Wat drinkt Ton in Duitsland? - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Wat drinkt Ton in Duitsland? - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Wat drinkt Ton in Duitsland?

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

04 Juli 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
Dank voor jullie mailtjes,gezellig wat terug te krijgen.
Vorige week waren we in Paderborn bij het zwembad,waar het ontzettend druk was vanwege het mooie weer!
Maandag kwam er onweer,zodoende werd er omgeroepen,dat iedereen het zwembad moest verlaten!
Wij hadden de zondag heerlijk gefietst,eerst naar slot Neuhaus,waar je zo in de tuinen mocht fietsen. Ton van ieder bloemetje foto's gemaakt. Ik zat op een bank en zag,dat iemand met kartonnen bekertjes aan kwam lopen met kleine boeketjes bloemen en dat zette ze zo op de muur van de ingang neer en bij banken. Erop stond " pak een bloemetje of geef er eens weg". 27 juni was internationale Bloemendag en Fleurop gaf de bloemen weg!
Een gepakt natuurlijk en in de fietstas het overleefd.
Toen kwamen we bij het merengebied. Wat mooi is het daar!
Voldaan terug gereden!
Dinsdagmorgen naar Detmold gereden. Het kostte veel moeite Paderborn te verlaten,want de weg was afgesloten.
Steeds kwamen we weer in hetzelfde blokje,maar opeens was de andere weg gevonden! Het was maar 30 of 40 kilometer,dus het was nog morgen,dat we op de camperplaats aankwamen. Je moest aanbellen bij de slagboom en dan werd er gevraagd wat je kwam doen,ja naar de camperplek! In 2019 pas aangelegd,prachtige bloemen overal. Gezellige plek. Smiddags meteen de plaats ongeweest,erg benauwd,maar Rossmann de drogist had weer hetgeen wat ik moest hebben!
Donderdag vroeg gaan rijden,stukje snelweg,de rest lokale weg,weg omlegging natuurlijk en om 12.30uur waren we in Wesel,waar Petra vrijdagmorgen vanuit Almere naar ons toe zou komen en een paar dagen zou blijven. Om 11 uur was ze er! Lekker gebabbeld en bijgekletst en savonds moest Ton zijn slaapplaats weer helemaal opmaken. Hij ligt dan met een topmatras op de tafel en bankje met kussens van de rugleuningen.
Zaterdag naar Wesel gegaan met Peet haar Kia Picanto.
Wat een luxe! Maar het was er was en best druk en er was markt. Onderweg aan de Rijn onder parasols wat gegeten.
Toen terug en middagdutje gedaan.
Zondag naar het Auemeer,maar dat was afgesloten met de auto! Stukje gereden tot Bislich. Daar aan mensen gevraagd of we naar de overkant konden komen ? Dat kon met pontje,maar daar mochten geen auto's op,dan moest je omrijden. In Bislich was een leuk kerkje en een ooievaars familie op nest!
Naar de andere kant gereden,onderweg heerlijk schnitzel gegeten! Ton met een heel donker bier een Bitlinger,Petra appelsapschorle en ik een flink glas witte wijn.
Xanten was een heel mooi plaatsje,toen we aan de overkant waren. De dom was mooi,maar er was een dienst,dus niet naar binnen! Toen kwam een hele donkere lucht! Toch maar naar de auto gelopen. We zaten er net in,toen brak het los! Wat een regen! Het was slecht rijden,maar Petra heeft ons heelhuids thuis op de camperplek gebracht. De aardbeien en kersen,onderweg gekocht uit de achterbak. Eerst Ton en Peet een tik gedaan,daarna ik. Nu is het 20.30. Geen voetbal,dat is dinsdag en woensdag weer en zondag a.s.
Voor iedereen een fijne week!
Liefs van Ton,Petra en In

• 04 Juli 2021 - 20:50

Donja, Pascal, Vero En Jay:

Ohhh wat een gezelligheid zo met Petra er ook bij. Lekker genieten. Fijn om te lezen dat jullie je goed vermaken. Dikke kus en knuffel van ons en de kindjes

• 05 Juli 2021 - 11:20

Hans Joustra:

Jullie vervelen je niet, genoeg te beleven alleen het weer moet even opknappen. Ik verveel me ook niet genoeg te doen ik ben stevig aan het opruimen ik wist niet dat ik zoveel zooi had ik gebruik mijn aanhanger nu als vuilbak, en dan binnenkort naar de gemeentewerf. Geniet er nog even van goed gedaan je hoeft niet altijd zover weg om te genieten. Knuffel Hans

• 05 Juli 2021 - 13:31

Ab En Laura Borgstede:

Zo te lezen vervelen jullie je niet. Gezellig dat Petra ook bij jullie is gearriveerd.
    Nog heel veel plezier en blijf lekker genieten.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 05 Juli 2021 - 14:29

Marieke :

Mooi trip je weer! Geniet ervan met elkaar!! Dikke kus

• 11 Juli 2021 - 11:20

Yvonne Van Hoof:

Wat super gezellig dat Petra er een paar dagen was!
    En gezellige uitstapjes, leuk!

Dat noodweer is in Nederland ook geweest, maar niet hier aan de kust. Daar schijnt vooral veel de zon, of is het zoals nu 51 tinten grijs. Nou ja, eigenlijk maar 1 tint!

Voor jullie lekker verder genieten, met af en toe een wijntje of pul bier.

Veel plezier, liefs van Yvon

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in