een nieuw aventuur begint..... - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu een nieuw aventuur begint..... - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

een nieuw aventuur begint.....

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

08 Mei 2017 | Spanje, Oliva

Lieve allemaal,
Het is hier nu echt waŕm! We hebben zo langzamerhand iedere dag een graad erbij gekregen en vanaf zaterdag, met harde wind is het stabieler geworden.
Ons straatje staat vol. En we jeudeboulen zo' n beetje om de dag. Daarna wat drinken met elkaar. De een zet 3blikjes bier neer,, de ander 2 de derde weer 3. Vrouwen erbij met rose, witte of rode wijn, 1 heeft een fles en vult de ander bij. Ik heb mistela, zoete witte spaanse wijn, die niemand drinkt en ik drink 1 gläasje of een radler. Ton een rum met cola en Udo doet dan mee!
we hebben andere teams, deze gaan gelijk op. De Oostenrijkers naast ons waren woensdag of donderdag overdag naar Hamburgse vrienden op een andere camping geweest. Christa had 2flessen rosé al op en met ons ging de 3e er ook aan. Recht liep ze niet meer. De volgende dag had ze last van het weer!, Walter zagen we alleen op de markt! Rolf zegt steeds, ga nou niet naar Madrid, het regent daar.Zaterdagavond zaten we met z' n 14en bij ons en werd er besproken om zondag naar de rommelmarktin El Verger te gaan. Wij zijn er als enigsten geweest! 2 waren met de auto onderweg, maar de 332 was afgesloten, omdat er een ernstig ongeluk was gebeurd met racefietsers en een auto. De omleiding gebeurde toen wij op een andere weg al dat verkeer meekregen. Ton had brandweer zien staan. Hoe het is wij weten het niet.
Vandaag onze laatste dag op camping Azur. Hopelijk volgend jaar weer! Dan moeten we King pepermunt voor Wolfgang 2 meenemen.
Oh Marijke, ik had de engelse drop op tafel gezet, nou dieDuitsers bleven ervan eten. De volgende keer kwam ik weer met een schaaltje, 3 mannen stonden meteen op om te kijken wat erin zat.Nou, het waren pinda'svan de enkhuizer notenman.Dus morgen gaan we op weg, eerst een overnachting In Teruel, dan naar Albaraccin, het oudste stadje in Spanje.Ddaarna misschien nog naar Alcala de Heneres. Als het erg warm is, gaan we meteen naar El Escorial,50km linksboven Madrid. Iedereen de hartelijke groeten, Maaike begint zo aan onze 1e les, voor de sporters! In Nederland wordt het beter weer. Dankjulliewel voor de reacties. Het beste met Ellies longontsteking. Riek 75 hartelijk gefeliciteerd en Tinie 79jaar de volgende dag, ook van harte gefeliciteerd. Liefs van ons

• 08 Mei 2017 - 17:41

Joke/frans:

Weer een leuk verslag uit het warme spanje , hopenlijk vinden jullie el escoral camping net zo mooi als wij ! Met ons gaat het erg goed hebben hele leuke dagen met de kids gehad , zonnig koel maar droog !!! Nu zitten we in zweden ,erg koude wind maar zonnig , gelukkig hebben we dat een beetje ingecalculeerd !!!!

• 08 Mei 2017 - 19:34

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Nou daar ben ik dan ook weer een keer met een reactie.
    Gelukkig maar dat je nu mooi weer hebt, daarvoor rij je toch naar Spanje. nietwaar?
    Hier was het vanmiddag achter de heg ook wel lekker, maar in de wind is het nog harstikke koud, en vannacht weer nachtvorst dus duurt het erg lang voor het overdag wat opwarmt.
    Maar goed ik heb het toch druk met de kids, Vandaag de oppas, een van school gehaald en gister met Loes en 3 kids naar de Kermis. Gekaart met de buren en op visite geweest bij mijn vroeger oppasgezin. Martijn is nu een knul van 20. Frans en Ina zijn inmiddels ook opa en oma van hun oudste Sander.

Jullie hebben het erg gezellig daar met al die bekenden om je heen
    Geniet er lekker van.
    Wij gaan a.s. vrijdag met z'n allen eten voor Finette haar verjaardag. O. ja we hebben 2 cavia's samen met haar uitgezocht van 2 weken oud.OOk een voor Thijs. Bram haalt ze vrijdag bij de fokker
    Veel plezier in het zonnige Spanje
    Anneke

• 08 Mei 2017 - 20:23

Petra:

Was leuk jullie te zien via de videocall en om een rondleiding over de camping te krijgen! Heerlijk zo dichtbij het strand!
    Veilige rit en veel plezier in Madrid! Dikke

• 08 Mei 2017 - 20:24

Petra:

Oh daar moet kus nog achter!

• 09 Mei 2017 - 11:32

Laura En Ab:

Zo te lezen hebben jullie daar echt vakantie. Eten, drinken, spelletjes en uitstapjes maken. Heel goed, want zo hoort het ook. Hier ziet het er naar uit dat het beter weer gaat worden met zonnige perioden. Dus ook hier hoeven we niet te klagen.
    Veel plezier nog in Madrid.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 11 Mei 2017 - 12:29

Ger:

Hallo Ton en Ieneke,
    El heb ik gisteren gehaald en is nu thuis , het herstel verloopt beter dan was gedacht , de artsen staan er versteld van , ze hadden niet verwacht dat ze zo goed op de nieuwe medicijnen zou reageren .
    Het is wel kantje boord geweest , ik zag me zelf al als weduwnaar verder te moeten gaan maar gelukkig niet.
    We krijgen nu thuiszorg , de dames komen in de morgen en in de avond , maar El doet zoveel zelf dat ze er verbaasd van zijn .
    We wensen jullie een goede vakantie wees voorzichtig en tot schrijvens .
    El en Ger

• 11 Mei 2017 - 19:46

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Wij lezen goed dat jullie het prima naar je zin hebt daar. Het lijkt De EU wel daar, maar dan veel gezelliger.
    Jan is gisteren voor de eerste controle na zijn ziekenhusopname geweest. Alles was beter dan de dokter had verwacht. Wij blij. Het komt ook omdat hij nu nagenoeg niet meer rookt. Eentje per dag.
    Het was vandaag vor her eerst in lange tojd weer mooi weer. Ik heb in de tuin zitten naaien op de naaimachine. Allerlei a hterstallige karweitjes. Erg degelijk maar toch leuk.
    We wensen jullie nog heel veel plezier en een veilige thuiskomst.
    Heb je nog veel handwerkspulletjes gekocht. Ik ben benieuwd.
    Groetjes van
    Jan en Ineke

Verslag uit: Spanje, Oliva

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in