De plasticstreek - Reisverslag uit Los Escullos, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu De plasticstreek - Reisverslag uit Los Escullos, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

De plasticstreek

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

31 Maart 2019 | Spanje, Los Escullos

Lieve allemaal,
Dank jullie wel voor de mailtjes en appjes!
We hebben afgelopen maandag afscheid genomen van de camping in Javea. Gelukkig had de zoon van de Belgen in de gaten,dat we de stroomkabel hadden laten liggen! Ton ook,toen de camper buiten stond.
Boodschappen gedaan en getankt en toen tot bijna Alicante de 332 gevolgd,de lokale weg. Daarna via Murcia een snelweg,die opschoot,want dat doe je niet via de locale weg!
Onze eerste stop,een camperplaats was Capo de Palos,aan zee,bij de vuurtoren! Prima plaats,links en rechtsom prachtige kustweg naar
plaatsje capo de Palos. Ton 2 x heerlijke vissoep gegeten. En ook i.p.v.paella met vis,elleboogjes met vis! Heerlijk.
Donderdags naar los Escullos,helemaal beneden. Het laatste stuk is lokale weg tussen de bergen,kleine,en tuinderijen,die allemaal met plastic afgedekt zijn! Het is een natuurgebied,woestijnachtig was ons
verteld,maar misschien vroeger. Alles wat mogelijk is wordt ontgonnen en waarschijnlijk goede grond,bebouwd en plastic erover tegen het branden van de zon.
Vandaag is de zomertijd ingegaan,maar het regent!
Morgen gaan we weer verder. Waarschijnlijk naar Almeria. Geen wifi!
Tot de volgende keer
Liefs wij

• 31 Maart 2019 - 13:31

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Goed om te lezen dat jullie weer onderweg zijn. Hebben een paar mooie dagen achter de rug, maar volgende week wordt er ook regen veracht. Afwachten maar.
    De badkamer vordert en zal komende week wel helemaal klaar zijn.
    Zijn gisteren met Ben en Thea naar stichting Aap geweest en hebben daar de rondleiding gehad. Heel leuk om mee te maken en wat een werk er in gaat zitten om de diverse dieren te verzorgen. Best wel indrukwekkend.
    Nog veel plezier verder en lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 31 Maart 2019 - 16:24

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Ondanks de vele ongemakken van Bram doen we leuke dingen.
    Vrijdag heeft hij in de Kompasszaal op het KNSM eiland gespeeld, kinderen waren mee, dus ben ik oom een paar uurtjes gegaan, Al die jongelui die de Lindy hop dansen. Het fascineert enorm en Anneloes en Ik denken erover om eens een proefles te volgen.

Vandaag pracht weer, 8kilometer gewandeld.

Toen wij jaren geleden in datzelfde gebiedje waren was het groen nog niet zo erg overdekt , maar toen waren er ook al veel kassen hoor.

En ook nog hele stille plaatsjes aan het water, zonder veel toeristen.
    Geniet er lekker van

Groetjes Bram en Anneke

• 01 April 2019 - 04:57

Yvonne Van Hoof:

Heeee, vakantie-genieters!

Jullie zijn lekker opgeschoten richting het zonnige zuiden!
    Hoewel ik lees dat de zomertijd er wel is, maar het bij jullie regent. of regende? Hier zonovergoten, echt een prachtige lang weekend.
    Vrijdag knutselochtend in Alkmaar, waar een medecursist die hier vlak achter woont me altijd voor ophaalt. En daarna met z'n vijven een visje gaat eten bij een heel klein tentje op de hoek, maar waar het áltijd proppie vol staat, soms staan ze buiten, en wij mét vissie op een muurtje in de zon, heerlijk!
    Zaterdag kwam Mike (onderbuurman van John) me rond 11.00 uur halen. Naar Wijk aan Zee en bij de strandtent een mooi plekje in de hoek, achter glas, lekkere stoel en tafel en heerlijk in de zon. Jas uit, truitje uit, in hemdje en t-shirt lekker genieten. Hoewel ik na de lunch toch een beetje suf werd van strandlucht en zon, ha ha! Rond 15.30 weer thuis, Mike nog eens thee gezet en toen hij weer weg was ik echt met heel rode wangen en kleine oogjes op de bank!
    Maar wel heerlijk genoten!

Ik hoop dat jullie ook lekker genieten!
    Tot het volgende Wifi moment, dikke knuffel en liefs van Yvon

Verslag uit: Spanje, Los Escullos

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in