Boosterprik - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Boosterprik - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Boosterprik

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

06 December 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal,
Dank voor de berichtjes.
We zitten heerlijk buiten in de zon! Ton met een vliegenmepper,want die zijn zeer irritant aanwezig.
De was is nu kan droog en het is een feestdag vandaag en woensdag ook,dus er zijn weer een aantal Spanjaarden gekomen.
De camping vult zich toch weer met Nederlanders en Duitsers en een enkele Franse caravan.
We hebben een drukke week gehad.
Woensdagmiddag 2 uur een optreden met Nadine,de Zweedse,Irene en Gerard de gitarist,beiden Nederlanders.
Heerlijk buiten in de zon,meezingen en luisteren!
Donderdag hebben we het SIPpasje geregeld voor de boosterprik. We krijgen hem morgen om 17.30.uur. ik krijg ook een griepprik. Daarna de markt op,waar een groentestal.verse doperwtjes had. 3 pond,voor 2x, Gera 2 pond ook voor 2 keer.
Ton een vest en nette broek gekocht bij zijn vaste kledingstal,die ook een winkel in Teulada heeft.
Toen op naar Julia voor de koffie,buiten gezeten, net in de zon. Even later kwam Dieneke bij ons zitten,daarna kwamen Gera en Jan erbij. Lekker koffie gedronken!
Dieneke is al 10/ 11 jaar degene die medische kennis heeft,Spaans spreekt, gezorgd heeft, dat er een AED op de camping is. Zij zorgt er ook voor,dat de zwerfkatjes op de camping gesteriliseerd worden.
Nu had ze Daisy bij zich een hondje uit het asiel. Ze had haar pas 2 dagen,dus ze vond alles eng!
Zaterdagmiddag gaf Jan zijn verjaardagsfeestje,80 jaar is hij geworden!
Hij ging de Noorse buren ook uitnodigen,toen bleek dat Inge ook zaterdag jarig was 61 werd en 20 man had uitgenodigd. Het feeststraatje!
Wij hebben weer kennisgemaakt met de buren van Jan en Gera. Op een gegeven ogenblik kwam Inge met 2 glaasjes aanlopen,moesten Jan en zij op elkaar proosten!
Opgeruimd en nog wat gedronken en om 19.15 waren we weer in de camper!
Zondag verse appeltaart met slagroom en koffie bij Kate en Chris gedronken,heerlijk met amandelmeel!!
Daarna naar Jan en Gera,met zijn vieren voor €50,-- bij de dichtstbijzijnde Chinees gegeten. Ongelooflijk.hoe dat kan.
4 menuutjes en drinken en toetje!
De nieuwe week is weer begonnen!
Tot de volgende keer.
Liefs van ons

• 06 December 2021 - 14:56

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Zo, zo volgens mij hebben jullie het erg druk gehad, dus is het tijd om weer een beetje uit te rusten......
    Hier gaat alles nog redelijk goed. Weer is redelijk, gelukkig geen regen meer voorlopig.
    Langzaam aan gaan we richting de kerst en oud/nieuwjaar.
    Nog veel zon en plezier.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 10 December 2021 - 21:43

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Sorry dat ik zo laat reageer, maar nu alsnog.
    Zitten jullie nog in Spanje, of al thuis of ergens er tussenin.
    Hier is alles goed. A.s. zondag krijg ik de Boosterprik dus kan ik er nog beter tegen.
    Als jullie nog onderweg zijn of nog aan de reis moeten beginnen wens ik jullie een goede reis en veilig thuis.
    Tot ziens in Almere.
    Groetjes, Jan en Ineke

• 11 December 2021 - 20:02

Hans Joustra:

Ton en Ien ik hoop dat jullie het nog steeds fijn hebben met het weer zitten jullie wel goed, hier is het halen en brengen. Van de week een ronde langs het naardermeer gelopen' het was behoorlijk fris tegen de wind in. En het was behoorlijk nat ik ben blij dat ik hoge loopschoenen heb. Maar het is een prachtig gebied, zoveel rust en even op een wild uitkijktoren gestaan, wat is nederland dan mooi. Even lekker geluncht en toen weer naar huis, s,avonds niet laat gaan slapen want dan voel je het wel. Jullie nog heel veel plezier en blijf genieten. Gr Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in