We zitten in de zon! - Reisverslag uit Byglandsfjord, Noorwegen van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu We zitten in de zon! - Reisverslag uit Byglandsfjord, Noorwegen van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

We zitten in de zon!

Door: tonenineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

20 Mei 2012 | Noorwegen, Byglandsfjord

We hadden 'smiddags warm gegeten en om een uur of 5 afgerekend en naar de boot gereden. Dat was een kwartiertje, alsof we de weg dagelijks rijden.
Ton had mensen gesproken, die op hun terugweg op de camping in Tannisby wilde staan, hij had gezegd, dat ik zou vragen tot hoe laat ze open waren, en of ze eventueel later konden komen, als de boot latr aan zou komen. Ik heb dat gevraagd, deze mensen hebben we op deze camping in Noorwegen ontmoet en lekker bij elkaar gezeten, want verder zijn er weinig Nederlanders op de weg.
Maar eerst de overtocht: prima, plaats genoeg aan boord. Wel wat deining maar rustig zitten lezen ging goed. Appeltje en drinken en sultana's hadden we bij ons. Op het laatst nog even geld gewisseld, want we hadden niets meer van de vorige keer.
Toen we op de wal waren was het een file om door de douane te komen. We werden er niet uitgehaald, dus we zien er niet misdadig uit.
De camperplaats in Kristiansand had Ton in Garmin gezet, dat was maar goed ook, want in het donker is het toch makkelijker om het plekje zo te vinden dan alleen gokken.
We zagen een Noorse camper staan en daar zijn we achter gaan staan. Niets meer gedronken, want ondertussen was het half 2 'snachts.
Hele nacht heeft het behoorlijk geregend, maar na ons ontbijtje werd het droog. Deze camping was al ingeprogrammeerd, dus rijden maar. We stonden al snel in de file, want Hemelvaartsdag viel op een nationale feestdag voor de Noren. Noren gaan niet lopen,iedereen stapt in zijn auto. Wel genoten van al die mensen in zoals Ton zegt, traditionele kleding, ik zeg in klederdracht.
Zodra we de weg naar Evje hadden, zagen we geen auto meer rijden!!!
Het was meteen een mooie omgeving. Na 2,5uur waren we bij de camping Byglandsfjord. Wij naar binnen bij de receptie en in het engels vraag ik of we een paar dagen kunnen staan. Hij zegt: doe maar in het nederlands want dat kan ik wel verstaan. Alleen van de nederlanders op zijn camping had hij nederlands geleerd.
Ton zag hem en zei, hebt u op de vakantiebeurs gestaan in traditionele kleding, dan hebben we nog staan praten en heb ik een foto van u genomen!
We mochten zelf een plekje zoeken en we staan prachtig boven het water tussen de vaste stekken van de Noren. De ene buur is heel vriendelijk, maar de ander denkt dat de hele plek van hem is,dus hij had zijn boot vlak voor onze neus gezet en zijn klusbus stond precies achter ons. Zijn partner kwam met een bmw die stond zo, dat we er net langs konden. Maar ja ieder zijn lol.
Ton had aan de eigenaar van de camping gevraagd of we soms op zijn plek stonden, maar het was een aparte plaats. Ze hadden wel een hele mooie Noorse boskat, maar helaas namen ze die net weer mee naar huis, want het is nu zondagmiddag en ze moeten weer werken morgen.
Er stond wel erg veel wind op ons plekje dus het wasrek stond met 2 grondpennen vast en iedere kant met een snelbinder, anders vloog die omhoog.
De mensen waren in de loop van de middag gekomen, dus vrijdag zijn we even onze boeken die we uit hadden en een folder van de camping in Denemarken gaan brengen. We kregen meteen een stoel en thee, dus gezellig zitten kletsen.
Zaterdag wat boodschappen op de fiets gedaan in Byglandsfjord. Het was net Albert Heijn, een paar boodschappen voor een heleboel geld, maar ja, de mandarijnen zijn heerlijk en zoveel eten we niet meer.
Vandaag was het heerlijk weer, Ton is even alleen gaan fietsen, dus de foto's zijn door hem gemaakt
Morgen gaan we weer een stuk rijden, de weersverwachting is goed, dus we zien wel waar we ons weer neerzetten.Bedankt allemaal voor jullie reacties , heel leuk om te lezen. Ben en roelien fijne vakantie en verder iedereen onze hartelijke groetjes

• 20 Mei 2012 - 14:58

Petra:

Een heel verhaal, maar leuk om te lezen en gelukkig is het redelijk weer! Hier nu even zon maar verder heeft het de hele dag gegoten...bah!
    Goede rit morgen en ik ben benieuwd waar jullie terechtkomen.
    Dikke zoenen.

p.s. jullie moeten de groetjes van mieke (van laura) hebben

• 20 Mei 2012 - 15:29

Hans:

Ton en Ien wat een verhaal zeg, heel erg leuk je weet het ook heel erg goedt te vertellen het is net of we er bij zijn.
    Het is hier nu 23gr erg lekker zal het eindelijk zomer worden?de vooruit zichten zien er goedt uit deze temp blijft even als we de weermannen cq vrouwen moeten geloven. Bij Alex en Sjoukje is nog niks, zo gauw als er een kleintje is zal ik het melden geniet er van. Liefs Hans

• 21 Mei 2012 - 08:26

Erica:

Haha, leuk... Noren met territoriumdrift. Je zou toch denken dat er plaats genoeg is in dat land om iedereen een stekkie te gunnen. Nou ja, als jullie het verder maar leuk hebben.

Hier lijkt het erop dat het de komende dagen erg mooi wordt. Gisteren begon de dag met regen, maar is het toch nog mooi geworden. Met Erwin gefietst naar Marken. Daar geen mensen gespot in traditionele kleding. Wens jullie nog veel mooi weer en vriendelijke campinggasten.

Dikke kus!

• 21 Mei 2012 - 09:49

Henk & Wil Joustra:

Het is hier eindelijk ook heerlijk weer ,we zaten in de tuin koffie te drinken ,heb zefs al weer wat in de tuin gedaan ,ben aan het snoeien heel veel kapot gevroren van de winter.Jullie verhaal net gelezen ,kan me voorstellen dat je het naar je zin hebt,als ik die foto,s zie dat is nog mooi met slecht weer. Die kat is toch niet die wilde boskat neem ik aan.veel liefs ,v u Mijdrecht en n mooie tijd

• 21 Mei 2012 - 16:47

Laura En Ab:

Zo, dit zijn gelukkig weer goede berichten in het reisverslag (behalve dan misschien de drukke campingplaats!!).
    Mooie foto's van de natuur en sportinspanning.
    Weer gaat hier met sprongen vooruit, dus het beloofd een mooie warme Pinksteren te worden.
    Lieve groetjes.

Jullie veel plezier en een plezierige vakantievervolg.

• 25 Mei 2012 - 17:52

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Van Harte Gefeliciteerd met Ineke haar verjaardag. We hebben zojuist een borrel er op genomen op het terras bij Le Baron.
    Veel liefs en plezier.

• 25 Mei 2012 - 19:15

Hans:

Lieve Ien van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik weet niet of mijn s.m.sje aan gekomen is maar ik wens je nog heel veel fijne jaren en dat jullie samen maar heel veel genieten.liefs Hans

• 26 Mei 2012 - 09:55

Anneke En Bram:

Hoi Ineke

Nogmaals van harte gefeliciteerd met jeverjaardag. Mogelijk is dit het 3e berichtje van ons binnen 2 dagen tijd. want de eerste 2 berichtjes zijn niet aangkomen op de website. Vandaar dat ik het nu nog maar een keertje probeer. We wensen jullie veel genoegens op je verdere reis en vinden het erg leuk om jullie belevenissen te lezen,

Liefs

Anneke en Bram

• 26 Mei 2012 - 09:58

Anneke En Bram:

Het wonder is toch geschied! Mijn berichtje is zojuist aangekomen. Zo zie je maar weer dat de aanhouder altijd wint. Ik ga aanstonds de caravan uit de stalling ophalen . We gaan aanstaande vrijdag richting Gardameer en een week later steken we over naar Corsica.

Groetjes

Bram