nog geen foto's - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu nog geen foto's - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ton en Ineke Joustra - WaarBenJij.nu

nog geen foto's

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ton en Ineke

21 Maart 2013 | Spanje, Valencia

Dankjulliewel voor de reacties. Blijven we hier op de hoogte.
Morgenochtend gaan we naar javea ,94kilometer hiervandaan.
We hebben zoveel mogelijk proberen te bekijken van alle fallas ,maar er zijn er zoveel! Eigenlijk op iedere hoek van de straat.
De 1e dagen was er alleen het vuurwerk om 1400u.
Vanaf zondag was de eerste optocht,de bloemenparade. We hebben 5kwartier staan kijken naar meisjes,vrouwen kleine kinderen,de jongste 2 maanden,èn mannen,allemaal in hele mooie valenciaanse kleding met het idee van koperen kammen,misschien wel goud èn zilver. Hun haar allemaal op dezelfde manier gekapt. Èn die stof is schitterend met geborduurde bloemen èn blaadjes,met een kanten schort. De mannen soms een verst,hetzelfde patroon als de vrouw èn met kniekousen aan,een beetje grieks.
De vrouwen èn meisjes hadden een boeketje rode anjers bij zich.woensdagmiddag zagen we op het plaza del virgin, dat de boeketjes allemaal in de metalen romp van de virgin waren gedaan,schitterend stond dat.
Dinsdag was de crema om 00.00u, maar om Vanaf19.00u was er nog een parade burning. We stonden goed èn het was een brandende parade.
Ongelofelijk mooi,zoiets kennen wij niet.èn toen nog vuurwerk toe.
De fietsen weer gepakt om nog wat dallas in de stad te kijken,maar ton bleef
Achter. Toen bleek,dat zijn stuurpen eruit was?!
Dus fietsen weer neergezet èn gaan lopen! Een broodje gegeten èn toen nog2,5 uur wachten op de crema. Dat hebben we niet gedaan.
We zijn met de taxi naar de camping gegaan . Zondagmorgen met de bus weer naar valencia,de fiets weer in orde gebracht,ton dan.
Toen naar het musea de ceramica geweest,heel mooi!
Paella valencia op het plaza del mercato gegeten èn nog even kaas èn tomaten in de mercato central gekocht.
Blij waren we om op de fiets de camping weer op te rijden.
Vandaag het flanel beddengoed gewassen èn opgeborgen,want het is hier overdag 20plus èn nachts wel fris,maar katoen is prima om onder te liggen.
Ik had al een verhaal geschreven,maar toen wilde de tablet niet meer. We zouden ook met de kinderen skypen,maar we konden niets. Dus nu om 22.22u is dit verhaal klaar.
Jullie sterkte met de kou,maart roert zijn staart,maar april doet wat ie wil.
Wil èn henk, ik weet wie de mol is èn ga lekker op vakantie . Bram èn anneke,hartelijk gefeliciteerd met de kleine van anneloes èn roeland . Bram hopelijk gaat het al beter met je.je moet niet alles bewaren!grapje

• 21 Maart 2013 - 22:29

Laura En Ab:

Zo dit is even snel reageren. Wat een prachtig verhaal. Jammer van de stuurpen, maar volgens ons vermaken jullie je wel! Het is hier inderdaad frisjes, maar nog evven dan ...... (wordt het misschien wel warmer (ha, ha). Voor nu even welterusten en blijf vooral genieten.
    Lieve groetjes,
    Laura en Ab

• 22 Maart 2013 - 12:18

Erica:

Gelukkig daar in Spanje dus nog geen discussies over of vuurwerk voortaan nog wel mag? Klinkt allemaal weer erg bijzonder en leuk hoor! (Behalve van de stuurpen van de fiets dus..)
    Het Museo Cerámica is inderdaad ook prachtig, leuk dat jullie dat bezocht hebben! Wat een mooie macerinas daar he? Erg bijzonder keramiek daar. Hebben jullie ook nog ontbeten met churros en dikke chocomel? Dan zit je gegarandeerd tot voorbij lunchtijd vol.
    Blijf lekker genieten, hier gaat het flanel dit weekend alwéér op bed, brrrr.
    Dikke kus!

• 22 Maart 2013 - 17:50

Hans:

Lieve Ton en Ien wat een verhaal zeg van die fiets vast een nederlander in de buurt geweest, die kunnen alles gebruiken.
    Maar jullie vermaken je wel en dat is heel belangrijk en genieten van het weer, net als wij hier iedereen is het spekzat dit K weer.
    We zijn wel benieuwd hoe het er daar uit ziet en hopen dan ook dat er snel foto's op de site komen.
    Alles gaat hier prima we gaan de 29e naar ziggo dome naar een optreden van Il Divo leuk we kijken er naar uit.
    Heel veel plezier en geniet van al het moois en lekkers.
    Groetjes van ons Hans en Emy

• 22 Maart 2013 - 19:45

Hans En Weinie:

Hallo, Ton en Inek,

Sorrij late reactie,
    maar ja weer Vakantie hè, het was weer super leuk....
    de eerste 3 dagen geweldig weer en super piste`s ,en ik heb het gewoon weer gedaan!
    En allemaal heelhuids thuis gekomen. Gelukkig.
    Ik kan nu wel de heledag zingen (vorigjaar was mijn thuiskomst en de tijd erna verschrikkelijk )
    Het skiën was weer heel gezellig met elkaar, maar ook veel mist gehad dus slecht zicht en koud.
    Dus mezelf maar wat vrijetijd gegeven.

Paul en Wendy konden er geen genoeg van krijgen,die hebben zaterdag morgen ook nog geskiëd met prachtig weer ! En ook heel snel weer goed thuis gekomen.

Jullie gaan ook weer goed ...leuk te lezen wat jullie meemaken en mooie dingen zien.
    En lekker wat betere temp. hier echt koud dus daar missen jullie echt niets aan.

Ton altijd wel spannend hè met die fiets van jou...maar gelukkig is het weer goed gekomen.
    Mensen nog heel veel vakantie plezier en genieten en rustig aan jullie hebbeb nog heel veel tijd.

groeten van ons.

• 23 Maart 2013 - 19:32

Jan En Ineke:

Hallo, Wat een bofkonten zijn jullie. 20 graden en dan hier.
    Ik heb donderdag eten in huis gehaald tot maandag. Hoef ik er lekker niet uit met die kou.
    We wensen jullie noig veel plezier en zien uit naar je verdere verslag.
    Groetjes Jan en Ineke

• 23 Maart 2013 - 21:02

Henk & Wil . Joustra:

Hallo Ton en Ineke
    Volgens mij heeft Ton wel weer geluk gehad dat ze alleen zijn stuurpen mee hebben genomen,
    hier nemen ze meteen je hele fiets mee, en als hij aan een lantaarn vast zit nemen ze die ook meteen mee.
    Maar jullie gaan wel lekker daar ,mooi weer,lekker eten.Dat kan je lang uithouden.
    hier is het behoorlijk fris maar wel droog en best uit te houden.
    Loop iedere dag mijn kilometers ,en vermaak me best.

vanuit mijdrecht veel liefs .

• 24 Maart 2013 - 08:57

Hanneke:

Hola lieve Tonen In,

Jullie maken wel weer wat mee he... :-) Lekkere dagtemperatuur daar bij jullie, ik denk dat ik ook maar die kant op kom, wij hebben het hier wel gehad met die kou brrrrr! Voor de hele komende week is er ook nog kou voorspeld, komend weekend gaat de klok naar ZOMERtijd!
    Maar wij mogen hier niet mopperen, in andere delen van Europa ligt weer een pak sneeuw.

Verder alles prima hier hoor! Vorige week was ik met Eer weer een paar dagen in (ook een winters) Edinburgh, was weer prachtig en heerlijk!!
    En nu een kort werkweekje voor de boeg, vanaf vrijdag een dubbellang weekend, lekker vooruitzicht :-).

Ik wens jullie heerlijke dagen daar, ben benieuwd naar jullie volgende verslag, en inderdaad ook naar de foto's! Geniet er lekker van,
    Dikke zoen, Hanneke xx

• 25 Maart 2013 - 11:25

Patrick, Irene, Aaron & Sarah Vos:

Hoi vakantievangers!

Wat leuk om jullie vakantieverhalen te lezen! Volgens mij genieten jullie weer van een geweldige vakantie Wat goed dat jullie fietsen weer gemaakt zijn (handige oom Ton).
    Hier is het inderdaad heel koud, maar dan komt er vast een hele mooie zomer aan!

xxx van ons allemaal

• 01 April 2013 - 17:07

A.vredenbregt. :

Hoi Ton en Ineke. Het is hier weer rustig.Nu 2e Paasdag, zonnig weer. hebben leuk in het Vondelpark gewandeld. Eigenlijk is dit hier de eerste 'lentedag' Jullie zitten al knap in het Zuiden nu, vlakbij Moirara, daar zijn wij jaren geleden ook eens geweest. Weet je dat het ook erg leuk in om onder Alicante bij Elche door de palmentuin te fietsen.

Wij hebben inmiddels de boot geboekt. Gaan weer naar Griekenland. Loes en Roeland met de baby van dan 2 mnd en Bram jr. gaan met het vliegtuig. Wij fungeren zo'n beetje als achterwacht.

Dat met die stuurpen is gelukkig goed afgelopen Ton. Verder veel genieten en rustig aan
    Hartelijke groeten Bram en Anneke