Zondag 27 juni - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Zondag 27 juni - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juni

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

27 Juni 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Goedemorgen allemaal,
Daar zijn we weer! De kerkklokken hebben net geluid in Paderborn,daar zijn we nu!
We zijn van Solingen naar Soest gegaan. Onderweg veel stalletjes met aardbeien,kersen en asperges te koop.
Dus op een gegeven moment moesten we tanken en ben ik een kistje aardbeien gaan kopen. 2 kilo voor €10,-.
Ik vond het niet duur,dus aardbeien bij en op alles gegeten!
De rest in de koelkast gedaan,bij de kersen die ik al had.
Soest is een mooie oude stad met veel werkmanshuizen,netjes opgeknapt!
Niet gefietst, maar wel gelopen,dus de stappenteller op mijn mobiel gaf het aan!
Wat een fijne camperplek! Alles keurig geregeld. Parkeerkaart 24 uur geldig €10,. Electriciteit€2, 3 dagen meegedaan, water 100liter voor €1,50. Toilet legen.
Er was in motel een toilet en prachtige douche en wasmachine en droger,dus op onze trouwdag alles gewassen en gedroogd,dus we kunnen weer even voort en toen uiteten gegaan,waar het druk was. Voor €25, hadden we soep,hoofdmaaltijd en toetje en Ton donker biertje en ik appelsap, fooi incl.
We hadden 1 stel Nederlanders daar,gezellig meegekletst uit Eindhoven,de Amerikaanse wijk??
Nu dus in Paderborn, bij het zwembad,net buiten de stad.
Op de fiets heerlijk en je bent zo in de stad,maar het was erg druk,dus we gaan er nog een keer heen.
Wel lekker een biertje en een Radler gedronken. Mensen kijken!
Dankjulliewel voor de mailtjes gezellig weer even contact met de familie en vrienden en iedereen,die reageert.
Tot de volgende keer! Fijne zondag!
Ton en In

• 27 Juni 2021 - 17:39

Hans Joustra:

Fijn dat jullie er zo van kunnen genieten, het is denk ik extra fijn na het corona gedoe. Vanavond ook naar oranje kijken? Gisteren weer ouderwets gezellig met Alex aan het klussen geweest in Bavel, ik moest jullie de hartelijke groeten doen. Geniet er van en doe voorzichtig. Dikke knuffel Hans

• 27 Juni 2021 - 19:31

Petra:

Heerlijk mopjes, lekker van genieten!

• 27 Juni 2021 - 20:07

Ab En Laura Borgstede:

Zo te merken hebben jullie het helemaal naar jullie zin en zo hoort het ook.
    Helaas was het voetballen van Nederland...........

Blijven jullie maar lekker genieten
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 29 Juni 2021 - 19:32

Ineke Bonhof:

Hallo Ineke en Ton,
    Een beetje laat met reageren, druk geweest. Zo te lezen is het weer als vanouds. Fijn zo.
    Maandag vorige week zijn we bij elkaar geweest bij Suzanne. Een beetje gehandwerkt en veel gekletst. Zoals altijd weer gezellig. Annerie ging om 3 uur weg en Karin en Ik een uurtje later. Gerard kwam bij ons zitten . Hij is natuurlijk nog niet de oude en zal dat ook niet worden maar alles gaat to h redelijk goed met hem.
    Wij hebben veel buiten gegeten maar vandaag was het weer niks. Dus als jullie goed weer hebben geniet er van.
    Tot de volgende mail.
    Groetjes van Jan en Ineke

• 30 Juni 2021 - 17:51

A. Vredenbregt:

. Hoi luitjes, Nou jullie eten daar toch goedkoop. Wij waren afgelopen zondag met 3 pers. in het Ruyterhuis in Bakkum, Henny Huismans toko. was effe duurder. prachtige plek. We kunnen nog wat kamperen, Loes zoekt kleine plekjes in Frankrijk. Niet met een boot deze keer. Hebben er zin in.
    Geniet ze, Groetjes Bram , Anneke

• 30 Juni 2021 - 20:25

Yvonne Van Hoof:

Jullie hebben het leuk, en gezellig, fijn hoor!
    Of dat nu ook nog zo is...... geen lekker weer, 51 tinten grijs, nou ja, eigenlijk maar 1 tint grijs! En nog eens koud en nat ook, brrrr!
    En ik hoorde net dat de afgelopen juni maand de warmste was ooit gemeten sinds de telling in 1901! Met anders een temp. gemiddelde van 16.1 graden, en nu 18,2. Ja, dat is toch wel een verschil, hoewel ik nu iets warmers met mouwen heb aangetrokken, ha ha!

Ik was een paar dagen bij Mike, en die twee boeven van ZijZoenen mee, die worden morgen al weer 6! Zomer en Herfst, die beiden hun naam eer aan doen, de ene omdat het zomer is, de andere omdat het voelt als herfst!
    Er naar toe in de mand en onderweg vinden ze niet heel leuk, maar als ze er zijn..... lekker rennen en glijden daar, harde vloer, groot appartement, ze vinden het geweldig. Vooral om 's nachts de boeken uit de boekenkast te wippen, zodat wij elkaar dan aankijken en zeggen, de boekenkast!
    Nu ligt die stapel boeken bij voorbaat op de grond, kan dat niet meer gebeuren.

Maar ik moest vandaag wel naar huis, want morgen komt de fysio. Die er allemaal zo lief en aardig uitzien, en dat zijn ze ook, totdat ze hun duimen ergens bij je in de meest pijnlijke plekken duwen, AU!
    Alles voor het goede doel denk ik dan maar.

Hebben jullie de voetbal nog gezien? Ik zie het ook altijd, de volgende ochtend in het journal, dan weet ik ook alles, ha ha!
    Maar misschien hadden jullie op de camping een "oranje" straatje, dan is het wel gezellig natuurlijk.

Geniet maar lekker verder daar, leuk dat wij hier thuis ook kunnen genieten van jullie avonturen!

Dikke lange armenknuffel en liefs van Yvon

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in