29 november gestoken door een wesp! - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu 29 november gestoken door een wesp! - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

29 november gestoken door een wesp!

Door: Ton en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

03 December 2022 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal, we hebben nu de maand december! De maand die altijd heel snel voorbij is en dan dus ook het jaar 2022!

Het is vandaag weer droog en zonnig! Nu even niet zonnig,maar nog steeds lekker buiten zitten!

Maar wat hebben we gisteren een regen gehad. Op de weerapp 13 mm werd er voorspeld in Javea,maar in Daimùs stond 32 mm ,dat is hier zeker gevallen! Het begon donderdagmiddag,smorgens was het droog,maar we zijn niet naar de markt gegaan, vanwege de verwachte regen.

Vrijdag was Gerri jarig,die nu in Moraira woont,maar vorig jaar naast ons stond. We hadden haar een etentje kado gedaan. Ze wilde graag naar de Wok. Wij hadden afgesproken,dat we op de fiets kwamen,maar net dat ik haar wilde bellen om te vragen of ze ons wilde halen,werd er op de deur geklopt en was ze er om ons te halen vanwege het slechte weer.

Even koffie gemaakt voor haar,toen naar de auto gelopen,het begon te hozen,niet te geloven zo hard!

Wok is in Javea,toen even droog. Heerlijk en gezellig gezeten en gegeten. Er werd happy birthday gedraaid voor een Spaanse,dus wij gezongen voor Gerri!

Om 5 uur in de stromende regen terug. Daarna had Gerri zo' n dikke buik,dat ze 2x naar boven moest rijden om de auto bij het huis te zetten. De weg was zo glad door de regen en je moet rustig de poort door en dan gasgeven naar boven.

Woensdag om 18.00 uur konden we bij Zhana terecht, de kapster. Dus allebei weer een lekker geknipt koppie haar.

Dinsdagmiddag was ik naar de Spaanse groenteman gegaan op de fiets,op de terugweg hoorde ik gezoem in mijn hals,ga met mijn hand erlangs en pak iets! Hij had mij al gepakt! 2 bulten in mijn hals van een wesp!! In de camper gauw het Schotse spul erop gedaan en daarna nog een paar keer! Nu over!

Zo dat was de week weer! Iedereen bedankt voor de reacties! Gezellig wat te horen!

Liefs van ons!!

• 03 December 2022 - 15:09

A Vredenbregt :

Ga zo naar Anneloes waar we met zn allen sinterklaasfeest vieren.Nienke van 8 gelooft nog. Lonneke wordt 5 dec 50 jaar,krijgt een champagne ontbijt.mijn huis werd gescout voor een vpro kinderfilmpje . , Zolderkamer gezocht Benieuwd welke lokatie ze kiezen.was een leuke onderbreking in een hoesterige binnenblijven de week. Fijn weekend Anneke [e-1f98b]

• 04 December 2022 - 12:07

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Dat zijn weer hele bijzondere verhalen en avonturen (zeker met de wesp...).

Maar zo te lezen vermaken jullie je, zeker met al die bezoeken en eten.

Geniet maar lekker....

Lieve groetjes,

Laura en Ab

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in