Rolf had gelijk: in Madrid regent het! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Rolf had gelijk: in Madrid regent het! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Rolf had gelijk: in Madrid regent het!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

15 Mei 2017 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,
Het afscheid van ons straatje viel niet mee! Rolf, de pater familias, zei maar steeds:in Madrid regent het! Hij had gelijk, maar dat was pas vrijdag, dat we in Madrid waren.
Maandagavond was onze afscheidsavond. Eerst 1,5spelletje jeudeboules. Wij hebben gewonnen! Toen met zijn 12en bij de Oostenrijkers gezeten.De bak gemengde noten van Henk en Wil mee, en ons eigen drankje.
We hebben een ontzettend gezellige avond gehad, waarbij Rolf zijn vlag rondrende!
De volgende ochtend stonden ze allemaal te wachten op ons. Maar met tshirtjes en theedoeken? Na het afscheid stonden ze er allemaal mee te zwaaien!
We zijn naar Teruel gereden. Camperplaats aan het begin van het stadje, bij de cuardia civil! Bakkertje op het plein, dus lekker stokbroodje. Naar de stad gelopen, het was heel benauwd. Maar mooi stadje. Het meeste was gesloten, wachten tot 17.00u was geen optie. S avonds was het even flink aan het donderen en 10druppels regen.
Van Teruel naar Albarracin was maar een klein stukje. Maar we gingen door de sierra Albarracin, die was prachtig!
Albarracin zelf ook. Het had 2voorstadjes voordat je hoog het oude stadje had. Daar cana, biertje, gedronken en menuutje gegeten. Mooi uitzicht!
Daar ook weer overnacht op camperplaat bij het sportgebeuren.
Donderdag stukje terug gereden, toen de A23 weer op en verder via goede weg naar Guadalaguarra. Daar regende het, zijn we weer weggereden.
El Escorial is een grote camping, maar je staat gedeeltelijk onder de bomen of zonbeschutting.
Vrijdag regen!
Zaterdag stonden we met zijn 13en op de bus te wachten. 10Nederlanders en 3 Duitsers. Met de bus in 40minuten in Madrid.Daar op de metro naar Plaza del Sol. Daar is ieder zijn weg gegaan. Wij hebben heerlijk genoten van de drukte, muziek op straat, El corte Ingles, cd van la Tuna gekocht en kadootje voor Sarah, want ze heeft haar b diploma gehaald!,,
Wij cana gedronken op plaza Santa Ana met heerlijke hamkroketjes erbij. Toen konden we er weer tegen.
Op plaza Maýor was een optreden in traditionele kleding, vanwege het feest van de beschermheilige van Madrid.
Op gegeven ogenblik zaten alle terrasjes vol!
Wij hadden nog net een vrij tafeltje bij het theatercafe.
Toen ging mijn lichtje helemaal uit.!
Terug naar Moncloa, waar we met zijn 9en de bus van 17.00uur hadden.
op ons tandvleez de laatste 1,5km naar de camping gelopen!
zondag en maandag rust, dinsdag gaan we weer naar Madrid.
Een ander gedeelte, in ieder geval een park waar veel rozen staan.
Waarschijnlijk donderdag weer rijden. Valladolid is het eerst aan de beurt. Daarna Leon, daarna Burgos en Logrono enPamplona.
Het weer is heerlijk! Best warm, maar onder de bomen, heerlijk!
Ger, fijn, dat Ellie weer uit het ziekenhuis is!
Henk en Wil, Han, Mariek en Erwin maak er weer een zonnige Eridag van, woensdag.
Ineke Bonhof, hartelijk gefeliciteerd met je 78everjaardag woensdag.
iedereen hartelijk dank voor de mailtjes en tot de volgende keer.
liefs Ton en Ineke

• 15 Mei 2017 - 20:09

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Hoi Ton en Ineke, jullie gaan harstikke goed toch, nu weer in Madrid. Weet er alles van in een grote stad ,lopen maakt ontzettend moe.

Wij hebben afgelopen zaterdagavond in Bakkum in een luxe strandtent met de kinderen en kleinkinderen gegeten. Jammer dat het buiten zo koud was, binnen was het druk en gezellig.

Zondag zijn we naar een mooie opengestelde tuin geweest vlakbij Purmerend, een heerlijk plekkie, ook het zonnetje was er even. Verder is het weer hier echt k.. ! Niks aan hoor.
    Vandaag was het weer oppasdag.
    Geniet ze. Liefs Anneke

• 16 Mei 2017 - 11:09

Henk & Wil :

Hallo luitjes wij gaan vrijdag naar de Belgiese -Ardenne ,richting La Roche
    Moeten 11 juni weer terug zijnmoet Wil weer voor controle .
    En 18 juli moet bij mij n inplanntaat herplaatst worden.
    Dus gaan we niet naar Frankrijk .
    Belgiese Ardenne is ook erg mooi .
    De caravan staat klaar,eerst woensdag nog naar Artis,en n happig eten.
    Wij wensen jullie nog een mooie tijd en geniet er van
    Liefs van uit Mijdrecht

• 16 Mei 2017 - 11:38

Laura En Ab:

Hallo Zwager en Zus,

Je moet maar denken, na regen komt zonneschijn. Ja, op vakantie moet je ook je rust nemen, dus mijn advies is, doe rustig aan!

Geniet nog maar lekker van Madrid en een goed reis naar de volgende stop(pen).
    Lieve groetjes,
    Ab

• 23 Mei 2017 - 19:28

Jan En Ineke:

Hallo Ineke en Ton,
    Nu is het onze beurt om Ineke met haar verjaardag geluk te wensen. Een heel fijne dag met wie er ook om je heen is.
    Afgelopen maandag was ik bij Karin, samen met Suzanne. Gezellige middag in de tuin onder de parasol.
    Hopelijk ben je er de volgende keer weer bij.
    Dus tot dan en nog een fijne tijd en een veilige thuiskomst.
    Groetjes, Jan en Ineke

• 25 Mei 2017 - 09:17

A.vredenbregt@kpnplanet.nl:

Hoi Lieve Ineke,

Het is vandaag donderdag Hemelvaartsdag, een prachtige dag om jarig te zijn.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele jaren in goede gezondheid gewenst samen met Ton natuurlijk.
    Wij gaan vanmorgen eerst een stukje fietsen door de polder en vanmiddag bij Joke en Jacques wat drinken, Jacques heeft last van jicht in zijn voet, kan niet zo goed wandelen.
    De zon schijnt volop, werd een keer tijd.
    Voor jullie ook een mooie dag gewenst, geniet ervan
    Groetjes Bram en Anneke

• 25 Mei 2017 - 10:02

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Hiep, hiep, hoera. Ineke Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie en gezellige dag van.
    Het weer hier is goed en de vooruitzichten zijn ook prima. We gaan morgen met de kids naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Wel makkelijk nu met de Museumkaart.

Geniet van de verjaardag en jullie verdere reis.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

Verslag uit: Spanje, Madrid

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in