Winterjassen aan - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Winterjassen aan - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Winterjassen aan

Door: tonenineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

15 Mei 2012 | Denemarken, Kopenhagen

We zijn al bijna een week onderweg.Vorige week woensdag zijn we om 8uur uit Almere gegaan en ondanks vele regenbuien om een uur of 4 in Flensburg aangekomen. Dwars de stad door om naar de camperplaats te gaan. Aan het water. Na even de oogjes dichtgedaan te hebben was het droog en zijn we een stukje gaan lopen. Een jachthaven en mooie huizen en wat winkeltjes. Toen weer terug. Nog even buiten kunnen zitten en toen naar binnen om te eten.
De volgende dag in Flensburg gaan kijken op de fiets. Regenjacks aan, mar dat bwas nog niet genoeg, dus paraplu's gekocht.
Mooie stad alleen triest met al die regen. Eerst kaffee met kasesahnekuchen voor Ton en voor mij een of andere heerlijke taart. Voor we weggingen hebben we jagerschnitzel gegeten, want schnitzel moet je eten in Duitsland.
In de stromende regen weer teruggefietst en toen ben ik frontaal aangereden door een beetje dronken duitser. Excuses,want hij had mij niet gezien, mijn fiets had verder niets, en ik dacht gauw wegwezen. Net dat stukje reed Ton voorop, hij had niets gezien, o ja wel die Duitser.
Terug bij de camper gauw omgekleed en verder binnengebleven tot 5 uur en toen werdhet droog.
Vrijdag van Flensburg naar vlakbij Silkeborg in Denemarken gereden. Leuke kleine camping met veel vaste denen. Tot maandag blijven staan, toen richting Hirtshals. Ton had camperplek in garmin gezet, maar daaraangekomen niet te vinden. Anderhalf uur later gevonden, het was niks, een grasvweld in de middle of nowhere. Doorgereden naar Hirtshals, daar een nachtje gestaan.Vandaag een stukje teruggereden naar Hjorring, gewinkeld en toen naar camping in Tannisby gereden. Prachtig mooi is het hier.Mooie plekken en prachtig sanitair en een keuken met oven en een tvkamer. Niet nodig, want we doen iedere avond 2 spelletjes maxiyatzee. Ton leest en ik heb mijn borduurklus van beatrix potter bij me en een paar breiwerkjes.
Morgen kunnen we hier blijven tot we naar de boot gaan, dat is pas 'savonds.Om 2400 uur komen we in Noorwegen aan van woensdag op donderdag. Eri fijne verjaardag. Irene fijne verjaardag en Henk lekker dat je weer thuis bent,hopen we.Liefs van ons

• 15 Mei 2012 - 19:24

Marga & Herman:

Hier alles niet veel beter. Ook de regenjassen aan en de paraplu mee. Morgen 16 mei dan toch maar met de camper op stap naar Kleve of Goch tot en met zondag. Volgens de weermannen wordt het beter dus hopen maar. Hier verder alles goed en met de kachel aan best uit te houden.
    Veel plezier nog daar en voorzichtig maar weer.
    Gr. Herman en Marga

• 16 Mei 2012 - 05:15

Familie Vos:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Geniet ervan!
    Wij zinn hier aan het duimen voor mooi weer voor aankomende zaterdag!

Aaron speelt nog veel met zijn verrekijker!

Xxxx

• 16 Mei 2012 - 06:42

Hans Joustra:

Het is weer leuk om jullie verhalen te lezen, maar wel goed op letten hoor.
    Het weer is hier ook niet veel soeps regen en kou maar ja wachten maar opbetere tijden.
    Ga zo naar Trees klussen linnenkast op halen en in elkaar zetten.
    Ton en Ien geniet er van ondanks de regen is er genoeg te zien denk ik.
    Liefs Hans

• 16 Mei 2012 - 06:54

Marieke:

Dag lieve Ton en Ien, jammer dat jullie net zulk prut weer hebben als wij hier! Tijd dat die weergoden wat warmer en droger weer naar jullie toezenden!! Veel plezier in Noorwegen, ik blijf jullie volgen en kijk wel goed uit voor ddddrrronkenn mannen!!! Dikke zoen voor jullie xxx

• 16 Mei 2012 - 07:03

Wendy:

Hallo lieve luitjes, wat een avontuur al in de eerste week. Zeker jammer van het weer. Laat die zomer nu maar komen.. maar ja.
    Afgelopen zaterdag hebben we voor mij een stoel op maat besteld. Er gaat 11 cm van de voorpoten af en de stoel is al een x-small, haha.
    Goede oversteek vanavond. Op naar Noorwegen! Kus

• 16 Mei 2012 - 09:37

Petra:

Ik ben blij dat alles goed is afgelopen ondanks die....duitser! Goede overtocht vanavond en tot sms/skype/reisverslags!
    kus

• 16 Mei 2012 - 11:29

Aart En Marijke:

hallo ton en ineke, ineke met een n.

voor het weer had je niet thuis hoeven te blijven. regen en hagel. dan weer warm. verder gaat hier alles zijn gangetje. Petra is geslaagd voor haar motorrijbewijs. vrijdag gaat marijke voor 1 dag naar het ziekenhuis. de regering heeft een accoord over de bezuinigingen. verder is er weinig nieuws tot gauw

groeten aart

• 16 Mei 2012 - 15:15

Paul:

Leuk om nu 's van de andere kant een reisverslag te lezen. In ieder geval een goeie boottocht en een rustige nacht op de kade gewenst! X Paul

• 17 Mei 2012 - 17:14

Laura En Ab:

Wat een belevenissen al in een week tijd. Inmiddels zijn jullie als het goed is in Noorwegen aangekomen. Het weer begint hier iets beter te worden, maar .... Geniet lekker van jullie reis, doe voorzichtig!!
    Lieve groetjes
    XXXX

• 17 Mei 2012 - 22:17

Erica:

Dag lieve 2,
    Wel ff schrikken van je aanrijding Ien! Blijven jullie ajb maar goed opletten.

Vandaag was het weer hier zomaar wat beter, was fris in de ochtend, maar prima te doen later op de dag. Verjaardag wèl binnen ge4d. Dank jullie wel voor jullie verjaardagskadobijdrage! Heb de remote voor m'n fototoestel al aangeschaft en vandaag gebruikt, leuk!

Wens jullie voorspoedige reis verder en natuurlijk heel veel plezier.

Dikke kus!

• 18 Mei 2012 - 17:04

Bram En Anneke:

Wat een pech die eerste week van jullie reisje naar het Noorden. Vanaf nu kan het dus alleen maar beter worden. Hier was het met moederdag redelijk weer. we konden buiten zitten met de kinderen en verdere aanhang. Daarna weer koud, regenachtig, niks aan hoor.
    Ineke alvast een zonnige dag gewenst voor je verjaardag op 25 mei, neem maar een lekkere borrel. En verder hoop ik dat je niet ook nog een aanvaring maakt met een of ander rendier dat plots uit het donkere bos tevoorschijn komt. Liefs Bram en Anneke

• 20 Mei 2012 - 10:46

Henk Koeslag:

Jammer dat je slecht weer hebt getroffen en fijn dat je geen letsel hebt overgehouden aan die domme Duitser.
    Gisteren ben ik naar de markt op de Lindergracht geweest en op de terugweg langs de Jan Vethstraat gefietst. In de Derkinderenstraat is het flatgebouw naast stomerij Kwieker afgebroken en straks is de stomerij aan de beurt. De Suze Robersonstraat wordt nu dichtgetimmerd. Ik hou jullie op de hoogte.
    Fijne reis verder gewenst met mooi weer.