Wat een wind! - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu Wat een wind! - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

Wat een wind!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

05 Mei 2019 | Spanje, Peñíscola

Lieve allemaal,
Dank voor de mailtjes.
Het begint op te schieten,de laatste week is begonnen en dan de terugreis.
We staan nog op een kleine camping in Peniscola. Eigenlijk meer een overnachtingscamping,maar ook vaste gasten.
We weten nu een beetje de weg in Peniscola,maar er zijn toch nog plekjes,die nieuw zijn.
Iedere middag is er een stevige wind van 3-7 uur! Behalve,toen het regende,toen hebben we na de regen nog tot 21.00uur buiten zitten praten met de buren. Vrijdag was dat.
Zaterdag werd een halve triathlon gehouden,waar ook enkele Nederlanders aan meededen. Eerst fris,daarna echt wel veel zon! Ze kwamen voorlangs bij de camping.
Wij waren eerst naar Benicarlo,boodschappen doen.
Ton smiddags nog Peniscola ingewerkt,maar toen was het bijna afgelopen.
Morgen markt en dan dinsdag stuk rijden. Waarnaartoe weten we nog niet.
Of we WiFi hebben ook niet,dus .....
Of we woensdag Ajax kunnen zien ook niet,want hier afgelopen dinsdag de eerste wedstrijd kunnen zien op de tv,maar vanaf donderdag geen ontvangst! Wel op mijn mobiel,maar die heeft WiFi nodig!
Liefs van ons

• 05 Mei 2019 - 07:35

Jofra:

Hebben 2 hele fijne weken met kleinkinderen op camping omisalj gehad .zijn vrijdag weer naar huis .vandaag keiharde wind !!!! We staan aan zee op open camping en vanmorgen stond de wind dusdanig op zijkant dat het dak van de pees scheurde en we in allerijl de tent af moesten breken van wat er over was !!!!! Gelukkig kunnen we wel in caravan functioneren ,maar is niet lekker gevoel als hij staat te schudden !!!!!

• 05 Mei 2019 - 15:31

A. Vredenbregt:

hoi Ton en Ineke, ben ik nog een keer.
    Paasdagen waren bij ons prachtig zomers, nu is het hier ook weer koud, te koud!
    Koningsdag Bram speelde in het Zaantheater, zo gezellig, Op 4 mei was er een prachtige uitvoering in het Zaantheater verzorgd door het 4/5 mei kommite, 7 zangers met piano en harmonica begeleiding, We hebben er van genoten. De avond werd steeds vrolijker naarmate 5 mei naderde. Vanmiddag 8 km gewandeld, koud maar af en toe zon. Na 8 km lopen in de duinen zijn we moe!
    Volgende week feestje van Ruud van Suzanne, (wordt 70) zaterdag en zondag speelt Bram tgv een bandlid zijn 50ste verjaardag, Italiaan. Met de antiobiothica gaat de blaasontsteking langzaam minderen. Bram is nu 2 dagen zonder fentanyl pleister.

Vandaag waren de asperges weer heel lekker, wit wijntje erbij, Heerlijk.
    Groetjes Anneke

• 05 Mei 2019 - 15:46

Jan En Ineke:

Hallo Ton en Ineke
    Wat een toestanden met de wifi. Wij wensen jullie een goede en veilige terugreis en tot de 27ste bij Karin. Je zal wel veel te vertellen hebben.
    Jan en Ineke

• 06 Mei 2019 - 08:08

Laura En Ab:

Hallo Zus en Zwager,

Ja, 'times fly when you have fun'. Laatste week en dan begint de terugreis naar Nederland alweer.
    Succes met de wifi en vooral veilige terugreis.

Blijf in ieder geval nog even genieten.

Lieve groetjes,
    Laura en Ab

Verslag uit: Spanje, Peñíscola

vakantie 2017. bonjour et au revoir

Lieve allemaal,
Eindelijk de 1e mail. Toen we zondag op de camping in Javea aankwamen, lag internet van de provider eruit, dus geen verbinding.
Gisterenavond pas de kaarten voor internet gekocht, maar de verbinding was nihil. Ik was bezig met verhaal en internet stopte ermee.
Nu vanaf het vertrek. Eerst tot 4 uur op het stemburo, best druk, toen naar Schagen voor Jose haar verjaardag. Gezellig de hele familie weer gezien en Barry maakte voor ons nog heerlijk vlees op de barbecue.2kruiken nodig om warm te worden in bed. Om 7.30 uur op pad. Om 10.00u gingen we de Nederl-Belgische grens over. Om 15.30uur op de camperplaats Millery, tussen Metz en Nancy. Zeker 10campers waren er om te overnachten.
Vrijdag de tolweg op tot Remoulins, tussen Orange en Nimes. Prachtige weg met bloeiende fruitbomen?Hele leuke plek bij de brug. Dorp door, daar was de Lidl, stukje roquefort et stukje gruyère kaas voor de volgende ochtend op het verse stokbroodje bij de bakker. Marlou, ons vriendinnetje, had heerlijkbroodje met rozijnen gebakken voor onderweg. Zaterdag Spanje in, overnacht bij de delta van de ebro.zondag het laatste stuk. Heerlijk weertje, s nachts voor Ton niet koud, maar ik heb electrische deken aangehad.
Meteen op de camping kwamen we Gera en Jan, onze Nederla ders, die in België wonen tegen, met Harrie en Bep, ook 2 overlopers. We hebben een heerlijk grote plaats bij de Belgen. Maandag boodschappen gedaan op de fiets en vandaag, dinsdag, geluncht met zijn 8en bij Scallops, waar Gera en Jan zondags hadden gegeten. Je krijgt dan bonnen om te ontbijten, binnen3dagen te gebruiken. Heerlijk onder de bomen, english breakfast, als lunch. Via de boulevard en de haven de lunch er weer afgelopen. Zo ben je uren verder! Oja voor de sporters: komen we het straatje inrijden waar we aan staan, wie zie ik Jannie, nu uit Huizen. Vanmorgen even met haar gesproken. Druk, druk, druk, verbouwing, maar ze komt langs. Mist ons nog, want in Huizen nog geen clupje zoals wij gevonden!,,
de hartelijke groeten van ons 2en voor iedereen.
liefs ton en in