Ons begin van de reis naar Schotland - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Ons begin van de reis naar Schotland - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Ons begin van de reis naar Schotland

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

09 Juli 2018 | Nederland, Almere Stad

Lieve allemaal,
Zaterdag 30 juni zijn we vertrokken. De Kia naar Petra gebracht,Rita en Arie stonden ons de straat uit te zwaaien.
Bij Petra nog een koffie gedronken en toen op weg naar Calais. Super de super was alles met prikkeldraad afgesloten vanaf het betalen van de veerboot. Om 17.00 u de boot. Frankrijk voetbal gekeken. Bij P&R Canterbury overnacht. Zondag verder.Het was heel mooi weer en heeldruk,dus meteen doorgereden naar Glasgow. Daar overnacht en maandag naar garagebedrijf voor nieuwe accu. Die had het op boot begeven. Na 9 jaar mag dat. Daarna naar Queensferry gereden. Parkeerplaats met uitzicht op water en 3bruggen. Tot donderdag, toen Petra gehaald van het goede vliegveld. Overnacht in Balloch aan het licht lomond. Vrijdag wandeling naar Fillichglenn in bos. Trap af,dat ging mis...ik ben geduikeld en mijn pols stond scheef. Ziekenhuis, foto's,naar ziekenhuis Paisley.gegipst. maandag terug voor operatie. Moet nachtje blijven. Ton en Petra staan met camper op parkeerplaats. Er is een soort stellage gemaakt,die 3 maanden moet blijven zitten. In Nederland er uit! Over 2 weken hier controle. Dat is even schrikken. Maar wat we kunnen,doen we. Petra gaat zondag weer naar huis. Het is hier echt Scottish,niet te verstaan. Hele vriendelijke mensen,darling hier,darling daar. Hele korte versie! Maar als het kan, blijven we. Anders naar huis.
Het is niet anders.
Lieve allemaal,als we WiFi hebben,horen jullie van ons.
Geniet van het mooie weer!
Sarah haar uitvoering was geweldig,Stijn morgen voor de klassen.
Bram met zijn verjaardag en Henk de 20e, Ab de 27 e. Laura en Ab zondag,fijne verjaardag.liefs Ton,Petra en In

• 10 Juli 2018 - 10:00

Laura En Ab:

Hallo Ton, In en Petra,

Wat een vervelende situatie met je pols. Veel sterkte en we hopen dat je niet te veel pijn er aan hebt.
    Maar het is volgens ons in ieder geval wel lastig.
    Uitvoering van Sarah was inderdaad heel erg leuk. De filmpjes ga je vast nog wel zien.

Geniet nog met zijn drieën en veel plezier.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab.

• 11 Juli 2018 - 07:55

Marijke En Aart:

Hallo familie.
    Dit is niet een leuk begin van een nieuwe reis door schotland.
    Het is wat het is. Gelukkig goede zorg.
    Wij wensen jullie sterkte en geniet van wat nog wel kan.
    Groet en een knuffel.

Marijke en Aart

• 11 Juli 2018 - 18:58

Gera :

Dag Ineke, wat een ellende zeg! Ik hoop dat je snel handig wordt in de situatie die nu ontstaan is. Ik denk dat je creatief genoeg bent

• 11 Juli 2018 - 19:09

Gera:

Dag Ineke, de rest van vorige bericht is verdwenen. Vervolg:
    Hopelijk heb je geen pijn meer. Nu maar hopen dat jullie nog kunnen genieten en het vakantiegevoel weer enigszins kunnen oppakken. Ik wens jou en je man, voor zover dat mogelijk is, nog een mooie goede vakantie. Groet, Gera

Verslag uit: Nederland, Almere Stad

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in