Nederland-Duitsland 2-1, jeudeboule! - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Nederland-Duitsland 2-1, jeudeboule! - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Nederland-Duitsland 2-1, jeudeboule!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

14 April 2019 | Spanje, Lorca

Lieve allemaal dankjulliewel voor de appjes en de mailtjes.
In Nederland zijn de weersverwachtingen beter dan hier!!
In ene is het veranderd! Dus afwachten!
We zijn afgelopen maandag bij de manege weggegaan,nadat ik Henri voor €10, heb afgezet! Ik had €62, uitgerekend en heb €52, neergelegd! Het was een Amsterdammer,maar hij zei niets. Toen we zeker 50 km weg waren,zei ik ineens,oh ik heb hem benadeeld,nette vertaling!
De stad Lorca was toch groter dan we dachten,over de brug was het grootste gedeelte! Boodschappen gedaan en op weg naar Santa Pola. Meteen de goede weg en de camperplaats was er nog!
De Duitse jongen niet meer,een Spanjaard deed het nu!
Heerlijk op de fiets,de hele boulevard af! Maar ja 1 keer links en 1 keer rechts. Beddengoed gewassen,alles weer schoon. Vrijdag Petra halen van Alicante. We zagen haar vliegtuig landen, maar het duurde ruim een uur,voordat ze kwam,want alle kleine koffertjes moesten gewoon in het ruim!
Op naar Oliva: Lidl niet meer waar wij de laatste keer,vorig jaar, geweest waren. Gandia heeft ook een Lidl,dus daarnaartoe! Ton in de camper een plek gezocht,wij boodschappen gedaan. Eruit,nee,parkeerkaartjes waren ingevoerd,dus Ton zijn kaartje moest afgestempeld worden!
Er was markt,een gegrild kippetje en de mercadona. Toen Ton de camper opgehaald,naar de camping. Hoera plek vrij in ons straatje!
Zoenen,zoenen.
Gisteren 1e keer jeu de boules met de Duitse vrienden. Eerste potje zijn we volledig ingemaakt maar uiteindelijk toch gewonnen met 1-2!
Lachen,gieren, brullen... Nu heerlijk elke dag een wandeling op het strand en genieten van het zonnetje. Morgen krijgen we visite. Kate en Chris uit Javea komen een dagje langs. Iedereen een fijne zondag en tot volgende keer!

• 14 April 2019 - 07:41

Hans:

Goedemorgen, maar goed dat jullie niet alle mensen voor een feestje hoeven uit te nodigen die jullie in de loop der jaren hebben ontmoet.
    Ja van morgen alles wit we hebben nachtvorst gehad, maar nu schijnt de zon, en het mooie weer met hogere temperaturen komt er aan.
    Kunnen we eindelijk weer fietsen, fijn dat Petra er ook weer is gezellig hoor genieten jullie er maar van met ze,n drieen.
    A.s vrijdag ga ik naar Maurik dan komen de verhuizers alles inpakken, we krijgen weer een paar drukke weken.
    Heel veel liefs Hans en Emy

• 15 April 2019 - 08:35

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Ik hoop dat jullie weer veel plezier hebben met Petra en dat het jeu de boules spel er niet onder gaat leiden.
    Hier gaat het inderdaad de goed kant op met het weer. Met de Pasen wordt zelfs 20-21 graden verwacht.
    Kunnen we mooi de tuin doen.

Geniet maar lekker en hopelijk wordt het ook bij jullie mooi weer.

Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 15 April 2019 - 12:50

Wil Joustra:

Hallo. het weer is hier inderdaad mooi, zonnig, maarwel heel veel wind. Volgens Henk waait dat wel weer weg. Vanmiddag naar de pedicure geweest en Henk in die tijd wat bij Karwei rondgekeken. Eind deze
    maand willen we met de caravan richting Epse. Of we nog naar Frankrijk gaan hangt van het CBR af. Zonder
    geldig rijbewijs gaan we niet, dan blijven we in Nederland, ook mooi.
    Lieverds, geniet vooral heel veel en tot schrijfs. Knuf voor jullie 3een.
    Liefs Henk en Wil.

• 17 April 2019 - 16:33

A.vredenbregt:

Hoi Ton en Ineke, ben ik ook weer een keer. Druk met verjaardagen van Mien en Joke. Het was dinsdag pracht weer, zijn we naar Anna Palowna gereden prachtige kleine bloembollentuin, De poldertuin, daarna naar het strand in Julianadorp. Heerlijk in een duinpannetje gelegen, heerlijke middag.
    Vrijdag as zijn we uitgenodigd om te eten bij de drummer van het bandje samen met de andere mannen plus aanhang. Met de bridgers ( 10 stuks) gaan we 2 mei) een hapje eten, zal ook gezellig zijn.. Verder gras gemaaid, plantjes gehaald Volgende 2 weken 2 dagen oppassen ivm de meivakantie.

Genieten jullie er nog maar lekker van en doe de hartelijke groeten aan Petra.
    Liefs Anneke en van Bram maar die is nu even contrabassen bij de Caledonians.

• 20 April 2019 - 17:40

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Fijn dat jullie zo,n plezier hebben. Wij hebben het hier ook goed. Het lijkt wel zomer. Heerlijk in de tuin gebarbecued. Om ons heen hoorden we alleen de vogeltjes. Iedereen was weg en zat denk ik in de file naar het strand, de keukenhof o.i.d.
    Nog een heel fijne tijd en tot in mei.
    Jan en Ineke

• 20 April 2019 - 18:12

Yvonne Van Hoof:

Hier beter weer?
    Vorig weekend, 13 en 14 april, was dé jaarlijkse stempelbeurs er weer, het Art Specially Event in Nijkerk.
    Met op zaterdag sneeuwbuien in de middag, en koud, brrrrrr!!!! In kan jullie verzekeren, winterjas aan hoor!
    Nu wordt het in zo'n hal wel warm door de lampen, heattools bij het knutselen, en natuurlijk al die oververhitte enthousiaste mensen, maar toch hadden veel mensen het koud.
    En nu is het 24 graden, zomer dus, ha ha!
    Liefs van Yvon

Verslag uit: Spanje, Lorca

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in