Wat? Is het al zaterdag? - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Wat? Is het al zaterdag? - Reisverslag uit Xàbia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Wat? Is het al zaterdag?

Door: Ton en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

26 November 2022 | Spanje, Xàbia

Lieve allemaal, hopelijk is alles oké bij jullie?

Hier was het hoesten,neus snuiten enz.

Je loopt toch afentoe wat op als je op de camping staat. Maar corona was het niet! Ton 3x getest,ik 1x. Donderdag naar de apotheek geweest. De Belgische Gretha heeft een bruistablet en een pilletje meegegeven. Het komt los en hopelijk ben ik snachts ook weer rustig!

Er is deze week geen druppel regen gevallen,wel is het savonds en smorgens wat killer!

Maar de zon schijnt de hele dag! Tegen de tijd dat het kil wordt buiten,is er voetbal op de tv.

Ton is aan zijn windmolens begonnen,maar hij draait niet! Nu is ie langs de rivier zoeken naar rietstokken,maar ze zijn de rivier aan het snoeien,ten minste het groen!

Gisteren waren we opgehaald door Gerri,onze buuf van vorig jaar,waar we het hele jaar contact mee hebben gehouden. Ze heeft in Moraira een huis gekocht,niet kleiner voor haar alleen,maar groter! Prachtig! Grote tuin eromheen!

Maar de oprit.....eerst de poort openen met afstandsbediening,de weg oversteken en gas geven. Maar ze heeft er al ervaring in!

Uitstappen en dan vol verbazing blijven staan! Teveel te zien! De foto's waren al prachtig,maar de werkelijkheid is onwerkelijk!

We hebben alles gezien,het is haar bedoeling,dat ze de eerste etage gaat verhuren. Eigenlijk hoeft er weinig aan gedaan te worden. De Franse verkopers hebben het fantastisch onderhouden!

Maar vanwege ziekte moesten ze het verkopen en terug naar Frankrijk.

Gerri heeft er een prachtig huis aan met zwembad,buitenkeuken,vrij zicht en toch 5 minuten van het strand!

Ze is a.s.vrijdag jarig en dan gaan we met zijn drieën bij de wokkok eten!! Wij geven dat als kado!

Zo dat was het weer! Voor iedereen een goed weekend en liefs van ons! Ton en In

• 26 November 2022 - 14:53

Petra:

De tijd vliegt! Prachtig huis van Gerri.

Die eerste verdieping is wel wat voor mij!

Beterschap voor de hoestjes en pa succes met de windmolens!

Dikke beso

• 26 November 2022 - 17:41

A.vredenbregt:

Hoesten doe ik ook, even alles stopgezet,maar ook geen corona. Gebruik pufjes voor copd. Vooral snachts is benauwend. Toen Lukas met Anneloes over het sinterklaasfeest praatte ,hij gelooft dus niet meer zei hij. ,nou mama,heb ik al die tijd voor niks gezongen. Nienke 8 laten we nog lekker in die waan dus op drie december geloven we allemaal weer en zingen uit volle borst. Groetjes Anneke

• 26 November 2022 - 17:49

A Vredenbregt:

Wij waren ooit op een camping [e-1f3d5]️ in Moirara, weggetje stijl omhoog dacht vanuit het noorden bezien ,iets ten zuiden van het plaatsje. wat kost nou zon bovenverdieping voor een week, kan wel samen met Petra

• 26 November 2022 - 19:54

Ab En Laura Borgstede:

Hallo Zus en Zwager,

Hier gaat ook alles goed. Langzaam aan gaan we richting de Kerstdagen, wat wij altijd prettige en gezellige dagen vinden.

Het weer is hier redelijk voor de tijd van het jaar. Af en toe een regendag, maar ook een onnige dag, zoals vandaag.

Tot het volgende bericht....

Lieve groetjes, Laura en Ab

• 26 November 2022 - 20:55

Fred:

Ook hier in Avenhorn gaat alles goed, rustig z’n gangetje. Weer is redelijk dus kan dan nog wat in de tuin doen.

Geniet maar lekker van het weer nu het nog zo goed is.

Groetjes, Fred

• 27 November 2022 - 16:22

Jan En Ineke:

Hallo ,

Eindelijk een reactie van ons. Alles goed hier en zo te lezen met jullie ook. Vandaag snertweer dus eten we dat. morgen weer handwerken, nu bij Karin. Het is jammer dat het nog zo lang duurt voor jij er weer bij bent, maar geniet maar lekker.

Tot de volgende mail en groetjes van Jan en Ineke

• 27 November 2022 - 22:48

Yvonne Van Hoof:

Lieve Ineke en Ton,

Met het schaamrood op mijn kaken.....

Het is zo'n waardeloos excuus, maar ik weet al 2,5 jaar niet hoe ik van voren en van achteren aan elkaar moet breien.

Verhuizing, alles zelf inpakken maar ook uitpakken, alle nieuwe kasten en rekken zelf in elkaar getimmerd en neergezet.

En net toen ik dacht weer een beetje te kunnen ademhalen overleed Mike in mei, precies 3 jaar en 1 dag na John, en inmiddels weef ik een week of 4 dat de aanrijding geen ongeluk was, maar opzet.

En afgelopen 1 november overleed mam, ik ben nu bezig het huis aan het leeghalen en uitzoeken, echt alles moet door mijn handen.

Er naar toe met de RegioRijder is een beetje drama, er is daar geen personeel.

De MS en mijn lijf storten een beetje in.

Daarom weet ik niet hoe ik alles aan elkaar moet breien, en komt het er niet van julie leuke verslagen te lezen.

Ik wens jullie nog veel plezier, geniet van alles wat op.jullie pad komt!

Dikke lange armen knuffel van Yvon [e-2764][e-2764][e-2764]

• 04 December 2022 - 10:14

Hans :

Goedemorgen het gaat lekker zo met jullie, fijn om te horen geniet ook van het weer. Ik ben er al uit geweest maar er staat een bere kouwe wind het is dan ook maar nul graden. Het is heel verstandig dat jullie lekker overwinteren want ik vindt het hier nu echt niet lekker. Ik weet niet of de sint nog bij jullie langs komt, maar doe hem maar de groeten. Dikke knuffel Hans

Verslag uit: Spanje, Xàbia

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in