Weer heelhuids thuis! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Weer heelhuids thuis! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Weer heelhuids thuis!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

16 Mei 2019 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
We zijn thuis! Na 5.500km is Ton de camper weer aan het schoonwassen. Hij zag er niet uit! Regen maakt soms schoon,maar meestal niet! En het saharazand wat we ook gekregen hadden,moet er ook weer af!
We hebben een prachtige terugreis gehad! Eerst een route door de Pyreneeën,de 260, een stuk gereden,toen door Frankrijk alleen tot Beziers de tol,verder geen tol,veel D wegen door de weilanden!
Maar we kwamen vanuit Peniscola,zijn dinsdags naar Figueres gereden om woensdag naar het museum van Dali te gaan. Heen een andere weg gelopen,toen bleek,dat er verschillende scholen de woensdag als dag voor het museum hadden gekozen.
Zo ontzettend druk was het en in dat gedeelte van Spanje zijn veel Fransen! Dankzij een aardige meneer zijn we weer bij de camper gekomen,want we stonden bij de Esclat en waren op een gegeven ogenblik bij de andere Esclat!
Toen gegeten en naar Rosas gereden,daar kon ik Ajax kijken op de stream van de WiFi! Niet geweldig!
De stad Rosas verkend en heerlijk gegeten in de tuin van een restaurant. En nieuw wasrek gekocht,want de andere begon te roesten.
Dankjulliewel voor de appjes,mailtjes en hopelijk kunnen we volgend jaar nog een keer naar Spanje!
Maar eerst maanden thuis,allerlei werk en hopelijk in september en oktober naar Beieren!
Liefs van ons

• 16 Mei 2019 - 05:40

Yvonne Van Hoof:

Heeeeee, en dan zijn ze weer thuis!
    Zit ik net een andere reactie te typen terwijl dit berichtje binnenkomt. Twee zielen, één gedachte moet je maar deken.

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen in het Hollandse!
    Ja, de regen, wind, zand, het maakt het er allemaal niet schoner op, dat is flink poetsen voor Ton denk ik.
    Wel heerlijk om op die manier terug te rijden in plaats van de voortrazende tolwegen. En binnendoor zie je ook nog eens wat dan alleen maar asfalt.
    En met de tijd aan jezelf is dit ook veel leuker!

Nu deze zomer hier las ik? Maar ook hier kan het mooi weer zijn hoor! Hoewel ik hoop dat het niet zo gruwelijk heet wordt als vorig jaar, ha ha!

Geniet van het weer thuis zijn, want dat is ook weer fijn denk ik.

Dank voor jullie leuke en mooie verhalen en belevenissen! Liefs van Yvon

• 16 Mei 2019 - 09:44

Laura En Ab:

Welkom thuis in het land waar Ajax kampioen is geworden.
    Zo te lezen hebben jullie een voorspoedige terugreis gehad.

Lieve groetjes en in ieder geval tot volgende week.
    Laura en Ab

• 24 November 2019 - 11:58

Jan En Jeanne Maijers De Rooij:

Hoi Ton en Ineke, wij zijn voor jullie niet bekend. We zijn geïnteresseerd in jullie reiservaringen door Spanje. Wij ( Jan en Jeanne van eind 60 jaar) willen volgend voorjaar door Spanje gaan rijden met de auto.
    Overnachten in B&B of zoiets. Na, een aantal jaren niet hebben kunnen reizen door gezondheidsproblemen, willen we de draad weer oppakken. We kunnen jullie advies gebruiken om een mooie toer te kunnen voorbereiden. We houden van natuur, mooie streken en van cultuur.
    Met vriendelijke groet,
    Jan en Jeanne

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in