Fietsen gaat niet altijd vanzelf ook al heb je e-b - Reisverslag uit Celle, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Fietsen gaat niet altijd vanzelf ook al heb je e-b - Reisverslag uit Celle, Duitsland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Fietsen gaat niet altijd vanzelf ook al heb je e-b

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

16 Juni 2022 | Duitsland, Celle

Lieve allemaal,

We zijn tot zondagmorgen in Schwerin gebleven,jammer genoeg. Een pracht plek zo aan het meer! Maar de plek was vanaf zondag gereserveerd en nog een reservering erna.

We hebben overal genoten,maar daar was het zonde om naar bed te gaan!

Om half negen reden we al weg,gedoucht,afgewassen,camper klaar wij klaar.

Tot de geboorteplaats van Claus von Amsberg gereden. Plaatsje heet Hitzacker.

Direct aan de Elbe,het fietspad heet ook prins Claus von Amsberg pad. Achter de dijk was een grote parkeerplaats voor campers en auto's.

sAvonds je er nog kans langs met eigen bijenhoning,van kersenbloesem en lindebloesem hebben we gekocht.

Plaatsje was leuk,lekker gegeten,Ton biefstuk en ik sauer fleisch. Ik wist niet wat ik zag op mijn bord, vlees in gelei,koud. Ik vond het lekker! Niet om morgen weer te eten,maar apart lekker!

Maandag daar vertrokken,nadat Ton verse bruine broodjes bij de bakker had gehaald. Onderweg was een plaats Uelzen,daar stond een Bahnhof van Hundertwasser,de Oostenrijkse architect. Dat wilden we zien.

Plaats ingereden,parkeerplaats camper gevonden,lopend naar het station,bleek de weg afgesloten te zijn,misschien konden we bij de Edeka door. We hebben het gezien,door de tralies heen.

Weer op weg en via lokale B en Landwegen in Celle aangekomen. Om 11,59 waren we ingecheckt. In eerste instantie tot donderdag,maar nu tot het liefst maandag,maar het liep niet langer door dan zondag. 7 dagen.

Fantastische stad,veel gerestaureerde vakmanshuizen. Ik wist,dat Joke Bos er met kerst of nieuwjaar geweest was.

We staan op een prachtige camperplek,iedere dag campers weg en savonds is het weer vol!

Inchecken met je pinpas. Je koopt zoveel nachten,een pasje,waar geld opgezet moet worden. Pasje gebruik je voor electriciteit,water,douche,wasmachine. Prima systeem,dat we nu al een paar keer gehad hebben in Duitsland.

De maandag dat we kwamen regende het,ongeregeld,dus dinsdag Celle ingegaan.

Woensdag weer,want Ton was jarig,dus koffie met gebak!

Zo oh nog even waarbenjij.nu was in onderhoud,dus wat later onze belevenissen.

Tot de volgende keer.

Liefs van ons!

• 17 Juni 2022 - 12:25

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Zo te lezen hebben jullie weer heel wat meegemaakt.
    Wel ben ik nieuwsgierig naar de kop van je verhaal: "fietsen gaat niet altijd vanzelf", want hierover lees ik niets terug.
    Maar veel belangrijker is dat jullie nog steeds genieten, houden zo.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 17 Juni 2022 - 18:41

Arie:

Leuk Hitzacker, heb ik ooit met mijn ouders gekampeerd.

• 24 Juni 2022 - 05:32

Henk EnWil Joustra:

Goede morgen; het is vijf uur tien in de morgen en ben al een paar uur waker ,moest er namelijk uit om de aansluiting op de regenton af te sluiten het regende zo hart Dat hij in tien minuten vol was ,en dan alles over loopt in de tuin .We hebben n paar prachtige dagen gehad ,en nu moest er gesproeid worden.Als ik jullie verslag zo lees is het daar wel erg mooi,maar moet je wel een fiets hebben die tegen een stootje kan .Ben dus niet de enige die omvalt als er gestopt moet worden.Ook aan genieten komt een eind en zijn jullie op weg naar huis ☺️

• 24 Juni 2022 - 08:13

Henk Joustra:

Dit verhaal hier boven hoort natuurlijk bij het 2e gedeelte. Maar ik ben ook omgevallen met de fiets .veel liefs en tot Noors

Verslag uit: Duitsland, Celle

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in