We blijven nog! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu We blijven nog! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

We blijven nog!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

28 November 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
Dank voor de berichtjes.
Dit is ons bericht weer voor jullie!
We zijn en blijven nog in Javea.
Petra had ons getraceerd op een Candlelight concert in het Scheepvaartmuseum op 4 december!
Maar de persconferentie laat dat niet toe!
Na een paar regen - en koude dagen is het vanaf donderdag weer droog en ☀️☀️☀️☀️. En dat is zo heerlijk!!
Onze Nederlandse vrienden uit België zijn dinsdagmiddag aangekomen. Zondagochtend om 8 uur waren ze vertrokken uit Meer.
Maandagavond belde Gera,dat ze in Fitou waren,dat is even voor Rivesaltes,waar wij vaak overnachten.
Dinsdag in een ruk naar Javea gereden.
Vanmiddag gaan we uit eten met zijn vieren voor Jan zijn verjaardag. Hij wordt zaterdag de 4e 80 jaar!
Gera en Jan komen alleen naar Javea en blijven in ieder geval 3a4 maanden. Dus woensdag deden ze eerst een rondje camping om iedereen gedag te zeggen!
Ze staan nog niet op hun gewenste plek,maar 1 december gaan de buren erg en kunnen ze opschuiven!
Ik ben dinsdag hier naar de kapper gegaan. Prima geknipt!
Ton wilde eerst de persconferentie afwachten,dus gisteren had hij Chris gevraagd,wil jij een afspraak maken bij jouw kapper voor mij?
Ik was smiddags bij Chris en Kate een pannetje soep brengen en kreeg een geeltje mee met de afspraak voor woensdag 1 december 12.30 bij Zhana. Ik zeg tegen Chris,Ton wilde toch naar jouw kapper? Ja, dat is mijn kapper! Ja ik was ook daar geweest!! Lachen toch!!
Gisteren hadden we gevideoappt met Petra en bijgekletst.
Toen zei Ton,je mag die tas van Petra nou wel eens wassen. Alles uitgezocht en het paste in één machine. Alles schoon en droog! En weer in de tas!
Zo dat was het weer voor een weekje!
Liefs van ons voor jullie allemaal!

• 28 November 2021 - 12:28

Irene Vos:

Lekker blijven genieten daar!

• 29 November 2021 - 13:40

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,
    Jullie hebben helemaal gelijk. Lekker in het warme Spanje blijven is het beste wat je kan doen voorlopig. Het is hier weer afwachten hoe het met de recente beperkingen gaat, maar door de nieuwe variant ben ik niet echt optimistisch.
    We passen ons zo veel als mogelijk aan.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 30 November 2021 - 10:56

Fred:

Blijf maar lekker daar hoor. Hier is toch redelijk veel regen en met de laatste beperkingen wordt het er niet leuker op. We moeten weer even volhouden hier. Daar heb je tenminste nog een lekker temperatuurtje en kan je buiten zitten.
    Geniet daar maar gewoon verder.

• 04 December 2021 - 13:37

Hans Joustra:

Lieve Ton en Ien blijf zitten waar je zit, er is hier niks aan nat en koud. Gewoon van het voorjaar even hier heen om iedereen even te zien en dan weer snel weg. Ik wandel met Ruud eenmaal per week tussen de 15 en 20 km is heerlijk.Afgelopen week in Maartendijk gewandeld heel veel modder en afgewaaide takken maar heerlijk is dat. Na afloop ergens lunchen als beloning. Toch proberen te genieten, en dat lukt zo wel, alleen dat buiten zitten lukt hier niet. Geniet er lekker van Gr Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in