kapsalon Antonio - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu kapsalon Antonio - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

kapsalon Antonio

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

12 April 2017 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal, dank voor de berichtjes. Gezellig om wat terug te horen.
Wij zijn nog steeds in Javea. A.s. vrijdag komt Petra op Alicante aan. We halen haar met de camper en gaan weer terug naar Javea.
23april vliegt ze weer vanaf Alicante terug.
Hopelijk gaat het goed met haar rug.
Het is hier per dag anders: de zon schijnt van smorgens 8 tot savonds 21.00uur. Maar de wind was tot dinsdag koud, maar dinsdag waaide het vanuit het zuiden vrij hard en het was een lekkere wind. Niet koud, wel pittig hard, daarom moest het scherm binnengedraaid worden. Vandaag een lekker windje tot 4uur, toen weer heftiger.
Het is best al warm, dus in de zon, in de schaduw. Eindje fietsen.
Ton gaat een paar keer smorgens vissen, nog zonder resultaat.
Vorige week heeft ie zijn snor, baard, ja zelfs zijn haar met de tondeuse gedaan! Ook happen eruit, maar hij deed het zelf, niet ik!
Vorige week ook heerlijk asperges gegeten. Alleen op de markt op donderdag zijn witte asperges. Heerlijk hamvan de mercadona, die is met de hand gesneden, en natuurlijk eitjes erbij. Morgen weer!
Bijna een week geleden zijn er Belgen achter ons komen staan. Adrien en Arlette. Met caravan en vwbus. Alles tiptop in orde.
Hij is net een dik trom! Heeft nu mijn kleding van de ek atletiek van vorig jaar, was ie erg blij mee!
De dagen vliegen voorbij! Zaterdag had Ton lekker hollandse haring! Rien, de schrijver, ging ze halen in Denia! Toppie! Vrijdag een cva gedronken bij Gera en Jan, de Nederlanders, die in België wonen, waar Ton 2x geschilderd heeft.
Ik had natuurlijk moeten beginnen met Iedereen fijne Paasdagen, maar ik doe het op het laatst: Iedereen fijne, zonnige Paasdagen. Geniet van de dagen!
Liefs Ton en In

• 12 April 2017 - 19:31

Petra:

• 12 April 2017 - 20:59

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Wij zijn nu al weer een week thuis. Het gaat hier veel sneller. Hadden maandag en vandaag de oppas. Zijn al wel weer een beetje zat. Bram is bassen, vrijdag is Joke jarig en Thijs komt mee eten, gaat sávonds mee met Bram, blijft slapen. Volgende dag, paaszaterdag zingen in het verpleeghuis.

HEEL FIJNE PAASDAGEN VOOR JULLIE, OOK VOOR PETRA!

ANNEKE

• 12 April 2017 - 20:59

Fred:

Heerlijk genieten van het zonnetje. Beetje wind is niet erg, als het maar niet te word. Altijd beter dan regen.
    Omgeving Alicante is en blijft mooi. Alicante zelf en ook Valencia zijn ook mooi om een paar dagen door te brengen. Ga ik nog wel eens doen, wie weet binnenkort. Eerst maar iets zuidelijker. Vanaf 18 april even een korte vakantie naar Lanzarote.
    Jullie ook fijne Paasdagen alvast.

• 12 April 2017 - 21:05

Astrid Klijn:

Hoi Ineke en Ton,

Wat gezellig om weer wat van jullie te horen. Fijn dat Petra naar jullie toekomt. Hopelijk gaat inderdaad alles goed met haar rug. Wat een relaxed leven hè, daar in Spanje. Met die onverwachtse ontmoetingen van nieuwe buren, de heerlijke inkopen die jullie daar doen: asperges en haring. Hmmm ...... lekker! En een cava met vrienden is ook niet verkeerd!

Wij zijn afgelopen vrijdag op een driedaagse reis naar St Omer in Noord Frankrijk geweest. Het was heerlijk weer, zo lekker dat het programma enigszins is aangepast. Een indoor bezoek aan de koepel van Helfaut is vervangen door een een boottocht in de watringues (soort moerasland). Dat was een schot in de roos. En ik geniet van de uitleg in het Frans. Wat belangrijk is, maar niet helemaal goed begrepen, kon ik nog achterhalen door te vragen aan degenen die beter Frans spreken of aan de echte Fransen in de groep. Voor de rest ook een goed programma: bezoek aan het musée des Flandres in Cassel, Cristallerie in Arques en een rondleiding in het centrum en de kathedraal in St Omer. Verder lekker gegeten, op terrasjes gezeten en gezongen met zijn allen.

Op The Wave ook alles goed. Vandaag een bijzondere les van Jacqueline, heel intensief en je voelde na afloop dat je getraind hebt.

Fijne Paasdagen ook voor jullie daar en geniet van alle goeds om jullie heen!

Liefs,
    Astrid

• 12 April 2017 - 22:19

Jofra:

Heerlijk voor jullie dat jullie zo genieten van alles .Wij zijn ons aan het voorbereiden om volgende week naar het noorden te gaan .Eerst met rosanna en casper 14 dagen mee tot kopenhagen via legoland en dan verder met z'n tweetjes .o ja de kinderen gaan met vliegtuig terug ,leuk he !! Heel gezellige paas en geniet

• 13 April 2017 - 16:17

Aart:

Ton en ineke.
    hele fijne paasdagen.
    hier is het rustig. Het weer wisseld tussen warm koud en winderig.
    mischien moet ton om een vis te vangen iet pittig spaans aan de haak doen. Ik verwacht nog wel een leuke foto van de vangst.
    nog goede dagen en tot horens.

• 14 April 2017 - 10:28

Familie Vos:

Hoi!
    Wat fijn dat jullie genieten!
    We willen wel graag een foto zien van Ton zijn kapperskunsten

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in