Eindelijk uit eten! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Eindelijk uit eten! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Eindelijk uit eten!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

17 Oktober 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
Dank voor jullie berichtjes!
De tijd vliegt,een week is zo voorbij! Vooral afgelopen week. Vrijdag de 9 oktober feestdag,dinsdag 12 oktober feestdag. Dus maandag boodschappen doen,en brood,want de bakker kwam niet op de camperplek.
Dan is het zo woensdag!
Gisteren naar de markt in Ghandia, vandaag naar Grau.
Gisteravond zei Ton al,de lucht ziet eruit of we regen krijgen en ja vanmorgen grauw en grijs,maar absoluut niet koud. Om 12.30 was het droog en zijn we naar Grau gefietst. Markt overgelopen,niks gekocht.
Bij ons barretje kon niks meer gedronken worden,alle tafeltjes bezet voor het eten. Stukje terug gelopen en daar wel plaats. Eerst wat gedronken,tonic, toen menuutje besteld: salade met paprika,rood en groen,rolletjes? was het inktvis?, vers nog warm brood,toen hamkroketjes,daarna gegrilde gamba's,netjes met natte doekjes erbij! Daarna plakken varkenshaas met sausje en zelfgemaakte frietjes. Toe meloen!
Dat zijn we niet meer gewend,zoveel te eten!
Gelukkig konden we nog terugfietsen!
Nu siësta,maar we hebben muziek van het sportterrein!
Gelukkig zijn onze overburen vanmorgen vertrokken! Dat waren Duitsers,die de hele dag aan het discussiëren waren en ruzie maken. 4 ervan,2 hielden zich overal buiten!
Nu hebben we op ons rijtje,Nederlanders,Fransen,Duitsers,Fransen en sinds vanmorgen Ieren,die verderop stonden en de lucht van de katten niet konden velen( het stonk zo) achter een muur zijn katten en katjes,die daar eten krijgen.
De Ieren hebben zelf een hondje,een keffer!!
De anderen zijn heel lief en hartelijk!!
Zo ik ga nu ook siësta houden!
Fijne week en tot de volgende keer!
Liefs van ons

• 17 Oktober 2021 - 17:33

A. Vredenbregt:

Hoi Ton en Ineke, daar ben ik dan ook weer een keer. Anneloes is inmiddels aan haar achillespees geopereerd. Na een week gips heeft ze nu een brace, mag al oefenen en kan alweer heel voorzichtig op haar voet staan. Dat scheelt een hoop ongemak.

Vorige week zondagmiddag speelden de Caledonians voor het eerst in bijna 2 jaar weer eens in Monnickendam,pracht plek aan het water. De kinderen en kleinkids waren er, Leontien, Ruud en Suzan, Astrid, en Dereck, vreselijke gezellige middag, prachtig weer, iedereen heeft er van genoten.

Vanmorgen hebben wij onze kleding kast uitgeruimd. Was nodig. Vannacht zo rond 2 uur ineens een hoop lawaai, was het rek waaraan alle kleding in de kast hangt, naar beneden gekomen. Gisteravond waren we bij Frans en Ina geweest ( oppasgezin in Krommenie) Bram had vanmorgen dus weer een klusje met schroefjes en moertjes.
    Vanmiddag stukje gewandeld en straks lekker kabeljauw met worteltjes eten.

Ik heb al een tijdje een ganglion aan mijn vinger, gek gezicht,niet gevaarlijk. Het is een soort slijmcyste. Verdwijnt misschien wel weer vanzelf.
    Woensdag hoop ik 75 jaar te worden, De visite verdeel ik.
    Oud al, alleen het voelt niet zo. Lieve groeten van ons Anneke

• 18 Oktober 2021 - 18:41

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Ja, de tijd vliegt inderdaad voorbij. Zijn vanmiddag thuis gekomen van een lang weekendje Friesland. We hebben echt genoten.
    Maar jullie hebben het ook naar jullie zin, gezien het verslag van de afgelopen week.
    Heel goed en blijf lekker genieten,
    Lieve groetjes
    Laura en Ab

• 23 Oktober 2021 - 11:31

Hans Joustra:

Lieve Ton en Ien wat een verhalen, zeker over het eten, ik heb het een paar keer gelezen, dat was geen eten maar vre.....selijk veel naar binnen werken, als jullie er maar van genoten hebben dan moet het er wel weer afgelopen worden. Het was vanmorgen tijdens het boodschappen doen maar vier graden is niet veel maar in iedergeval droog. We hebben weer onzettend veel regen gehad. Het is nu bij jullie volgens de weer app 17 graden wel wat aangenamer. Ik heb al een afspraak om de winterbanden onder de auto te laten zetten, dat is andere koek. Geniet er van en pas op elkaar. Knuffel Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in