We zijn op onze begin, maar nu eind camping! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu We zijn op onze begin, maar nu eind camping! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

We zijn op onze begin, maar nu eind camping!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

25 Oktober 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal, dank voor jullie berichtjes.
Ik ben een dag later met schrijven,want we zijn vanmorgen naar Javea gereden.
Gisteren paella gegeten op Daimús. Normaal op vrijdag,maar vanwege de 100 mm regen voorspelling naar zondag verschoven. Weer heel mooi weer!
Vrijdag heeft het echt flink geregend, snachts begon het,je werd er echt wakker van en tot zaterdagmorgen 8 uur. Paar uur was het droog vrijdag en toen kwamen de mensen hun hok uit.
Zaterdag om 10 uur zaten we op de fiets met de zon alweer.. naar de markt in Ghandia,niets gekocht,maar heerlijk koffie gedronken cortado.
Het was droog de afgelopen week maar een frisse wind.
S Avonds wordt het frisser en s.nachts lekker koel!
We hebben nog de laatste boeken geruild.met de mensen, die in een stadsbus kamperen. Nou ja thuis wonen ze er ook in. De bestemming was GRENZELOOS. De hele winter staan ze op Daimús en daarna zien ze wel weer.
Vanmorgen na betaald te hebben, water geloosd en weer ingenomen te hebben,zijn we degene waar we contact mee hadden gedag gaan zeggen.
Frau Elzas,.heet Jolande,maar woonde in Frankrijk zo dicht bij de Duitse grens,dat ze prima Duits kon spreken.Sikkie,Duitsers,die huis en haard weggedaan hadden en keken hoe lang ze konden teren op hun gespaarde geld in Spanje.
Nederlanders met een hele hoge camper met hoge wielen,wat hun tijdelijk huis was,tot hun appartement klaar was.
Op de camping moesten we ons eerst melden,dan een plekje zoeken,dan inschrijven. We staan aan het sinaasappel laantje. Kate en Chris staan een straatje achter ons.
Toen ik naar het toilet ging, dacht ik kom even kijken wie er in de huisjes en de stacaravans zitten.
Toen zag ik Irene en Claus,bekenden van andere jaren.
We stonden te praten,toen kwamen er Belgen aan,waar we 3 jaar geleden in hetzelfde straatje stonden, die hadden de stacaravan gekocht naast Irene en Claus.
Dus we zijn weer op een vaste stek!
Voor iedereen blijf gezond en liefs van ons.

• 25 Oktober 2021 - 18:19

Petra :

Terug op het vertrouwde honk! Groetjes aan alle bekenden en hopelijk snel weer lekkere sinaasappels hier

• 25 Oktober 2021 - 18:36

Donja, Pascal, Vero En Jay:

Geniet er nog maar even lekker van. Hier is het nat en koud.
    Xx en knuffels van ons allemaal.

• 25 Oktober 2021 - 21:28

Jan En Ineke:

Hallo ,
    Tot op het laatst is het leuk.
    Ook een fijne en veilige terugreis.
    Jan en Ineke

• 26 Oktober 2021 - 09:44

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Geniet nog maar lekker met de bekenden en hopelijk ook het mooie weer.
    Alvast een goed en veilige terugreis.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 26 Oktober 2021 - 09:58

Fred:

Geniet nog even van het mooie weer daar voordat ...
    Goede terug reis uiteraard.
    Groeten

• 26 Oktober 2021 - 16:43

Henk EnWil:

jullie zijn richting huis wat ik begrepen heb.
    Als ik jullie was zou ik nog maar even daar. Blijven ,er is hier nog niet veel aan wat weer betreft .
    De tijd gaat wel erg hard ,en aan alles komt een eind ,
    Ook aan jullie vakantie ,
    Ik geloof dat jullie wel hebben genoten .
    En dat is belangrijk
    We wensen jullie nog een heel mooie tijd richting Almeren
    Een stevige knuffel van ons ,en doe voorzichtig .

• 28 Oktober 2021 - 10:43

Hans Joustra:

Helaas zit het er al weer bijna op, ik denk als jullie achterom kijken er geen spijt van hebben dat jullie naar spanje zijn geweest. Maar misschien ook weer lekker om wat ruimte te hebben in jullie huis. Geniet onderweg nog even en weer gezond thuis komen. We bellen als alles weer opgeruimd is. Dikke knuffel Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in