De amandelbomen bloeien! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu De amandelbomen bloeien! - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

De amandelbomen bloeien!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

02 Februari 2022 | Nederland, Almere-Buiten

Lieve allemaal, we hebben echt heerlijk weer! Van de vroege morgen tot de laatste zonnestraal om 18.30 uur.

'sNachts is het best koud! Nu geen nachtvorst meer, maar fris is het als we gaan douchen!

Maandagmiddag gingen we chili con carne eten bij Bep en Harrie. Heerlijk in de zon hebben we zitten eten en drinken. Als toetje hadden we advocaat met slagroom.

Ton en Harrie hebben afgewassen,dus kon ik de was afhalen en opvouwen.

Dinsdag even gestreken! Nog wel met stoom!!

Gisteren,dinsdag,zijn we samen naar Zhana,de kapster bij het politieburo geweest!

Vandaag werden we om 10.30 op de koffie verwacht voor Theo zijn verjaardag vorige week. Ton had een windmolen voor hem gemaakt van lege waterflessen!

Zaterdag hadden ze al 3 takken amandelbloesem gekregen,die Ton gesneden had.

We waren er samen met Uwe en Barbara,die aan de Oostzee wonen in Duitsland. Een heel gezellig Duits stel,die proberen Nederlands te praten en tussen Theo en Tineke en ons in staan met een camper. Als huisdier Rico,een papagaai!

Iedere morgen doet Uwe zijn best om goedemorgen tegen ons te zeggen!!

En alsjeblieft,dankjewel.

Sinds vanmiddag hebben we Engelsen naast ons met camper en een soort opblaasbox onder de luifel..

Of ze sluiten zichzelf op of ze zijn bang om in de zon te zitten!!

Dit was weer onze heerlijke week in de zon.

In Nederland schijnt nu ook een beetje de zon na de storm Corrie!

Liefs van ons en een fijne week voor jullie.

• 04 Februari 2022 - 14:48

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,
    Helaas is het zonnetje 1 dag geweest (woensdag), want vandaag en de komende dagen wordt er weer regen verwacht. Echt koud is het nog niet geweest. Dus geniet nog maar lekker van de Spaanse zon.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 10 Februari 2022 - 10:50

Hans Joustra:

Goedemorgen Ton en Ien wat ik zo lees zijn jullie het nog steeds niet zat in spanje, dat is goed om te horen en lezen. Ik ben bezig in de voortuin het hek is in slechte staat dus die gaat volgende week weg, er zit nog weleens iemand op om een peuk te roken en die gooien ze dan later in me,n tuin. Dus dat is vanaf volgende week over want ik zet er meidoorn in, daar gaan ze niet op zitten en nieuw split en plantenbakken erin. Dan is het weer netjes voor de komende jaren. Zo moet je een beetje bezig blijven, gisteren in noordwijk gewandeld er zijn behoorlijk wat duinen weggespoeld door corrie. Er was ook een tractor met machine er achter bezig op het strand om alle aangespoelde troep op te ruimen. Ik ben wel benieuwd hoe de molens er uit zien die in de werkplaats bij ton gemaakt worden, s.v.p foto sturen misschien iets voor de nederlandse markt. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd in spanje, groetjes Hans

Verslag uit: Nederland, Almere-Buiten

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in