onze laatste dagen in Spanje in 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu onze laatste dagen in Spanje in 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

onze laatste dagen in Spanje in 2017

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

26 Mei 2017 | Spanje, Logroño

Lieve allemaal,
dankjullie allemaal voor alle appjes, smsjes, telefoontjes en mailtjes voor mijn verjaardag.
We zijn nu op een camping in Navarrete 12km van Logrono.
Morgen gaan we naar de stad met de camper en overnachten we op een camperplek. Zondag naar Pamplona en dan Frankrijk in naar huis. De route staat met blauwe stift op de kaart!
Maar eerst vorige week! We vertrokken van de camping el Escorial bij Madrid met hagel! En het bleef liggen ook! De avond ervoor ging het regenen en om 6 uur smorgens kletterde de hagel op het dak! Dan ben je wel wakker!
Het eerste stuk gingen we via een gele route. Prachtige weg en tot 1800meter hoogte! Daar regende het, maar dat deed het aan de andere kant ook! Op naar Valladolid! Wat een prachtige stad! Smiddags hebben we de Mercadona gevonden met het navigatiesysteem. De volgende dag via een andere brug liepen we zo de stad in. Het eerste wat we zagen was een overdekte markt. Wat ontzettend schoon en netjes die eruit zag! Als een plaatje! Ton stond bij de slager een foto van varkensoren te maken, toen iema d vroeg of we Engels spraken. Hij vertelde, dat ze oreja heetten en dat je ze eerst moest stoven met kruiden, daarna kon je ze bakken, grillen of op de barbecue doen. Verder gelopen naar het toeristeninfo. Kaart en informatie van de belangrijkste gebouwen. Gelopen, gelopen, gelopen. Tot een barretje, daar een cana, een biertje, met een tapa. Binnen zag het er keurig uit. Dus daar menuutje gegeten. Prima!
We stonden onder de bomen op de camperplek, dus redelijk temperatuurtje, toen we terugkwamen.smiddags nog naar de rozentuin gelopen.
Volgende dag naar het park, waar pauwen waren. Die waren er! Een heel stel, mannen en vrouwen. Ook weer een rozentuin. Een vreemd gezicht om een pauw op de bank te zien of in de rozentuin te zien lopen!
Terug naar de overdekte markt om fruit te kopen en sinaasappelen. Daar moest je geduld voor hebben! Maar we kregen een abrikoos opgegooid en een mandarijn, ja om maar te blijven staan. Toen was dat mannetje van die varkensoren er ook weer. Hij zei, kom mee. Aa de andere kant is het rustiger, en je moet altijd vragen wie de laatste is, anders blijf je wachten. Ik vroeg of hij kok was, maar nee dat was hij nier, zijn vrouw stond in de kraammet haar moeder. O, controle, toen kreeg ie een rode kop. Ik zeg, het is een grapje hoor! Met een tas , nou ja 2 rugzakjes gingen we weg, maar met sinaasappels, nectarinen, platte perziken en 3 gekregen mandarijnen.
Om de hoek een bcerveza en een tapas en daar gingen we weer.
Zondags naar Leon gereden, rechte weg, niks aan. Tegenover winkelcentrum met mercadona was de camperplek. 6plaatsen vrij, de anderen 2,65euro per dag! Er stonden snachts wel 40 campers. Het was eerst een afknapper, geen mooie stad, maar toen we bij het historische gedeelte kwamen, prachtig! Kathedraal ingeweest, met boek erbij 65plus entree, 6 euro ook nog een luleizer erbij. Dat hoeven we niet, want in het duits of engels horen, hoe het verhaal van een spaanse kathedraal is, dat past niet bij elkaar.
Heerlijke salade en kroketjes en pilsjes en 2x een tapas in een zijstraatje gegeten.
ik zag oreja staan, oh varkensoren. Morgen oren, nee dan zijn we gesloten!
Volgende dag nog een winkelgebied ingeweest, niet te geloven wat een prachtige winkels!
Van Leon naar Burgos gereden, redelijk afwisselend, maar heel veel wandelaars en fietsers, die de route van Santiago deden. In de bloedhitte, heuvel op, heuvel af, geen schaduw.
Toen we op deze camping kwamen, was er een tentje en 2 fietsen. De mensen zaten in een afdakje, waar een tafel en bank stond. Wij zijn zo klaar, dus waslijn hing bij ons en zij had gewassen, toen zei ik, hang het maar bij ons, dan is het zo droog. Van het een kwam het ander en s avonds zat hij bij ons Ajax te kijken, fanatiek aanhanger! Zij was naar bed gegaan, want ze had last van haar rug. Volgende ochtend voor 7.30uur waren ze al vertrokken! Het zal je hobby maar zijn!
25mei! Jarig. Aart was de eerste om ik denk 9.15uur. De hele dag ging het door met alle soorten berichten. Tot zelfs de Duitsers van Oliva stuurden een foto en felicitaties! Het was erg warm. Om 21.00uur konden we voor zitten, was de zon bijna onder en werd het draaglijk. Toen zagen we de donkere wolken achter de heuvel vandaan komen en zich zo verspreiden. Het was donker, we zaten al binnen en het gaat waaien! Ton had gelukkig lijnen aan het zonnescherm gezet, anders was ie de lucht ingevlogen! 5druppels regen. En over en afgekoeld.
Vandaag heerlijk weer! Windje erbij heerlijk.
Zo dit was het weer.
Als we thuis zijn het laatste verslag.
De tijd vliegt! We hebben het weer heerlijk gehad en de plannen voor volgend jaar zijn er al.
Maar de gezondheid ? Die heb je niet in eigen hand.
Dank voor het reageren op de mailtjes, zo blijven we op de hoogte.
De volgende dagen zijn we allen weer per sms en telefoon te bereiken.
veel liefs
ton en in

• 26 Mei 2017 - 11:34

Familie Vos:

Hoi!
    Weer genoeg meegemaakt zo te lezen!
    Wat vliegt de tijd, nu alweer op de terugweg. Maar altijd leuk om weer nieuwe plannen te maken!

Ik zal tegen de kinderen vertellen dat ze bij jullie varkensoren kunnen eten ;-)

Veilige terugreis!

Veel liefs,
    Patrick, Irene, Aaron en Sarah

Verslag uit: Spanje, Logroño

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in