Kaki bomen staan hier! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Kaki bomen staan hier! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Kaki bomen staan hier!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

03 Oktober 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
Dank voor de mailtjes. Gezellig iets terug te horen.
Petra hebben we vrijdagmorgen weer naar het vliegveld in Valencia gebracht.
Ze was om 18.00 uur thuis en had vanuit de trein sushi besteld,dus dat was handig. Picnic had ze ook besteld,die kwam zaterdagmiddag! De kleintjes waren de één meteen naar Petra toe,de ander dacht.... Hè.
Maar nu gaan ze achter haar aan,naar het toilet....
We hadden de avond voor vertrek al een glaasje gedronken met de Duitsers,van Heike kregen we een tablet chocolade,Petra kreeg van Kirsten een speld voor in haar haar. Geknoedeld hebben we vrijdagmorgen! Dat woord knudelchen hadden we de buurvrouw horen zeggen tegen haar kleinkind. Dat klonk heel lief,dus die houden we erin.
Toen we de buurvrouw en buurman gedag gingen zeggen, begon ze te huilen! Dus een goed teken,we konden het heel goed vinden met ze!
De Fransen stonden ook klaar om gedag te zeggen.
Na Petra afgezet te hebben,konden wij meteen naar ons nieuwe plek in Deamus. Een camperplaats,keurig verzorgd met afgebakende plekken met eigen lichtje op zonne-energie. We staan weer aan de "koele" kant bij het slootje,waar de kikkers kwaken en de witte reiger steeds komt.
Aan de andere kant van de sloot zijn sportvelden en een volkstuin,daar staan 2 kakibomen. De vruchten zijn aan het kleuren!
We hebben ook nog geen sinaasappel gegeten,de oude pluk is over,de nieuwe komt eraan,groen zijn ze nog.
Paul en Wendy zijn vrijdagavond laat thuisgekomen,dus zaterdag met Paul gevideoappt. Hun Frankrijk avontuur was heerlijk,maar toch vermoeiend.
We zijn gisteren naar de markt in Ghandia geweest,vanmorgen naar Grau,een heel andere markt.
Dit weekend is de patroonheilige van Ghandia jarig,dus van 1 oktober tot en met 4 oktober feest! Grote kermis,vuurwerk en morgen alle winkels dicht!
Dat was weer ons weekje in Spanje.
Marieke,Jeroen en Hanneke fijne vakantie in/ op Griekenland.
Liefs van ons tweeën.

• 03 Oktober 2021 - 16:04

Familie Vos:

Wat fijn dat Petra ook heeft genoten van de vakantie!
    Veel plezier! Geniet van jullie reis!

• 03 Oktober 2021 - 20:39

A.vredenbregt:

Kwakende kikkers, daar kan ik zo van genieten, liefs Anneke

• 04 Oktober 2021 - 11:45

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Zo te lezen vermaken jullie je prima in Spanje. Lekker hoor!
    Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Wel een aantal dagen slecht weer gehad, maar de voorspelling geeft aan dat het in ieder geval droger gaat worden. Afwachten maar...
    Nou, geniet maar lekker en tot het volgende bericht,
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 06 Oktober 2021 - 21:11

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Wat een fijne tijd hebben jullie in Spanje. Lekker weer, leuke mensen en lekker eten. Geniet er nog maar van.
    Hier gaat alles goed. We hebben alleen ieder een nieuwe mobiel gekocht en dat werkt nog niet zoals het moet. Zal wel aan ons liggen. Professionele hulp is in aantocht.
    Het weer is hier natuurlijk niet zo best, maar volgens de berichten wordt het beter.
    Karin heeft gemaild voor een nieuwe afspraak. Ik kijk er wel naar uit, het is altijd gezellig met elkaar. De datum weet ik nog niet, misschien ben jij dan al weer terug.
    Nog veel plezier en tot ziens in Almere.
    Groetjes,
    Jan en Ineke

• 10 Oktober 2021 - 16:05

Hans Joustra:

Ton en Ien het gaat lekker bij jullie ik begrijp dat het wel lukt zo, goed eten en drinken dan hou je het ook lang vol. Van harte gefeliciteerd met het eerste lustrum van Paul en Wendy. Vanmorgen weer veel reeen gezien en heerlijk rustig het was slechts 6graden, maar droog. Het gaat hier zo ze,n gangetje de dagen zijn gevuld wel lekker. Nog heel veel plezier en geniet er van. Groetjes Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in