Weer een ander gedeelte van Spanje - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Weer een ander gedeelte van Spanje - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Weer een ander gedeelte van Spanje

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

29 April 2019 | Spanje, Peñíscola

Lieve allemaal,
Dank voor alle berichtjes! Onze Paasdagen zijn letterlijk in het water gevallen! Niet een buitje,maar 6 dagen regen. Afentoe even droog,maar één avond zo'n onweer en regen,die bleef maar doorgaan.Bij de caravans met dichte voortent stond zeker 10a15cm regen!
In Javea is de andere camping geëvacueerd. Caravans zijn total
loss door de ANWB opgehaald.
Maar na regen komt zonneschijn!
Gelukkig voor Petra had ze nog een paar dagen zon!
Ze is Poepie bruin!
Zondagmiddag hebben we haar op het vliegveld in Valencia gebracht. Half zes vloog ze en 21.20 uur was ze thuis. Vanmorgen weer naar het werk.
Wij zijn naar Benicassim gereden,de ene camping had zo'n kleine plaatsen,maar prachtig sanitair! De andere was groot en heel matig sanitair,waarbij het ook niet goed schoongemaakt werd. Dus verder gereden naar Peniscola. We staan prima met uitzicht op de heuvels met huizen,hele aardige eigenaar,prima sanitair,keurig netjes en schoon.
Vandaag naar de stad gereden. Op de fiets misschien een kwartiertje. Heel druk,maar wat een leuke plaats! Kleine straatjes omhoog en naar beneden,mooie plekjes om foto van het water te maken. Wel zeker een week bezoeken waard. Nieuwe leren tas gekocht! Vandaag feestdag,heel druk met Spanjaarden,woensdag 1 mei ook een feestdag, iedereen vrij en vrijdag ook weer een fiësta dag! In Nederland gewoon een werkweek!
Dit was het weer even! We zijn uitgejeudebouled!
Oh ik heb wel zaterdag gezwommen in zee! 3 x erin geweest. Koud,maar blij dat ik het gedaan heb.
Hier op de camping is een zwembad,maar de zee is fijner!
Liefs van ons

• 30 April 2019 - 07:51

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Jammer van het weer met de Paasdagen. Hier in Nederland hadden we juist prachtige Paasdagen.
    Maar na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen.

Zo te lezen hebben jullie, na enig zoekwerk, weer een prima plaatsje weten te bemachtigen. Geniet er maar van.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 30 April 2019 - 12:29

Wil Joustra:

Dag vakantiegangers, zo uitgebreid met vakantiegaan doen we niet hoor, maarhet zij jullie van harte
    gegund. Wij gaan morgen voor 3 weken naar Epse,zijn alletwee snipverkouden maar willen er toch even
    uit, Wensen jullie nog een fijne vakantie en goede reis terug,want het schiet al aardig op. Tot ziens.
    Groetjes,knuf van ons.

• 30 April 2019 - 17:06

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Jammer van al die regen, maar nu zitten jullie weer in de zon en wij in het koude weer.
    Vandaag naar Amsterdam geweest, naar de tandarts. Daarna naar de Bijenkorf. Het was weer zo stervensdruk met toeristen, het is niet leuk meer. Toen langs de grachten gelopen, daar was het heerlijk rustig.
    Ik kreeg vandaag een mail van Karin. Onze e.v bijeenkomst is op 28 mei bij Karin. Misschien ben je dan terug, dan zien we je graag.
    Ze heeft ook naar jou gemaild maar kreeg de mail terug.
    Je moet de groeten hebben van ons allemaal.
    Nog heel veel plezier en tot ziens in mei.
    Ineke

• 30 April 2019 - 17:07

Jan En Ineke:

Hallo Ineke,
    Nog even een berichtje van mij. Ik heb me in de datum vergist. Het is niet 28 mei, maar 27 mei.
    Sorry en nogmaals groetjes.
    Ineke

• 16 Mei 2019 - 05:35

Yvonne Van Hoof:

De Paas is al weer even terug, maar het was hier mooi weer!
    Vaker zo, volgens mij, dat het hier mooi weer is maar in Spanje en/of Portugal echt snertweer. De beelden van overstroomde gebieden en rivieren, maar ook modderstromen door de straten, die weet ik nog hoor!
    Gelukkig dat het bij jullie allemaal heel is gebleven, ook fijn dat Petra nog even zon heeft gehad!
    En toen werd het hier weer kouder!
    Mijn dekbedden gescheiden en zomerdekbed erop, brrrrrrr, wat werd het koud 's nachts!
    Gelukkig was John er vanaf de Paas, dus toch een kacheltje in bed, ha ha!
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, liefs!

Verslag uit: Spanje, Peñíscola

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in