Onze laatste week Duitsland - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Onze laatste week Duitsland - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Onze laatste week Duitsland

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

11 Juli 2021 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal, dankjulliewel voor de mailtjes terug.
Duitsland en Nederland verschilt niet veel,maar toch zoveel,dat we ons veiliger voelen.
Mondkapjes op in de winkels en overal waar je binnenstapt.
Handen ontsmetten!
Afstand houden!
We zijn nadat Petra maandagavond vertrok uit Wesel,dinsdagmorgen naar Hattern am See gereden,daar waren we langs gekomen op weg naar Wesel.
De camperplek ligt bij het zwembad,grote plekken,toiletten, en douchen in het zwembad.
We zouden maandag weggaan,maar het is hier zo fijn,dat we blijven tot vrijdag of zaterdag,dan gaan we via Obelink in Winterswijk naar huis. We hebben een lekkage bij het voorraam en nu staat de camper schuin,dus hebben we er geen last van,maar dat moet opgelost worden.
De eerste keer gutste het naar binnen,afwasbak eronder gezet en dweil!
We hebben hier al rond het meer gefietst,niet direct aan het meer,want het is voor de watervoorziening,dus niet zwemmen en geen bootjes en waterscooters!
En zo maar een eind om te kijken wat er in de buurt was.
We waren toen te vroeg om naar een stalletje te gaan voor aardbeien en kersen te kopen.
Gisteren een groenteman gevonden,hij heeft hele lekkere kersen en verse tuinbonen en platte perziken!!
Maar we waren het stadje ingegaan voor koffie met gebak!
Heerlijk! Ton had advocaat punt en ik schwarzwalder kirsch, echt met flink wat kersen,die in de alcohol gedrenkt waren!
Dus we blijven hier nog een paar dagen!
Het weer is wisselend,maar niet om over te klagen.
Voor iedereen een fijne week en blijf gezond!
En wie gaat winnen vanavond Italië of Engeland?
We zullen het vanavond laat weten....
Liefs Ton en In

• 11 Juli 2021 - 11:35

Yvonne Van Hoof:

Ah jakkie, een lekkend raam, en dat met toch wel her en der een flinke plensbui, dat wil je inderdaad zo snel mogelijk gerepareerd hebben.
    Passen jullie op niet uit de caravan te vallen nu het ding scheef staat.....?

Heerlijk snoepen van de kersen en aardbeien! Voor mij gewoon zo puur natuur, niets alcohol en in taart, brrrrrr, ha ha!

Leuk rondje zo rond het meer fietsen? Wel altijd leuk dat je vanuit alle hoeken zo'n ander uitzicht hebt.
    Hoeveel km hebben jullie al in de trappers zitten?

Engeland of Italië....? Het zal mij een biet zijn!
    Omdat het in Wembley is zou het voor de Engelsen wel leuk zijn, die gaan uit hun plaat natuurlijk als ze winnen!
    Goed voor de corona dingetjes die dan weer rond gaan, want ik denk zomaar zeker te weten dat er vanavond bij de fans geen maatregel geldt!

En er komt sowieso geen bal op de tv, om maar even in voetbaltermen te blijven. Dus zit ik waarschijnlijk wel met handen vol verf of inkt en de radio aan lekker aan de tafel te knoeien.

Ik hoop dat jullie nog een paar super leuke laatste vakantiedagen hebben, geniet er nog even van, en als jullie vanavond naar de finale kijken, veel kijkplezier, en natuurlijk straks een veilige thuisreis gewenst!

Liefs van Yvon (en Mike zwaait)

• 11 Juli 2021 - 11:51

Petra:

En al kasetorte gevonden voor mij?! Hahaha
    Geniet lekker mijn mopjes!!
    Dank jullie wel dat ik een paar daagjes langs mocht komen

• 11 Juli 2021 - 15:55

Hans Joustra:

Goed om te lezen dat jullie er weer zo van genieten, het was vandaag best wel lekker weer maar nu regent het. de tour is er nu dus ik kijk er wel veel naar daar kunnen die voetballers nog wat van leren want die zijn al moe na 90 minuten. Ik hoop dat jullie vd week nog lekker weer hebben, is toch wel aangenaam. En dat de lekkage opgelost wordt. Groetjes Hans

• 12 Juli 2021 - 13:35

Laura En Ab:

Vervelend van het raampje van de camper. Maar ik hoop dat het makkelijk te repareren is.
    Veel plezier nog op de terugweg en niet teveel torte eten

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in