Paėlla - Reisverslag uit Daimús, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Paėlla - Reisverslag uit Daimús, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Paėlla

Door: Ton en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

21 Oktober 2022 | Spanje, Daimús

Lieve allemaal,

Dank voor jullie mailtjes en appjes.

We zijn weer helemaal gewend,aan Spanje,aan Daimùs.

Maar we hebben een portie regen gehad. Spanje

heeft weer volle rivieren!

Maar eerst die kip in zak: we hadden samen bij de Lidl boodschappen gedaan. Ton is met volle tassen teruggegaan naar de camperplek.

Ik ben naar de apotheek,de Mercadona en de markt doorgegaan.

Onze kaas bij de Mercadona,een halve oude.

Toen zag ik een gegrild kippetje. Oh lekker met wat gebakken aardappelen. De verkoopster zei wil je een papieren zak? Nou graag!

Nadat ik betaald had de papieren tas aan mijn stuur gehangen. En fietsen maar! Na misschien 100 meter pats tas op de grond. Het was zo heet,dat de zak nat werd en kapot ging!

Ik moest zo lachen! Een meneer hielp me en de kip was netjes in de bak gebleven,maar de aardappelen lagen op de grond!

Hij smaakte heerlijk en vanavond eten we bami met kip en Chinese groenten.

Morgen komt de mevrouw uit het dorp paella maken! Gezellig €8, perpersoon en glaasje sangria.

Verder zijn er veel komende en gaande campers.

Vanmorgen hebben we eerst boodschappen bij de Consum gedaan,koffie gedronken,toen eind gefietst. Eerst langs de sinaasappel,citroenen en mandarijnen bomen. Paadjes die er nog niet hadden gereden. Toen naar Piles en naar het strand gefietst. We konden helemaal doorfietsen tot Daimùs. Wat een mooie villaatjes staan er!

Waarschijnlijk velen te huur. Restaurantjes waren de meesten gesloten. Alleen aan het eind waren ze geopend.

Zo dat was ons weekje weer.

Tot de volgende mail!

Liefs van ons

Lieve allemaal,

Ik moet even uitproberen of ik de volgende mail kan schrijven en versturen.

Dank voor jullie mailtjes en appjes.

Alle plaatsen op de camperplaats zijn bezet!

Vandaag zeker 10 nieuwe aangekomen,waaronder 3 van die hele grote,1 met auto onderin.

Vandaag,vrijdag weer paella gegeten,vorige week was de eerste keer. Dezelfde mevrouw, die het vorig jaar ook maakte. Ton had een foto van haar afgedrukt,meegenomen en aan de receptie gegeven.

Sinds woensdag worden de bomen achter ons gesnoeid. De campers,3 stuks, moesten naar voren,tot halverwege. Donderdag is die man niet geweest,zijn moeder had corona en lag in het ziekenhuis,dus moesten we weer naar achteren.

Vanochtend 8.30 uur kwam een auto de plaats op,dat was de snoeider,dus alle ramen dicht, blokken afgereden,pootjes in en weer naar voren!

Na de paella konden we weer terug tot maandagmorgen,dan maakt ie het af. Minder schaduw,dus even afwachten.

Morgen gaan we naar Ghandia op de fiets met de Belgen,die weten de weg niet. Er is markt ook,dus 2 in één.

Zo, dat was weer een gedeelte van onze week.

Fijn weekend en liefs van Ton en In.

• 21 Oktober 2022 - 18:43

Fred Borgstede:

Gezellige boel daar. Ondertussen komen alle bekenden weer terug op de camping.

En Ton, af en toe heen en weer rijden is goed voor de camper, anders roesten de remmen etc. vast, haha

Geniet er weer van daar.

groeten

• 22 Oktober 2022 - 18:43

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Gezellig dat het druk is op de camping, dan heb je in ieder geval voldoende aanspraak.

Camper elke weer verzetten heeft ook zijn voordelen: 1. je weet dat hij het nog doet en 2. je blijft lekker in beweging (??).

Nog veel o.a. fietsplezier en tot het volgende verslag,

Lieve groetjes, Laura en Ab

• 24 Oktober 2022 - 21:05

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,

Ik ben weer terug bij de club. Geen idee wat er met mijn I-pad was, maar ik kreeg geen contact met jullie. Zal wel aan mij hebben gelegen. Je verhaal is weer leuk en zo te lezen genieten jullie weer als vanouds.

A.s. maandag ga ik weer naar de handwerkclub, daar zal ik wel bertellen hoe jullie lekker bezig zijn. Geniet maar van mooi weer, lekker eten en fietsen.

Groetjes, Jan en Ineke

• 25 Oktober 2022 - 14:26

A.vredenbregt:

Nou zou het dan nu gelukt zijn had ik steeds een reaktie over die hete [e-1f414] heb vanmorgen de heg geknipt g as vanmiddag bij Anneloes oppassen,ze gaan maar een concert het regent hier af en toe een beetje maar t is niet koud .ton en Ineke veel genoegen op jullie een plekje in de Spaanse zon,liefs Anneke [e-2600]️

Verslag uit: Spanje, Daimús

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in