het wel en wee - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu het wel en wee - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

het wel en wee

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

01 April 2017 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal, dank voor jullie mailtjes! Vooral naar Petra waren jullie heel geïnteresseerd. Bij deze: ze werkt halve dagen. De collega's hebben daarvoor gezorgd. Met het heen en weer rijden is het toch heel vermoeiend. Op donderdag heeft ze een cursus in Heerlen! Met de trein 3uur heen,4uur cursus,3uur weer terug! Vrijdag haar partime dag, dan weekend!
In Javea vertrekken de wintergasten. Op ons veld de Belgen. We zouden ze uitzwaaien. Om 7uur redenn de eerste 2, nadat bij onze buren de auto niet wilde starten en met kabels dat wel lukte. Het oudere stel ging wat later weg. Hij was vrachtwagenchauffeur geweest en reed constant door tot de overnachtingscamping. Mooi mannetje was dat, de humor straalde uit zijn ogen.Om 8uur was het stil en kon ik douchen.
Het is heerlijk weer, tot 18.30uur, dan naar binnen.
Vannacht heerlijk geslapen, geen mensen, die vertrekken. Wel 2 planten te verzorgen gekregen. En een centrifuge om te gebruiken.Gisteren was Marieke jarig, zij was 3maanden, toen wij gingen trouwen.
Maandag wordt Stijn 11jaar! Alvast hartelijk gefeliciteerd!
We hebben hier helemaal ons ritme.
Jannie en man Jan, neef en nicht zijn donderdag vertrokken naar Murcia. Dit is voor de sportvrouwen!
Voor iedereen een fijn weekend!
Liefs van ton en in

• 01 April 2017 - 12:54

El En Ger:

Hallo Ton en Ieneke ,
    Nu pas jullie tweede mail ontvangen , ik lees dat Petra van de trap gevallen is dat is behoorlijk aangekomen dat ze veel pijn heeft is te begrijpen , maar het gaat nu al beter heb ik begrepen .
    Hier gaat alles naar wens , we gaan vanmiddag met vrienden naar de vesting werken waar een proef lokaal gevestigd is, wij zijn daar al verschillende keren geweest en is erg leuk , wij kennen de eigenaren persoonlijk , onze vrienden zijn daar nog nooit geweest , dus is dat een verrassing voor hun .
    Wij gaan weer twee maanden naar Limburg en hopen op goed weer .
    Nu Ton en Ieneke ik weet momenteel verder niets belangrijks te melden ,we wensen jullie een goede vakantie wees voorzichtig en een goede reis .
    Groetjes ,
    El en Ger

• 01 April 2017 - 21:04

Roelien:

Hoi Ineke en Ton
    Lekker genieten zo samen.
    Heerlijk in de zon wat wil een mens nog meer ..
    Hoop dat Petra spoedig hersteld wat een pech voor haar
    ,en nu zit haar moeder ook nog zover weg..
    Jammer hoor.
    Ik wens jullie nog fijne dagen en tot de volgende keer
    Groet ook van Ben
    liefs Roelien

• 03 April 2017 - 10:11

Ab Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,
    Hier is alles weer onder controle en zijn al weer met de nieuwe maand gestart.
    Zo te lezen hebben jullie het erg rustig op de campings. Is wel lekker en hoef je ook geen rekening te houden met anderen. Maar moet ook weer niet te lang duren, anders weet je niet meer wat je aan elkaar moet vertellen!!!!
    Nog veel plezier.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 11 April 2017 - 11:46

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Hoi Ton en Ineke,
    Gelukkig dat het weer een beetje beter gaat met Petra en dat haar collega's ervoor gezorgd hebben dat ze toch nog wat doen kan, anders ga je maar thuis in je uppie zitten nadenken, en dat is nergens goed voor!

Wij weer thuis van een schitterende week Marokko, heel andere cultuur, heb nog nooit zoveel ezels met karren in een stad gezien. En al die zg.winkeltjes. Bovendien was het heerlijk om eens een weekje helemaal niets te hoeven doen, we werden bediend, echt een luxe.

Zaterdagmiddag kwam Anneloes met de 3 kids en zondag kwam Lonneke eten. Maandag de oppas en Mien die jarig was en ik alleen maar even ben heengegaan. vandaag een rustdag en morgen weer oppassen.

Dit is weer een drukke week. Heb ineens erg last van hooikoorts.

Genieten jullie maar lekker van je luie leventje en van het mooie weer
    Deze week goede week dus veel te doen in Spanje
    Liefs Anneke

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in