafplaats zijn!
Zo dat was een welkom!
Toen ik de internet in orde ging maken bij de receptie, heb ik het verteld. O zei de eigenaar, ze hebben al een andere plaats gevraagd, ze zijn gek,in het engels.
Bij ons gingen de buren de volgende dag weg, dus wij hebben een heleboel privacy!
Het is hier heerlijk fietsen, maar ja 2 tegelijk,want maar 2 fietsen.